Muutaman kuukauden ajan olen etsiskellyt sopivaa soitinta autooni, mutta valinnanvaikeus on iskenyt laajan tarjonnan vuoksi. Nykyisenä soittimena toimii Concert II ja tarkoituksena olisi soittimen päivityksen myötä konversoida 1DIN > 2DIN kehikoksi. Olen pyöritellyt mielessäni RNS-E:stä Zenecin soittimiin, mutta varmasti myös muitakin vaihtoehtoja olisi saatavilla, mutta mikä? Hinnalla ei niin väliä, mutta tietysti mitä edullisempi niin parempi. Lähinnä vaatimuksena olisi:
- 4voltin linjalähtö
- Peruutuskameralle tuki
- USB ja MP3 -tuki
- Bluetooth
- Mahdollisesti Navi
- Ja tietysti saada laite sopimaan rattivaihteiden ja mieluiten myös tulevan FIS:n kanssa
Yhden todella edullisen vaihtoehdon löysinkin -> Autoviihde Ai695 (http://www.autoviihde.com/autosoittimet/dvd-multimediasoittimet/autoviihde-dvd-multimediasoittimet/autoviihde-ai695.html?vmcchk=1#ai695-ominaisuudet)
Ehdotuksianne siis kaivataan ja autona toimii A4 B7 vm.06
Kävin ite myös kattomassa tuon autoviihteen ja pakko oli heti pistää lisä info kyselyä liikkeelle. Vaikuttaa aika hyvältä pakkaukselta, mutta välttämättä pärjää pioneereille jne. hinta vaan on niin houkutteleva. Jos ostaisi itselle kerranki toivotun joululahjan. ;D Ei noita paljoa tohon hintaan ole liikenteessä kuitenkaan niin varmaan hinta/laatu on ihan kohdallaan tuossa.
Eikö kukaan myönnä ostaneensa tuollaista Autoviihteen multimediasoitinta (Ai699 / Ai695BT)??? Kiinnostaisi ehkä itseänikin,
mutta kun ei löydy minkäänlaisia käyttäjäkokemuksia.Eikä ihan mainospuheiden perusteella uskalla...tarjoushinta kyllä kohdillaan
ominaisuuksiin nähden?!
Muuten näytti omalle kohdalle aivan passelilta laitteelta, mutta näppäimien sininen väri, jota ei saa vaihdettua ja CANBUS-tuen puute tiputtivat listoilta.
Mites tällainen:
http://www.zenec.com/en/products/ego/audi/ze-nc3141d/ (http://www.zenec.com/en/products/ego/audi/ze-nc3141d/)
VW mallin (NC2010) keskustelua löytyy tältäkin foorumilta. Omassa autossa on vanhempi Zenec MC2000, eikä siinäkään pahaa sanottavaa ole. Linjalähdöstä tai rattivaihteista (?) en osaa soittimen osalta sanoa mitään, mutta muuten toimivuus lie aika hyvää Audin kanssa.
Uskoisin että tuo autoviihteen soitin jää aika paljon käytännön toimivuudessa jälkeen tolle Zenecille, ja onhan istuvuus "jotain ihan muuta" tuollaisella autoon erikseen rakennetulla soittimella.
Lainaus käyttäjältä: DeletedUser
Mites tällainen:
http://www.zenec.com/en/products/ego/audi/ze-nc3141d/ (http://www.zenec.com/en/products/ego/audi/ze-nc3141d/)
VW mallin (NC2010) keskustelua löytyy tältäkin foorumilta. Omassa autossa on vanhempi Zenec MC2000, eikä siinäkään pahaa sanottavaa ole. Linjalähdöstä tai rattivaihteista (?) en osaa soittimen osalta sanoa mitään, mutta muuten toimivuus lie aika hyvää Audin kanssa.
Ei ole vielä ainakaan rantautunut tämä soitin suomeen, vastaus autostudiolta:
Lainaus käyttäjältä: Myymälä / AutoStudioKyseinen laite ei ole vielä kerennyt Suomeen asti. Luonnollisesti kun maahantuojalle koneita saapuu niin otamme myös omaan valikoimaamme soittimen. Hinnasta en uskalla vielä antaa arviota, mutta yleisesti ottaen uutuus Zenecin soittimet ovat liikkuneet n. 1500 euron hintaluokassa.
Lainaus käyttäjältä: DeletedUser
Uskoisin että tuo autoviihteen soitin jää aika paljon käytännön toimivuudessa jälkeen tolle Zenecille, ja onhan istuvuus "jotain ihan muuta" tuollaisella autoon erikseen rakennetulla soittimella.
Joo, tulin oikeastaan itse tähän samaan ratkaisuun.
Mitenkä sitten RNS-E, hyviä ja huonoja puolia? Entä onko kenelläkään käsitystä peruutuskameran saamisesta siihen, sekä linjalähtöjen teho?
Lainaus käyttäjältä: Goomba - 10.12.11 - klo:16:34
Ei ole vielä ainakaan rantautunut tämä soitin suomeen, vastaus autostudiolta:
Joo, tulin oikeastaan itse tähän samaan ratkaisuun.
Mitenkä sitten RNS-E, hyviä ja huonoja puolia? Entä onko kenelläkään käsitystä peruutuskameran saamisesta siihen, sekä linjalähtöjen teho?
RNS-E
Hyvät puolet:
- Hyvän näköinen
- 2kpl SD-kortti paikkoja
- Perutuskamera tuki
- Bluetooth tuki
Huonot puolet:
- Ei tue liikenne tiedoituksia "TCM"
- Ei kamera varoituksia
- CD-asemaa ei voi käyttää kun kartta-levy pitää olla siellä.
- SD-kortti tuki vain 2Gb saakka
Lainaus käyttäjältä: Goomba - 10.12.11 - klo:16:34
Ei ole vielä ainakaan rantautunut tämä soitin suomeen...:
Nuita Zenecin soittimia myy valmistajan/edustajan ketju ympäri eurooppaa joten suosittelen tutkailemaan sieltä. Hinnat ovat myös muutamia satasia Suomen vastaavia edukkaampia. Zenecin Suomen edustaja on Simex. Simexin sivuilta löytyy jälleenmyyjälistaus, joten sinnekin kannattaa tutustua.
http://www.extremeaudio.de/de/multimedia/2-din-dvd-moniceiver-fahrzeugspezifisch/audi/dynavin-dvn-a4-audi-a4-2002-2007.html (http://www.extremeaudio.de/de/multimedia/2-din-dvd-moniceiver-fahrzeugspezifisch/audi/dynavin-dvn-a4-audi-a4-2002-2007.html)
Mites tuollainen?
Tuolta Extremeaudiosta tilasin oman Zenec-soittimeni, ja se tuli kyllä ihan ajoissa. Ainut vaan että myynnistä poistuneen mallin paketin sisältö ei alkuun ollut mitä ilmoituksessa luvattiin. Lopulta täydelliset romut saapuivat kuitenkin tänne pohjolaankin. :)
Lainaus käyttäjältä: DeletedUser - 10.12.11 - klo:19:11http://www.extremeaudio.de/de/multimedia/2-din-dvd-moniceiver-fahrzeugspezifisch/audi/dynavin-dvn-a4-audi-a4-2002-2007.html
Mites tuollainen?
Näyttäisi olevan täydellinen, kiitos ehdotuksesta. Huomattavasti myös edullisempi mitä Zenecin tarjoamat. Kaikki samat toimminnot tuntuisi olevan ja softa vielä android pohjainen niin ei luulisi tuki loppuvan kesken + "fanien" tekemiä sovelluspohjiakin varmaan alkaa tippumaan nettiin. Jos ei sitten mitään erikoisen pahaa sanottavaa keneltäkään löydy.
Sitten pitäisi samalla löytyy plug & play peruutuskamera. Ilmeisesti B7 avanttiin ei ole sellaista tehtynä?
Lainaus käyttäjältä: Goomba - 10.12.11 - klo:20:21
Näyttäisi olevan täydellinen, kiitos ehdotuksesta. Huomattavasti myös edullisempi mitä Zenecin tarjoamat. Kaikki samat toimminnot tuntuisi olevan ja softa vielä android pohjainen niin ei luulisi tuki loppuvan kesken + "fanien" tekemiä sovelluspohjiakin varmaan alkaa tippumaan nettiin. Jos ei sitten mitään erikoisen pahaa sanottavaa keneltäkään löydy.
Sitten pitäisi samalla löytyy plug & play peruutuskamera. Ilmeisesti B7 avanttiin ei ole sellaista tehtynä?
Dynavin omat sivut täällä: http://www.dynavin.com (http://www.dynavin.com)
DVN-A3 , DVN-A4 ja DVN-TT versiossa kylläkin mikkisofta.
Tässä joku muu merkki: http://www.cardvdplayerchina.net/special-car-dvd-player-AudiDVD-A4.html (http://www.cardvdplayerchina.net/special-car-dvd-player-AudiDVD-A4.html)
Lainaus käyttäjältä: Goomba - 06.12.11 - klo:17:40
Muutaman kuukauden ajan olen etsiskellyt sopivaa soitinta autooni, mutta valinnanvaikeus on iskenyt laajan tarjonnan vuoksi. Nykyisenä soittimena toimii Concert II ja tarkoituksena olisi soittimen päivityksen myötä konversoida 1DIN > 2DIN kehikoksi. Olen pyöritellyt mielessäni RNS-E:stä Zenecin soittimiin, mutta varmasti myös muitakin vaihtoehtoja olisi saatavilla, mutta mikä? Hinnalla ei niin väliä, mutta tietysti mitä edullisempi niin parempi. Lähinnä vaatimuksena olisi:
- 4voltin linjalähtö
- Peruutuskameralle tuki
- USB ja MP3 -tuki
- Bluetooth
- Mahdollisesti Navi
- Ja tietysti saada laite sopimaan rattivaihteiden ja mieluiten myös tulevan FIS:n kanssa
Yhden todella edullisen vaihtoehdon löysinkin -> Autoviihde Ai695 (http://www.autoviihde.com/autosoittimet/dvd-multimediasoittimet/autoviihde-dvd-multimediasoittimet/autoviihde-ai695.html?vmcchk=1#ai695-ominaisuudet)
Ehdotuksianne siis kaivataan ja autona toimii A4 B7 vm.06
Pikkuisen tuntuu että liian paljon liian halvalla.... ;) ja jos suositushinnaksi ilmoitetaan lähes 600 euroa ja tarjous 249, niin......
Ainakin se kannattaa muistaa, että näissä ns. halpislaitteissa saattaa soittoon tulla pitkä paussi jos laite hajoaa ja lähtee huoltoon ties minne.....itse satsaisin merkkilaitteeseen.....
Lainaus käyttäjältä: Late - 10.12.11 - klo:20:36DVN-A3 , DVN-A4 ja DVN-TT versiossa kylläkin mikkisofta.
Näyttäisi olevan juu. Bluescreeniä siis odotellessa :D Uusimmassa Windows puhelimessa on sama softa sisällä kuin tuossa.
Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 10.12.11 - klo:21:12
Pikkuisen tuntuu että liian paljon liian halvalla.... ;) ja jos suositushinnaksi ilmoitetaan lähes 600 euroa ja tarjous 249, niin......
Ainakin se kannattaa muistaa, että näissä ns. halpislaitteissa saattaa soittoon tulla pitkä paussi jos laite hajoaa ja lähtee huoltoon ties minne.....itse satsaisin merkkilaitteeseen.....
Kyllä, vähän ylempänä totesin kuoppaavani tuon soittimen.