Asentelin tänään RNS-510:n ja oli hyvinkin kivuton asennus. Sain heti ajotietokoneen näytölle (BAP?) näkyviin navin opasteet ja soivan biisin nimen jne... toimii siis ainakin näiltä osin hienosti.
Tein ohjeiden mukaiset koodaukset. Otin ohjeen täältä (http://www.mfd3.com/wp-content/uploads/RNS-510_10_VW_Passat_CC_DIY_Installation_Guide.pdf (http://www.mfd3.com/wp-content/uploads/RNS-510_10_VW_Passat_CC_DIY_Installation_Guide.pdf) ). En tosin tuota positioning juttua löytänyt mistää vaikka kuinka kurkistelin peräkontin verhoilujen alle.
Nyt sitten koetin käynnistää autoa että saisin ajettua sen hallista ulos ja niinhän siinä kävi että eipä käynnistynytkään. Kovasti yrittää solenoidi nakuttaa, mutta ei. Annoin olla noin 10 min ja kokeilin uudelleen ja jaksoi nyt pyöräyttää hieman starttia ja siihen taas jäi.
Soitin oli minulla päällä (myös virrat päällä) noin tunnin verran ja samalla luin koodeja läppärillä. Tein RNS-510:n uudelleen käynnistyksenkin ohjeiden mukaisesti.
Voiko siis akku tyhjentyä noin nopeasti?
Soittimen firmware versio on 2760.
Kato läppärillä mitä sanoo akun tilasta.
Laitetaanpa nyt joitakin tietoja tuosta vika logista jonka tallensin soittimen asennuksen jälkeen:
Address 19: CAN Gateway Labels: 3C0-907-530.lbl
Part No SW: 3C0 907 530 L HW: 3C0 907 951
Component: J533__Gateway H13 0152
Revision: H13 Serial number: 3300P08A16018D
Coding: FDA07F06400602009002
Shop #: WSC 05311 000 00000
VCID: 2A75D53D85E436E
2 Faults Found:
01300 - Control Module for Navigation with CD-Rom (J401)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
01304 - Radio
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Tämähän viittaa siihen että siellä on L-versio, joten akun tyhjenemistä ei pitäisi tapahtua. Jos keskustelupalstoihin on uskominen.
Sitten seuraavaa koodia:
Address 37: Navigation (J0506) Labels: 1T0-035-680.clb
Part No SW: 1T0 035 680 C HW: 1T0 035 680 B
Component: RNS-MID H04 2760
Revision: AB001001 Serial number: VWZ6Z7J4090063
Coding: 000004020400009000
Shop #: WSC 05314 123 12345
ASAM Dataset: ------------------------- ------
VCID: 2E7DD92D790C5AE
11 Faults Found:
00857 - CD Changer Unit (R41)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
00856 - Radio Antenna
011 - Open Circuit
00823 - Line-Output; Front Left
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
00860 - Line-Output; Rear Left
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
00859 - Line-Output; Front Right
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
00869 - Line Output; Rear Right
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
03138 - Input AUX IN
011 - Open Circuit
01305 - Databus for Infotainment
004 - No Signal/Communication
00862 - Antenna for GPS Navigation (R50/R52)
011 - Open Circuit - Intermittent
01523 - Microphone for Telephone (R38)
011 - Open Circuit
00446 - Function Limitation due to Under-Voltage
002 - Lower Limit Exceeded
En oikein noista osaa sanoa mitä ovat. En tosin vielä koodeja nollannut ja mitään ylimääräisiä valoja ei mittaristossa pala.
Sitten tuli koodia tuosta puhelin jutusta. Minullahan on BT + tehtaan Car Kit asennettuna.
Address 77: Telephone Labels: 3C0-035-730.lbl
Part No SW: 5N0 035 730 A HW: 5N0 035 730 A
Component: J412 4100
Revision: 00015000 Serial number: 0000B7A008097
Coding: 0020045
Shop #: WSC 05314 000 00000
VCID: 266D210D91FC12E
4 Faults Found:
00385 - Positive Output Audio Channel for Speech/Telephone
011 - Open Circuit - Intermittent
00386 - Negative Output Audio Channel for Speech/Telephone
011 - Open Circuit - Intermittent
01304 - Radio
004 - No Signal/Communication - Intermittent
00992 - Consumption Cut-Off Active
000 - - - Intermittent
Lainaus käyttäjältä: Theros - 12.11.11 - klo:15:23
Laitetaanpa nyt joitakin tietoja tuosta vika logista jonka tallensin soittimen asennuksen jälkeen:
Address 19: CAN Gateway Labels: 3C0-907-530.lbl
Part No SW: 3C0 907 530 L HW: 3C0 907 951
Component: J533__Gateway H13 0152
Revision: H13 Serial number: 3300P08A16018D
Coding: FDA07F06400602009002
Shop #: WSC 05311 000 00000
VCID: 2A75D53D85E436E
2 Faults Found:
01300 - Control Module for Navigation with CD-Rom (J401)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
01304 - Radio
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Tämähän viittaa siihen että siellä on L-versio, joten akun tyhjenemistä ei pitäisi tapahtua. Jos keskustelupalstoihin on uskominen.
Tuo on normaalia jos radio on irti ja/tai navia päivittää...
Vastasinkin jo privalla, mutta golffissa masiina on ollu päällä ties miten kauan ja akku kyllä riittää nokivasaran starttaukseen.
Tunnissa saa akun 'tyhjäksi' jos autossa on vähänkin enemmän lisälaitteita. Tai siis niin tyhjäksi ettei startti enää halua toimia, kun auton 'äly' säästää akkua.
Aina on pitänyt laittaa laturin päähän jos 30min pidempään on jotain autolle tehnyt. Passat/Superb/Multivan/T5 - kaikissa samaa ongelma mm. asentaessa eristeitä. navia jne.
Nuo puhelimen cut/off ja navin under voltage viittaa juuri siihen että sait akun tyhjäksi kun asensit navia.
Hyvä tietää. Täytyy apuvirralla käynnistellä kun saan tuohon toisen auton antamaan virtaa. Päivittelen tuon firmiksen sitten tuohon 3810 versioon. Josko auttaa asiaan tai ei kai se ainakaan asiaa huononna. Asentelen nuo kartat uusiksi sitten sen jälkeen.
Itsellä ei oo koskaan ollu laturia kun navia päivittäny tms... edes talvipakkasilla.
Eilen illalla sitten sain apuvirralla käyntiin auton ja kaikki toimi niin kuin pitikin. OPS näytti olevan valmiiksi toimiva autossa, joten sekin toimii nyt.
Nollailin vikakoodit ja tosiaankin puhelin hommaan jäi vielä koodia päälle. Pitää asiaa tutkia.
Tein erään huomion tänään kun kävin testaamassa käynnistymistä. Jos RNS-510:n sammuttaa virtanapista ennen kuin auton sammuttaa ja ottaa avaimen pois, niin soitin jää soimaan hiljaiselle. Sen kuulee kyllä kun jää kuuntelemaan. Jos taas soitin on normaalisti päällä kun auton sammuttaa, niin tällöin soittokin loppuu. Onkohan tämä soittimen firmware juttuja, onko muilla samanlaista ilmiötä?
Joku mainitsi jossain keskustelussa että tehtaan vahvistimen kanssa voi sammutuksenkin jälkeen kuulla soittimen vaimeasti soimassa. Sammuksissahan se ei ole oikeasti heti vaan vasta kun auton muu elektroniikka sammuu. Soitin jää 'valmiustilaan' toviksi.
Itsellä on tehtaan vahvistimet molemmissa Superbeissä, mutta en ole jaksanut kuunnella kuuluuko musiikkia laite sammutettuna :)
Hyvä tietää. Tuli vaan mieleen että jos se kauaksi aikaa jää soimaan niin ei ole ihme jos aamulla on akku tyhjä ;D
Masiina jää valmiustilaan luultavasti puolen tunnin ajaksi. Jos käyt kaupassa tms... niin ei mene niin kauan kun se jaksaa taas lyödä itsensä tulille..
Samoin se esikäynnistyy kun ovet avataan ja näin nopeuttaa itseään...