VAGarena.fi

Tekniikka => Elektroniikka => Hifi ja multimedia => Aiheen aloitti: Theros - 12.11.11 - klo:14:42

Otsikko: Akku tyhjäksi RNS-510:n asennuksen jälkeen...miten tästä eteenpäin?
Kirjoitti: Theros - 12.11.11 - klo:14:42
Asentelin tänään RNS-510:n ja oli hyvinkin kivuton asennus. Sain heti ajotietokoneen näytölle (BAP?) näkyviin navin opasteet ja soivan biisin nimen jne... toimii siis ainakin näiltä osin hienosti.

Tein ohjeiden mukaiset koodaukset. Otin ohjeen täältä (http://www.mfd3.com/wp-content/uploads/RNS-510_10_VW_Passat_CC_DIY_Installation_Guide.pdf (http://www.mfd3.com/wp-content/uploads/RNS-510_10_VW_Passat_CC_DIY_Installation_Guide.pdf) ). En tosin tuota positioning juttua löytänyt mistää vaikka kuinka kurkistelin peräkontin verhoilujen alle.

Nyt sitten koetin käynnistää autoa että saisin ajettua sen hallista ulos ja niinhän siinä kävi että eipä käynnistynytkään. Kovasti yrittää solenoidi nakuttaa, mutta ei. Annoin olla noin 10 min ja kokeilin uudelleen ja jaksoi nyt pyöräyttää hieman starttia ja siihen taas jäi.

Soitin oli minulla päällä (myös virrat päällä) noin tunnin verran ja samalla luin koodeja läppärillä. Tein RNS-510:n uudelleen käynnistyksenkin ohjeiden mukaisesti.

Voiko siis akku tyhjentyä noin nopeasti?

Soittimen firmware versio on 2760.
Otsikko: Vs: Akku tyhjäksi RNS-510:n asennuksen jälkeen...miten tästä eteenpäin?
Kirjoitti: 3.6 V6 - 12.11.11 - klo:15:00
Kato läppärillä mitä sanoo akun tilasta.
Otsikko: Vs: Akku tyhjäksi RNS-510:n asennuksen jälkeen...miten tästä eteenpäin?
Kirjoitti: Theros - 12.11.11 - klo:15:23
Laitetaanpa nyt joitakin tietoja tuosta vika logista jonka tallensin soittimen asennuksen jälkeen:

Address 19: CAN Gateway        Labels: 3C0-907-530.lbl
   Part No SW: 3C0 907 530 L    HW: 3C0 907 951
   Component: J533__Gateway   H13 0152 
   Revision:   H13       Serial number: 3300P08A16018D
   Coding: FDA07F06400602009002
   Shop #: WSC 05311 000 00000
   VCID: 2A75D53D85E436E

2 Faults Found:
01300 - Control Module for Navigation with CD-Rom (J401)
            004 - No Signal/Communication - Intermittent
01304 - Radio
            004 - No Signal/Communication - Intermittent


Tämähän viittaa siihen että siellä on L-versio, joten akun tyhjenemistä ei pitäisi tapahtua. Jos keskustelupalstoihin on uskominen.

Sitten seuraavaa koodia:

Address 37: Navigation (J0506)       Labels: 1T0-035-680.clb
   Part No SW: 1T0 035 680 C    HW: 1T0 035 680 B
   Component: RNS-MID       H04 2760 
   Revision: AB001001    Serial number: VWZ6Z7J4090063
   Coding: 000004020400009000
   Shop #: WSC 05314 123 12345
   ASAM Dataset: ------------------------- ------
   VCID: 2E7DD92D790C5AE

11 Faults Found:
00857 - CD Changer Unit (R41)
            004 - No Signal/Communication - Intermittent
00856 - Radio Antenna
            011 - Open Circuit
00823 - Line-Output; Front Left
            012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
00860 - Line-Output; Rear Left
            012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
00859 - Line-Output; Front Right
            012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
00869 - Line Output; Rear Right
            012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
03138 - Input AUX IN
            011 - Open Circuit
01305 - Databus for Infotainment
            004 - No Signal/Communication
00862 - Antenna for GPS Navigation (R50/R52)
            011 - Open Circuit - Intermittent
01523 - Microphone for Telephone (R38)
            011 - Open Circuit
00446 - Function Limitation due to Under-Voltage
            002 - Lower Limit Exceeded


En oikein noista osaa sanoa mitä ovat. En tosin vielä koodeja nollannut ja mitään ylimääräisiä valoja ei mittaristossa pala.

Sitten tuli koodia tuosta puhelin jutusta. Minullahan on BT + tehtaan Car Kit asennettuna.

Address 77: Telephone        Labels: 3C0-035-730.lbl
   Part No SW: 5N0 035 730 A    HW: 5N0 035 730 A
   Component: J412                4100 
   Revision: 00015000    Serial number: 0000B7A008097
   Coding: 0020045
   Shop #: WSC 05314 000 00000
   VCID: 266D210D91FC12E

4 Faults Found:
00385 - Positive Output Audio Channel for Speech/Telephone
            011 - Open Circuit - Intermittent
00386 - Negative Output Audio Channel for Speech/Telephone
            011 - Open Circuit - Intermittent
01304 - Radio
            004 - No Signal/Communication - Intermittent
00992 - Consumption Cut-Off Active
            000 -  -  - Intermittent

Otsikko: Vs: Akku tyhjäksi RNS-510:n asennuksen jälkeen...miten tästä eteenpäin?
Kirjoitti: Tos® - 12.11.11 - klo:16:00
Lainaus käyttäjältä: Theros - 12.11.11 - klo:15:23
Laitetaanpa nyt joitakin tietoja tuosta vika logista jonka tallensin soittimen asennuksen jälkeen:

Address 19: CAN Gateway        Labels: 3C0-907-530.lbl
  Part No SW: 3C0 907 530 L    HW: 3C0 907 951
  Component: J533__Gateway   H13 0152  
  Revision:   H13       Serial number: 3300P08A16018D
  Coding: FDA07F06400602009002
  Shop #: WSC 05311 000 00000
  VCID: 2A75D53D85E436E

2 Faults Found:
01300 - Control Module for Navigation with CD-Rom (J401)
           004 - No Signal/Communication - Intermittent
01304 - Radio
           004 - No Signal/Communication - Intermittent


Tämähän viittaa siihen että siellä on L-versio, joten akun tyhjenemistä ei pitäisi tapahtua. Jos keskustelupalstoihin on uskominen.

Tuo on normaalia jos radio on irti ja/tai navia päivittää...
Vastasinkin jo privalla, mutta golffissa masiina on ollu päällä ties miten kauan ja akku kyllä riittää nokivasaran starttaukseen.
Otsikko: Vs: Akku tyhjäksi RNS-510:n asennuksen jälkeen...miten tästä eteenpäin?
Kirjoitti: mla - 12.11.11 - klo:16:32
Tunnissa saa akun 'tyhjäksi' jos autossa on vähänkin enemmän lisälaitteita. Tai siis niin tyhjäksi ettei startti enää halua toimia, kun auton 'äly' säästää akkua.

Aina on pitänyt laittaa laturin päähän jos 30min pidempään on jotain autolle tehnyt. Passat/Superb/Multivan/T5 - kaikissa samaa ongelma mm. asentaessa eristeitä. navia jne.

Nuo puhelimen cut/off ja navin under voltage viittaa juuri siihen että sait akun tyhjäksi kun asensit navia.
Otsikko: Vs: Akku tyhjäksi RNS-510:n asennuksen jälkeen...miten tästä eteenpäin?
Kirjoitti: Theros - 12.11.11 - klo:17:06
Hyvä tietää. Täytyy apuvirralla käynnistellä kun saan tuohon toisen auton antamaan virtaa. Päivittelen tuon firmiksen sitten tuohon 3810 versioon. Josko auttaa asiaan tai ei kai se ainakaan asiaa huononna. Asentelen nuo kartat uusiksi sitten sen jälkeen.
Otsikko: Vs: Akku tyhjäksi RNS-510:n asennuksen jälkeen...miten tästä eteenpäin?
Kirjoitti: Tos® - 12.11.11 - klo:17:52
Itsellä ei oo koskaan ollu laturia kun navia päivittäny tms... edes talvipakkasilla.
Otsikko: Vs: Akku tyhjäksi RNS-510:n asennuksen jälkeen...miten tästä eteenpäin?
Kirjoitti: Theros - 13.11.11 - klo:14:03
Eilen illalla sitten sain apuvirralla käyntiin auton ja kaikki toimi niin kuin pitikin. OPS näytti olevan valmiiksi toimiva autossa, joten sekin toimii nyt.

Nollailin vikakoodit ja tosiaankin puhelin hommaan jäi vielä koodia päälle. Pitää asiaa tutkia.

Tein erään huomion tänään kun kävin testaamassa käynnistymistä. Jos RNS-510:n sammuttaa virtanapista ennen kuin auton sammuttaa ja ottaa avaimen pois, niin soitin jää soimaan hiljaiselle. Sen kuulee kyllä kun jää kuuntelemaan. Jos taas soitin on normaalisti päällä kun auton sammuttaa, niin tällöin soittokin loppuu. Onkohan tämä soittimen firmware juttuja, onko muilla samanlaista ilmiötä?
Otsikko: Vs: Akku tyhjäksi RNS-510:n asennuksen jälkeen...miten tästä eteenpäin?
Kirjoitti: mla - 13.11.11 - klo:14:07
Joku mainitsi jossain keskustelussa että tehtaan vahvistimen kanssa voi sammutuksenkin jälkeen kuulla soittimen vaimeasti soimassa. Sammuksissahan se ei ole oikeasti heti vaan vasta kun auton muu elektroniikka sammuu. Soitin jää 'valmiustilaan' toviksi.

Itsellä on tehtaan vahvistimet molemmissa Superbeissä, mutta en ole jaksanut kuunnella kuuluuko musiikkia laite sammutettuna :)
Otsikko: Vs: Akku tyhjäksi RNS-510:n asennuksen jälkeen...miten tästä eteenpäin?
Kirjoitti: Theros - 13.11.11 - klo:16:15
Hyvä tietää. Tuli vaan mieleen että jos se kauaksi aikaa jää soimaan niin ei ole ihme jos aamulla on akku tyhjä  ;D
Otsikko: Vs: Akku tyhjäksi RNS-510:n asennuksen jälkeen...miten tästä eteenpäin?
Kirjoitti: Tos® - 13.11.11 - klo:16:22
Masiina jää valmiustilaan luultavasti puolen tunnin ajaksi. Jos käyt kaupassa tms... niin ei mene niin kauan kun se jaksaa taas lyödä itsensä tulille..
Samoin se esikäynnistyy kun ovet avataan ja näin nopeuttaa itseään...