Scirocco on alkanut kolista takapäästä, sellainen aika nopeatahtinen kolina joka kuuluu pelkästään hitaissa nopeuksissa, väittäisin että vain vasemmalta takaa. En nyt muista että olisi heti alustan asennuksen jälkeen moista kuulunut (asennettu keväällä), mutta auto oli tosin lähes ajamatta 3,5kk kesällä ja alkusyksystä. väittäisin että kolina on nyt parin vikon aikana pahentunut. Mitään eroa en ole ajossa huomannut, isommissa joustoissa eikä terävissä kuopissa ei kuulu mitään erikoisia ääniä.
Tyhjensin koko takakontin vararenkaasta sun muusta sälästä, tein jopa pienen lenkin kontti auki, edelleen kuului kolina.
Olisiko kenelläkään moisesta kokemusta / arvauksia mistä johtuisi? Tuskin tuo niin dramaattisesti esim golfista alustan osalta eroaa, joten kokemuksia voi varmastikin laajentaa sinnekin suuntaan. Kaverin arvaus kuulematta autoa oli puslat.
Lainaus käyttäjältä: snoogie - 10.10.11 - klo:22:20
Scirocco on alkanut kolista takapäästä, sellainen aika nopeatahtinen kolina joka kuuluu pelkästään hitaissa nopeuksissa, väittäisin että vain vasemmalta takaa. En nyt muista että olisi heti alustan asennuksen jälkeen moista kuulunut (asennettu keväällä), mutta auto oli tosin lähes ajamatta 3,5kk kesällä ja alkusyksystä. väittäisin että kolina on nyt parin vikon aikana pahentunut. Mitään eroa en ole ajossa huomannut, isommissa joustoissa eikä terävissä kuopissa ei kuulu mitään erikoisia ääniä.
Tyhjensin koko takakontin vararenkaasta sun muusta sälästä, tein jopa pienen lenkin kontti auki, edelleen kuului kolina.
Olisiko kenelläkään moisesta kokemusta / arvauksia mistä johtuisi? Tuskin tuo niin dramaattisesti esim golfista alustan osalta eroaa, joten kokemuksia voi varmastikin laajentaa sinnekin suuntaan. Kaverin arvaus kuulematta autoa oli puslat.
Kuuluuko se kolina hyvällä tiellä ilman mitään monttuja?
Samanlainen kolina omassa Sciroccossakin. Ja tosiaan vaan hitaissa nopeuksissa, erityisesti pienissä terävissä kuopissa. Ja pahentunut kelien kylmettyä. Olen epäillyt iskareita, mutta jos kuitenkin on se surullisen kuuluisa takaluukku ja pompauttimet.
Skriko : mielestäni ei kuulu esim. uudella asvaltilla, vaikka olisi vähän epätasaistakin, olen yrittänyt kuulostella. Sen verran selkeä on kolina ihan ryömintänopeudessa ja pienissä epätasaisuuksissa, että olettaisin kuuluvan hyvällä asvaltilla rengasmekkalan läpi.
mikko: Ajelin jo naapurin kummastukseksi konttikin auki, edelleen kuului kolina. :)
Sovittiin kaverin kanssa että kurkataan nuo coilien yläpäät takaa (hänellä kunnon talli, ei tuota sateessa viitsi tehdä), joutuu käsittääkseni purkamaan vähän kontin sisustaa. Josko siellä näkyisi jotain selkeää ongelmaa.
Itsekin olen tuota tutkinut tyhjentämällä kaiken takakontista (tai no ei siellä normaalisti mitään olekaan) ja työkalut varapyörän kolosta. Yksi mitä en muistanut tsekata on varoituskolmio... Mutta jos se ei ole tuo niin tulee jostain muualta. Kontti auki en kyllä ole ajellut. :D
Ei ollut kolmiokaan, sekin oli riisuttu. :) Pitää vaikka vertailla kolinoita silloin Scirocco-meetissä, saattaa olla että tässä viikon aikana muutenkin keksitään kaverin kanssa jotain syytä kyseiselle kolinalle.
Google haulla "Scirocco boot rattle" löytyy aika paljon keskusteluja aiheesta, ei olla yksin kolinoidemme kanssa. Itse ajattelin, että olisi enemmän madallusjousiporukan vitsaus, mutta näköjään coilitkaan ei tuo autuutta tässä asiassa.
Omani oli päivän Laakkosella eikä löytäneen mitään syytä kolinoille. Sanoivat että kolisee. Tilasivat uudet iskarit ja jotain yläpäähän. Ajattelin että miten molemmat sitten voisivat olla rikki. Koeajoin 100 km ajettua 118 kw tomaattia ja samat kolinat. Peruin Laakkosen hommat ja väännän steroita kovemmalle. Mulla kolina kuuluu molemmista pyöristä ja ajettaessa terävään pieneenkin monttuun. Töyssyssä ei kuulu ja auto menee mutkaan niin vakaasti mitä nyt alkuperäisillä iskareilla ja jousilla voi mennä. Jos auto venyisi ja vetkaisi mutkissa niin sittenhän iskarit ja jouset vois vaihtaa mutta kun ei.
Itse olen huomannut, että kolisee vähemmän kun on takana kuormaa. Oma auto on tosiaan kolissut ihan uudesta asti, koeajo-autoissa en osannut kiinnittää huomiota.
Lainaus käyttäjältä: Mikko - 11.10.11 - klo:21:26
Itse olen huomannut, että kolisee vähemmän kun on takana kuormaa. Oma auto on tosiaan kolissut ihan uudesta asti, koeajo-autoissa en osannut kiinnittää huomiota.
Oon aatellut, että kun Rocossa on noin kevyt perä, niin se voi jotenkin pomppiessaan kolista. Mulla tuntuu niinkuin ääni tulisi alastulovaiheessa. Jos olis takapenkki täynnä ja luukussa kamaa niin voi olla että ei kolisisi.
Kuten kirjoittelinkin jo tuonne scirocco-ketjuun, nostettiin kaverin kanssa perä ylös, ja katsottiin että kaikki oli paikallaan ja kireällä. Ainoa mitä ei päästy katsomaan oli iskarin yläpää, tuota varten pitää purkaa vähän sisustaakin. Toivottavasti ehtii tällä viikolla purkuhommiin.
Jos ei tuostakaan mitään erikoista löydy, seuraavaksi pitänee varmaan viedä liikkeeseen kummasteltavaksi.
Talvirenkaiden vaihdon jälkeen kolinasta tuli "terävempi", sekä ääni tulee entistä pienemmistä tien epätasaisuuksista. :(
Lisäksi nuo Nokian R kitkat tuo lisäksi kabiiniin kumisevaa ääntä, varsinki +80km/h
(luonnollisesti paljaalla asfaltilla, vielä) >:(
Nyt on orkkisiskarit takana, jouset on vielä eibachin sarjasta. Kolina tuntuisi ainakin pienentyneen, tosin nyt ei taas tiedetä onko nuo orkkikset sen verran paljon löysemmät, ettei vaan pääse niin pahasti kolistelemaan. pitää viikonloppu kuulostella. Taidan kohta myöntää tappion, vaihtaa coilien iskarit takaisin ja antaa kolista. :)
Mulla on muuten kolahdellut auton takapäässä kanssa nyt talvirenkaiden vaihdon jälkeen jotenkin terävämmin. Voi kyllä johtua siitäkin, että meno on vähän pehmeämpää niin noi kolahdukset tulee jotenkin selkeämmin läpi. Olen miettinyt että voikohan tuo kolinan lisääntyminen liittyä säiden kylmenemiseen?
Mulla on eri pirssi (st ibiza), mutta kolinat on samat. Takapää kolahtaa hitaassa nopeudessa, esim. kun peruuttaa autoa tallista betonin/asfaltin saumakohdan yli. Nopeuden noustessa ja samoin kuormattuna ei kolise.
Autossa alustana V-MAXXin coilit ja luulen, että ääni tulee iskareista. Sinällään harmittaa kaikki ylimääräinen häly uudessa autossa, mutta niinkuin skriko totesi, täytyy vaan vääntää rammaria kovemmalle ;)
Lainaus käyttäjältä: Mikko - 02.12.11 - klo:09:47
Mulla on muuten kolahdellut auton takapäässä kanssa nyt talvirenkaiden vaihdon jälkeen jotenkin terävämmin. Voi kyllä johtua siitäkin, että meno on vähän pehmeämpää niin noi kolahdukset tulee jotenkin selkeämmin läpi. Olen miettinyt että voikohan tuo kolinan lisääntyminen liittyä säiden kylmenemiseen?
Mulla myös kolinat pahenivat nokian kitkojen vaihdon jälkeen. Kovalla pakkasella mielestäni kolisee vähemmän.
Omaani Scirocco 1.4 Tsi :n 08/11 vaihdettiin iskarit viime talvena yläpäineen n .25000km kohdalla.Nyt ajettu 50000km,eikä kolise.Varoituskolmion ympärillä hanskat tiivisteenä ja takaturvavyöt pidän lukoissa .Yksi pompautin rikkoitui heinäkuussa !!!Ei muita ongelmia.