VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Skoda => Octavia II (04-13) => Aiheen aloitti: TPi - 02.10.11 - klo:19:55

Otsikko: Octavia RS II FL ja parkkipolttimot
Kirjoitti: TPi - 02.10.11 - klo:19:55
Olen yrittänyt hieman selvitellä, miten RS Octaviassa (Facelift) parkkipolttimot toimivat? Parkkipolttimoilla tarkoitan siis pieniä hehkulankapolttimoita aivan umpion yläkulmassa. Palavatko päivällä ledien kanssa samaan aikaan? Entä xenonien ollessa päällä?

Jossain näin keskustelua, että kaikkiin RS Octavioihin kyseisiä polttimoita ei ole edes laitettu..  ???

Olisin erittäin kiitollinen jos joku RSn omistaja vilkaisisi parkkipolttimoiden käyttäytymistä  :)
Otsikko: Vs: Octavia RS II FL ja parkkipolttimot
Kirjoitti: MVA - 02.10.11 - klo:21:30
Silloin kun valokytkin on autoasennossa ja auton mielestä ei tarvitse muita valoja kun ledit niin tuolloin ei parkit pala. Sitten kun auto toteaa että on tarpeeksi pimeää eli että xenonit palaa myös niin silloin palaa parkit ja ledit himmeinä. Valokatkaisijaa kääntämällä parkkivalot kohtaan palaa muistaakseni parkit ja ledit tosin ledit palaa himmeästi.

Olikohan tuo sekavasti selitetty? Noin ainakin toimii allekirjoituksessa olevassa RäSässä.
Otsikko: Vs: Octavia RS II FL ja parkkipolttimot
Kirjoitti: Karvis - 02.10.11 - klo:21:39
Olen jäänyt siihen käsitykseen et rs:ssä käytetään noita ledejä parkkeina himmennettynä ja ajovalojen umpioissa ei tosiaan olisi polttimoita lainkaan, viikolla juuri tuli fl rs vastaan ja siinä oli vain himmeät ledit ja xenonit päällä :-\
Otsikko: Vs: Octavia RS II FL ja parkkipolttimot
Kirjoitti: MVA - 02.10.11 - klo:21:51
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 02.10.11 - klo:21:39
Olen jäänyt siihen käsitykseen et rs:ssä käytetään noita ledejä parkkeina himmennettynä ja ajovalojen umpioissa ei tosiaan olisi polttimoita lainkaan, viikolla juuri tuli fl rs vastaan ja siinä oli vain himmeät ledit ja xenonit päällä :-\
Silloin on ledit himmeät kun on parkit tai xenonit ja parkit päällä. Kävin kokeilemassa tuon hetki sitten.
Otsikko: Vs: Octavia RS II FL ja parkkipolttimot
Kirjoitti: Karvis - 02.10.11 - klo:21:53
Lainaus käyttäjältä: MVA - 02.10.11 - klo:21:51
Silloin on ledit himmeät kun on parkit tai xenonit ja parkit päällä. Kävin kokeilemassa tuon hetki sitten.

Eli sulla on parkkipolttimotkin paikoillaan?
Otsikko: Vs: Octavia RS II FL ja parkkipolttimot
Kirjoitti: MVA - 02.10.11 - klo:21:59
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 02.10.11 - klo:21:53
Eli sulla on parkkipolttimotkin paikoillaan?
On ne umpion yläosassa, samoin kun varmaan sulla, ainakin meidän toisessa Octaviassa joka on elegance varustetasolla umpiot ovat ihan samannäköiset.
Otsikko: Vs: Octavia RS II FL ja parkkipolttimot
Kirjoitti: Karvis - 02.10.11 - klo:22:05
Lainaus käyttäjältä: MVA - 02.10.11 - klo:21:59
On ne umpion yläosassa, samoin kun varmaan sulla, ainakin meidän toisessa Octaviassa joka on elegance varustetasolla umpiot ovat ihan samannäköiset.

Aika erikoista että niitä on liikkeellä parkeilla ja ilman, joitain valoluomiakin kaupataan vain rs:ään sopivana koska normimallin parkit peittyy niillä. Ja tosiaan tuo viikolla näkemäni rs oli ilman parkkipolttimoita, vain himmeät ledit oli keulassa xenonien lisäksi.

Olisiko tuo sitten muuttunut jossain vaiheessa tuotantoa :-\
Otsikko: Vs: Octavia RS II FL ja parkkipolttimot
Kirjoitti: MVA - 02.10.11 - klo:22:13
Jos en ihan väärin näe niin kyllä mielestäni myös tässä http://www.autotalli.com/vaihtoauto/31858940/page/4/Skoda/Octavia/2011/Tampere (http://www.autotalli.com/vaihtoauto/31858940/page/4/Skoda/Octavia/2011/Tampere)
näyttää olevan parkkipolttimo umpion yläosassa.

(http://media.autotalli.com/images/used_cars/greyhen/met/roa/tam/per/efk/e17/metroatamperefke170/1311867746130/skoda-octavia-2011_00_normal_535x401.jpg)
Otsikko: Vs: Octavia RS II FL ja parkkipolttimot
Kirjoitti: Karvis - 02.10.11 - klo:22:27
Lainaus käyttäjältä: MVA - 02.10.11 - klo:22:13
Jos en ihan väärin näe niin kyllä mielestäni myös tässä http://www.autotalli.com/vaihtoauto/31858940/page/4/Skoda/Octavia/2011/Tampere (http://www.autotalli.com/vaihtoauto/31858940/page/4/Skoda/Octavia/2011/Tampere)
näyttää olevan parkkipolttimo umpion yläosassa.


Siltä näyttäisi, olisiko ne tuotannon alkupään autot sitten pelkillä led-parkeilla :-\
Otsikko: Vs: Octavia RS II FL ja parkkipolttimot
Kirjoitti: Edviina - 03.10.11 - klo:11:25
Mikäli keulassa palaa ledit himmeänä ja lis'ksi auton omissa umipissa parkit on kyseessä laiton kytkentä. Laki on parkkien kohdalla erittäin yksiselitteinen. Parkkeja ei saa kahdentaa.

Jos päivävaloista löytyy 2 merkintää eli RL (päivävalo) ja A (parkki) on auton omat parkit kytkettävä pois päältä. Tällaisissa tilanteissa ledit himmenevät parkeiksi kun ajovalot kytketään päälle. Tai vaihtoehtoisesti on ledeistä kytkettävä parkkitoiminto (himmennys) pois päältä ja käytettävä auton omia parkkeja.
Otsikko: Vs: Octavia RS II FL ja parkkipolttimot
Kirjoitti: TPi - 03.10.11 - klo:17:24
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 02.10.11 - klo:22:27
Siltä näyttäisi, olisiko ne tuotannon alkupään autot sitten pelkillä led-parkeilla :-\

Kiitos kaikille vastauksista! Kieltämättä mielenkiintoinen tilanne, sillä hieman tarkemmalla tutkinnalla piirikaavioista näyttäisi siltä, että RS mallissa parkkipolttimot kyllä löytyvät, mutta niille ei mene johdotuksia. Ja kuitenkin MVAn RSsä molemmat palavat  :o
Otsikko: Vs: Octavia RS II FL ja parkkipolttimot
Kirjoitti: VAG! - 03.10.11 - klo:17:49
Lainaus käyttäjältä: Edviina - 03.10.11 - klo:11:25
Mikäli keulassa palaa ledit himmeänä ja lis'ksi auton omissa umipissa parkit on kyseessä laiton kytkentä. Laki on parkkien kohdalla erittäin yksiselitteinen. Parkkeja ei saa kahdentaa.

Laki on yksiselitteinen, mutta reaalielämä on kaikkea muuta. Esimerkiksi C-mersun ILS-valoissa on tuollainen laiton kytkentä, mutta silti niitä saa myydä ::)
Otsikko: Vs: Octavia RS II FL ja parkkipolttimot
Kirjoitti: Zaasa - 15.10.11 - klo:12:00
Lainaus käyttäjältä: MVA - 02.10.11 - klo:22:13
Jos en ihan väärin näe niin kyllä mielestäni myös tässä http://www.autotalli.com/vaihtoauto/31858940/page/4/Skoda/Octavia/2011/Tampere (http://www.autotalli.com/vaihtoauto/31858940/page/4/Skoda/Octavia/2011/Tampere)
näyttää olevan parkkipolttimo umpion yläosassa.

(http://media.autotalli.com/images/used_cars/greyhen/met/roa/tam/per/efk/e17/metroatamperefke170/1311867746130/skoda-octavia-2011_00_normal_535x401.jpg)
Parkkipolttimo löytyy oman Räsän umpiosta mutta se ei pala missään vaiheessa.Ledit toimii parkkivaloina himmentyneenä kuten Karvis kertoi aikaisemmin.