VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Skoda => Octavia II (04-13) => Aiheen aloitti: elffi86 - 28.09.11 - klo:17:45

Otsikko: 07 RS Octavian takavalot
Kirjoitti: elffi86 - 28.09.11 - klo:17:45
Itsellä tosiaan 07 RS Octavia farkku joka toiminut moitteettomasti ja tälläkin hetkellä käy ja kukkuu normaalisti muuten,mutta oikealla takavalossa 2 keskimmäistä parkkia pimeenä.Vaiva alkoi alunperin sillä kun vas.takavalon toiseksi alin parkki pimeni....tämän vaihdoin uuteen,mutta nyt 2 oikealta pimeänä.polttimot ehjät ja kaikki lamput syttyvät ku auton ovet avaa lukituksesta,mutta sammuu muutaman sekunnin päästä.Joskus kun valot eivät sammu ja ne palavat siihen asti kunnes koneen käynnistää.kun starttaa nämä kyseiset 2 parkkia sammuu ja kojetauluun tulee palaneen polttimon huomiovalo.kun auton sammuttaa ja kytkee virrat,lamput taas palavat ja kojetaulun huomiovalo sammuu.kun auton starttaa jälleen nämä 2 polttimoa sammuvat ja huomiovalo kojetauluun syttyy....onks kellään sattunut vastaavaa?neuvoja?ideoita?
Otsikko: Vs: 07 RS Octavian takavalot
Kirjoitti: SKL - 28.09.11 - klo:20:19
Joko olet vaihtanut uudet polttimot?
Otsikko: Vs: 07 RS Octavian takavalot
Kirjoitti: elffi86 - 28.09.11 - klo:21:18
kyl polttimot vaihdoin ja ne on ehjät...joku muu nyt tökkii....
Otsikko: Vs: 07 RS Octavian takavalot
Kirjoitti: jni - 29.09.11 - klo:21:56
Vaihdoitko rasvaisin näpein?

Voisi olla niin, että jotain likaa tai vastaavaa on päässyt pirilevylle, jolloin polttimoiden vastus on pienentynyt. Siitä virheilmoitus ja ko polttimoiden sammutus.
Otsikko: Vs: 07 RS Octavian takavalot
Kirjoitti: elffi86 - 30.09.11 - klo:08:56
täytyypi tarkistaa.kiitti vinkistä :)
Otsikko: Vs: 07 RS Octavian takavalot
Kirjoitti: elffi86 - 02.10.11 - klo:15:05
eipä korjaantunu ongelma vieläkään :(
Otsikko: Vs: 07 RS Octavian takavalot
Kirjoitti: tsiih - 02.10.11 - klo:16:33
Onpa outo vika. Kaksi polttimoa jotka eivät ole toistensa kanssa missään tekemisissä käyttäytyvät kuin oikosulussa tms. Ovathan polttimot oikeanlaiset, kaikki mitkä olet vaihtanut? Toimivatko jarruvalot normaalisti? Toinen polttimohan on myös jarruvalolle.
Otsikko: Vs: 07 RS Octavian takavalot
Kirjoitti: elffi86 - 03.10.11 - klo:15:53
kaikki muut toimii normaalisti (jarruvalot,takasumarit,vilkut,peruutusvalot)paitsi ne kaks keskimmäistä parkkia.ja polttimot on oikeanlaiset ja just vaihdetut....Lahden Laakkosellaki sano vaan että sen on kuule ku ettis neulaa heinäsuovasta....että kiitti vaan helkkaristi vinkistä.Kukas sen sit tietää jos ne ei...
Otsikko: Vs: 07 RS Octavian takavalot
Kirjoitti: SKL - 05.10.11 - klo:08:54
Vasta kolme viikkoa Skodan omistajana olleena en tunne valojen rakennetta ollenkaan, mutta jos siellä on piirilevy, niin ottaisin valon irti ja pöydällä tutkimaan, että onko jossain kohdin kalvossa katkoskohta. Jos löytyy, niin sitten vaikka tinalla silta siihen kohtaan ja jokin lakka päälle estämään syöpymistä.  ::)
Otsikko: Vs: 07 RS Octavian takavalot
Kirjoitti: elffi86 - 05.10.11 - klo:10:04
kiitti taas vinkistä....nyt yhtäkkiä onkin valot alkaneet taas toimimaan normaalisti....kuulostellaan nyt kauanko toimii vai alkaako taas kohta herjaamaan...ollaan kuulolla :)