VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Seat => Exeo (08-) => Aiheen aloitti: tzrwesku - 10.09.11 - klo:10:57

Otsikko: Exeon maalipinta, Emocion Red
Kirjoitti: tzrwesku - 10.09.11 - klo:10:57
Moro
Meitin 7kk ja 16tkm ajetussa Exeossa on kaikki oviaukot naarmuuntuneet (yritän laittaa kuvia kunhan kerkiän),  samoin takaluukun kansi on hinkannut maalit puskurista (maalit rullalla myös itse luukusta). Samoin on konepelti tai oikeastaan koko etupää (puskurit, konepelti, lokasuojat ja katon reuna)aivan täynnä pientä "kiveniskemää", tuntuu ettei siihen tarvi kuin itikan osua niin jo paistaa pohjamaali. Itse epäilen maalauksessa jotain menneen pieleen kun ei mitään kestä (enpä ole missään aikaisemmassa pirssissä törmännyt vastaavaan...) Autolla ajettu vain "kestopäällysteellä" ei hiekkateillä, enkä roiku edellä menevän puskurissa kiinni...
Onkos muilla vastaavia kokemuksia?
Otsikko: Vs: Exeon maalipinta, Emocion Red
Kirjoitti: rob-s - 10.09.11 - klo:16:06
Onko tuo väri perus punainen?

Oletko teettänyt mitään pinnoitekäsittelyä taikka kovavahausta autollesi uutena? Sekin suojaa..

Itse olen päivittäin tekemisissa työsuhdeautojen kanssa ja voin ikäväkseni todeta, että perusväriset maalit naarmuuntuvat todella helposti. Se näkyy parhaiten tummissa (musta ja tumman sininen) sekä punaisissa autoissa.
Otsikko: Vs: Exeon maalipinta, Emocion Red
Kirjoitti: tzrwesku - 10.09.11 - klo:16:36
Perus punainenhan se. Mitään "kesto"vaha tahi kovapinnoitekäsittelyä ei ole tehty, normi vahaus ja pesut säännöllisesti (ei käytetty konepesussa)
Täytyypä käydä näyttämässä  huollossa ja jollain ammatti automaalarilla...
Otsikko: Vs: Exeon maalipinta, Emocion Red
Kirjoitti: savolaiskollega - 10.09.11 - klo:16:39
Itse olen kyllä sitä mieltä, että perusväri vaatii käsittelyn, jotta pysyy kunnollisena. Tai sitten ahkeraa vahausta.....ja jos käsittelyn teetättää, kutistuu näissä tavisautoissa hintaero metalliväriin aika pieneksi. Noissa preemiumeissa sitä eroa vielä jää.... :D
Otsikko: Vs: Exeon maalipinta, Emocion Red
Kirjoitti: GTI - 10.09.11 - klo:16:46
Olen kyllä sitä mieltä,että metallivärissä ja tavallisessa värissä on ihan sama lakka päällä,joten en usko että värien kulutuskestävyydessä olisi eroja!
Otsikko: Vs: Exeon maalipinta, Emocion Red
Kirjoitti: tzrwesku - 10.09.11 - klo:18:22
Juu, tuossa pihalla köllöttää 9tkm ajettu Passatti ja siinä ei tunnu löytyvän naarmun naarmua tahi kiveniskemää... Exeon oviaukkojen naarmut ovat mitä ilmeisimmin tiivisteen aiheuttamia (koskapa ovat poikittain oviaukkoon nähden) mutta jos tuota menoa kuluu niin 30tkm kohdalla paistaa jo "kirkas" pelti  :o

linkin takana muutama kuva

http://s1216.photobucket.com/albums/dd366/tzrwesku/?action=view&current=Exeooviaukkotaka.jpg (http://s1216.photobucket.com/albums/dd366/tzrwesku/?action=view&current=Exeooviaukkotaka.jpg)
Otsikko: Vs: Exeon maalipinta, Emocion Red
Kirjoitti: autofanaatikko - 10.09.11 - klo:20:46
Noi kynnyksien jäljet näyttää ihan normaalilta kulumalta. Raskaspohjaisilla kengillä kuljettu ja hienoa hiekkaa tai kiviä jne. kulkeutunut ees taas. Siltä se ainakin kuvien perusteella näyttää. Onko sulla lapsia eli takanakin matkustaa usein joku tai jotkut?

Muista jäljistä on aika vaikea sanoa mitään mut noi kuvien kynnysäjäljet näyttää ihan normaalilta kulumalta. Jos sisälle ja ulos kuljetaan useita kertoja päivässä niin herkästi jälki on tuollaista mikäli ei ole aivan ylivarovainen.
Otsikko: Vs: Exeon maalipinta, Emocion Red
Kirjoitti: tzrwesku - 10.09.11 - klo:22:49
Jeps, jee, tuo "normalius" kyllä sinänsä voisi olla mahdollista, ongelmana vaan se että näitä "naarmuja" on myös pystypilareissa (kuten kuvissa) ja meillä ei ole ollut käytössä "raskas pohjaisia kenkiä" eli edelleen eppäilen vian olevan käyttäjästä riippumaton. Ja toisekseen kaikki (99%) naarmuista täysin saman suuntaisia ja jos olis käytön aiheuttamia olis naarmut varmaankin miten sattuu... ??? Mutta antaa tuon mahtavan maahantuojan huolto-organisaation päättää...
Otsikko: Vs: Exeon maalipinta, Emocion Red
Kirjoitti: Arcca - 11.09.11 - klo:10:00
Lainaus käyttäjältä: tzrwesku - 10.09.11 - klo:22:49
Mutta antaa tuon mahtavan maahantuojan huolto-organisaation päättää...


Hyvä päätös. Olen myös taipuvainen uskomaan että tuossa maalauksessa on jotain epäonnistunut.
Erään kolarikorjauksen jälkeen olen itsekin saanut auton jonka maali oli jollakin lailla mielestäni liian pehmeää, tuli todella helposti kiveniskeymäjälkiä.