VAGarena.fi

Tekniikka => Alusta, vanteet ja renkaat => Aiheen aloitti: Edviina - 20.08.11 - klo:21:30

Otsikko: Spectrum vanteiden sopivuus VW Transporter T4:een?
Kirjoitti: Edviina - 20.08.11 - klo:21:30
Tervehdys.

Tuli hankittua itselle siis VW Transporter T4. Auto on vm.98 Itsellä on Suoebrista jääny ylimääräiseksi tuollaiset Spectrum 16" vanteet ja tässä ilokseni huomasin, että portterissa ja vanteissahan on sama pulttijako. Eli sopivatko kyseiset vanteet suoraan T4:een vai tarviiko hommailla jotain sovitusrenkaita keskireikaan? Mites ET? Onko passeli?
Otsikko: Vs: Spectrum vanteiden sopivuus VW Transporter T4:een?
Kirjoitti: Edviina - 23.08.11 - klo:13:20
Hmm... eikö kukaan osaa avittaa pulmassa  :(
Otsikko: Vs: Spectrum vanteiden sopivuus VW Transporter T4:een?
Kirjoitti: Pekka T - 23.08.11 - klo:13:37

Onko se T4:nen sinulla jo?
Kätevämmin varmuuden sopivuudesta saat tietenkin itse sovittamalla kyseisiä vanteita autoon.
Otsikko: Vs: Spectrum vanteiden sopivuus VW Transporter T4:een?
Kirjoitti: mla - 23.08.11 - klo:13:52
Kantavuutta kyllä itse ensimmäisenä epäilisin ennemmin kuin ET:tä.
Otsikko: Vs: Spectrum vanteiden sopivuus VW Transporter T4:een?
Kirjoitti: Edviina - 23.08.11 - klo:19:39
Saakohan noiten vanteiden kantavuuksista tai keskireiän koosta mistään tietoja?
Otsikko: Vs: Spectrum vanteiden sopivuus VW Transporter T4:een?
Kirjoitti: Pertsa - 23.08.11 - klo:21:03
Googlettelemalla selviää homma noin puolessa minuutissa  ;)

Tein pikaisen googlauksen : "transporter T4 wheel center bore"
Ensimmäisenä osumana tällainen sivu jossa T4: vanteiden speksejä ET:ineen kaikkineen
http://www.raceandroad.com/van-alloy-wheels/vw-transporter-t4-alloy-wheels.html (http://www.raceandroad.com/van-alloy-wheels/vw-transporter-t4-alloy-wheels.html)

Tein toisen googlauksen :"skoda superb wheel center bore"
Ensimmäisenä osumana tällainen sivu jossa Superbin vanteiden speksit ja jossa myös kerrotaan missä autoissa on sama pulttikehä (PCD) ja keskireikä (T4:ssä on siis sama kuin Superbissa)
http://www.wheelfitment.eu/steekmaat.php?merk=Skoda&type=Superb%20tot%202008&merk2=Skoda (http://www.wheelfitment.eu/steekmaat.php?merk=Skoda&type=Superb%20tot%202008&merk2=Skoda)


Otsikko: Vs: Spectrum vanteiden sopivuus VW Transporter T4:een?
Kirjoitti: RSOCUstin - 23.08.11 - klo:21:10
Kesällä näin Humppilassa parkissa vastaavanlaisen portterin, jossa oli Ocu RS:n 17" Zenith vanteet. Hyvin näytti sopivan.
Otsikko: Vs: Spectrum vanteiden sopivuus VW Transporter T4:een?
Kirjoitti: Edviina - 23.08.11 - klo:21:19
Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 23.08.11 - klo:21:03
Googlettelemalla selviää homma noin puolessa minuutissa  ;)

Tein pikaisen googlauksen : "transporter T4 wheel center bore"
Ensimmäisenä osumana tällainen sivu jossa T4: vanteiden speksejä ET:ineen kaikkineen
http://www.raceandroad.com/van-alloy-wheels/vw-transporter-t4-alloy-wheels.html (http://www.raceandroad.com/van-alloy-wheels/vw-transporter-t4-alloy-wheels.html)

Tein toisen googlauksen :"skoda superb wheel center bore"
Ensimmäisenä osumana tällainen sivu jossa Superbin vanteiden speksit ja jossa myös kerrotaan missä autoissa on sama pulttikehä (PCD) ja keskireikä (T4:ssä on siis sama kuin Superbissa)
http://www.wheelfitment.eu/steekmaat.php?merk=Skoda&type=Superb%20tot%202008&merk2=Skoda (http://www.wheelfitment.eu/steekmaat.php?merk=Skoda&type=Superb%20tot%202008&merk2=Skoda)




Aivan mielettömän iso kiitos Pertsalle. Itsellä ei ihan hoksottimet pelannu et miten noi ois enkuks hakenu  ::) Nyt enää vain täytyy selvitellä Spectrumeitten kantavuus... :-\
Otsikko: Vs: Spectrum vanteiden sopivuus VW Transporter T4:een?
Kirjoitti: Edviina - 23.08.11 - klo:22:07
Valmistaako Skoda itse omat vanteensa vai valmistaako ne joku vanne tehdas?
Otsikko: Vs: Spectrum vanteiden sopivuus VW Transporter T4:een?
Kirjoitti: Pertsa - 23.08.11 - klo:22:24
^tuskinpa mikään automerkki/-tehdas valmistaa itse vanteensa?

Otsikko: Vs: Spectrum vanteiden sopivuus VW Transporter T4:een?
Kirjoitti: mla - 23.08.11 - klo:22:29
Olisiko RONAL niissä lukenut sisäpuolella.
Otsikko: Vs: Spectrum vanteiden sopivuus VW Transporter T4:een?
Kirjoitti: Edviina - 24.08.11 - klo:18:13
Katselin vanteita ja löysin seuraavia merkintöjä niistä:

AISi 7MG
JW

3TO 601 025
7JX16H2 ET45

RONAL
O9

YR3
1737

Tarkoittaako noista mikään kantavuutta?