Tervehdys.
Tuli hankittua itselle siis VW Transporter T4. Auto on vm.98 Itsellä on Suoebrista jääny ylimääräiseksi tuollaiset Spectrum 16" vanteet ja tässä ilokseni huomasin, että portterissa ja vanteissahan on sama pulttijako. Eli sopivatko kyseiset vanteet suoraan T4:een vai tarviiko hommailla jotain sovitusrenkaita keskireikaan? Mites ET? Onko passeli?
Hmm... eikö kukaan osaa avittaa pulmassa :(
Onko se T4:nen sinulla jo?
Kätevämmin varmuuden sopivuudesta saat tietenkin itse sovittamalla kyseisiä vanteita autoon.
Kantavuutta kyllä itse ensimmäisenä epäilisin ennemmin kuin ET:tä.
Saakohan noiten vanteiden kantavuuksista tai keskireiän koosta mistään tietoja?
Googlettelemalla selviää homma noin puolessa minuutissa ;)
Tein pikaisen googlauksen : "transporter T4 wheel center bore"
Ensimmäisenä osumana tällainen sivu jossa T4: vanteiden speksejä ET:ineen kaikkineen
http://www.raceandroad.com/van-alloy-wheels/vw-transporter-t4-alloy-wheels.html (http://www.raceandroad.com/van-alloy-wheels/vw-transporter-t4-alloy-wheels.html)
Tein toisen googlauksen :"skoda superb wheel center bore"
Ensimmäisenä osumana tällainen sivu jossa Superbin vanteiden speksit ja jossa myös kerrotaan missä autoissa on sama pulttikehä (PCD) ja keskireikä (T4:ssä on siis sama kuin Superbissa)
http://www.wheelfitment.eu/steekmaat.php?merk=Skoda&type=Superb%20tot%202008&merk2=Skoda (http://www.wheelfitment.eu/steekmaat.php?merk=Skoda&type=Superb%20tot%202008&merk2=Skoda)
Kesällä näin Humppilassa parkissa vastaavanlaisen portterin, jossa oli Ocu RS:n 17" Zenith vanteet. Hyvin näytti sopivan.
Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 23.08.11 - klo:21:03
Googlettelemalla selviää homma noin puolessa minuutissa ;)
Tein pikaisen googlauksen : "transporter T4 wheel center bore"
Ensimmäisenä osumana tällainen sivu jossa T4: vanteiden speksejä ET:ineen kaikkineen
http://www.raceandroad.com/van-alloy-wheels/vw-transporter-t4-alloy-wheels.html (http://www.raceandroad.com/van-alloy-wheels/vw-transporter-t4-alloy-wheels.html)
Tein toisen googlauksen :"skoda superb wheel center bore"
Ensimmäisenä osumana tällainen sivu jossa Superbin vanteiden speksit ja jossa myös kerrotaan missä autoissa on sama pulttikehä (PCD) ja keskireikä (T4:ssä on siis sama kuin Superbissa)
http://www.wheelfitment.eu/steekmaat.php?merk=Skoda&type=Superb%20tot%202008&merk2=Skoda (http://www.wheelfitment.eu/steekmaat.php?merk=Skoda&type=Superb%20tot%202008&merk2=Skoda)
Aivan mielettömän iso kiitos Pertsalle. Itsellä ei ihan hoksottimet pelannu et miten noi ois enkuks hakenu ::) Nyt enää vain täytyy selvitellä Spectrumeitten kantavuus... :-\
Valmistaako Skoda itse omat vanteensa vai valmistaako ne joku vanne tehdas?
^tuskinpa mikään automerkki/-tehdas valmistaa itse vanteensa?
Olisiko RONAL niissä lukenut sisäpuolella.
Katselin vanteita ja löysin seuraavia merkintöjä niistä:
AISi 7MG
JW
3TO 601 025
7JX16H2 ET45
RONAL
O9
YR3
1737
Tarkoittaako noista mikään kantavuutta?