Lauantaina kun kotia kohti ajelin niin teki ilmastointi ihme tempun. Ã,,äni kuulu että puhaltas mutta mistään suuttimesta ei tullu juuri yhtään ilmaa. 10min niin taas rupes puhaltaan. Kellään käyny samoin tai tietoo mitä siinä tapahtu?
VW Passat Variant 2006 1,9TDi Sportline
Kannattaa varmaan lisätä auton tarkat tiedot ja malli, niin saattaa tulla vastauksia helpommin :) Monilla ei sitä kristallipalloa ole kotonaan vielä ;D
Minulla on auto tehnyt juuri saman tempun muutaman kerran tänä kesänä ja kerran viime kesänä kovilla helteillä. Ilmastoinnin puhallin puhaltaa, mutta suuttimista ei tule ilmaa. Kun kompuran sammuttaa economy-napista, alkaa ilmaa taas tulla suuttimista. Hetken kun antaa economy-tilan olla päällä (tai auto on ollut sammuksissa), alkaa kylmää taas tulla. Ilmastoinnin nesteet on vaihdettu alkukesästä. Auto 2006 Passat Highline 2.0 TDI automaatti-ilmastoinnilla.
Meillä teki nyt kovilla helteillä (+28ast) lomareissulla samanlailla kerran kun kummankin puolen säätöarvot oli reilusti erit (20/23,5)
Sammutettiin puhallin kokonaan ja laitettiin uudestaan päälle niin rupes toimimaan heti, eik äsen jälkeen oli ollut ongelmia.
Oliskohan jonkunlainen höyrystimen jäätymisesto?
Lainaus käyttäjältä: Petri M - 09.08.11 - klo:15:41
Oliskohan jonkunlainen höyrystimen jäätymisesto?
Kun vikakuvaus on että puhaltimen ääni kuuluu mutta ei tule ilmaa, niin itselläni tulee mieleen että just toisinpäin - siis höyrystin umpijäässä. ???
Höyrystimen jäätymistähän ei kai normaalisti varsinaisesti estetä, se vaan sulatetaan tarpeen vaatiessa pysäyttämällä kompura (taikka näissä nykykompuroissa kääntämällä iskunpituus minimiin).
Lainaus käyttäjältä: tet - 09.08.11 - klo:18:27
Kun vikakuvaus on että puhaltimen ääni kuuluu mutta ei tule ilmaa, niin itselläni tulee mieleen että just toisinpäin - siis höyrystin umpijäässä. ???
Höyrystimen jäätymistähän ei kai normaalisti varsinaisesti estetä, se vaan sulatetaan tarpeen vaatiessa pysäyttämällä kompura (taikka näissä nykykompuroissa kääntämällä iskunpituus minimiin).
Totta, ei taas tullut ajatuksella luettua...jäi huomioimatta tuo että puhaltimen ääni kuuluu.
Monissa kylmälaittissahan tuo jäätyminen estetään sulatuksella esin 2krt vuookaudessa, samalla saatetaan sähköllä höyrystintä lämitellä että sulaa nopeammin.
Mutta tämä toteutus tosiaa ihan muualla kuin autoissa.