VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Seat => Exeo (08-) => Aiheen aloitti: volvoilija - 01.07.11 - klo:23:33

Otsikko: Kysymys öljystä
Kirjoitti: volvoilija - 01.07.11 - klo:23:33
Vaimon Seatilla (Exeo ST 2.0 TDI 170) on nyt ajeltu 18tkm ja tauluun kilahti varoitus öljyn vähyydestä. Perjantai-iltana, tietenkin.

Onko käsitystä millaista öljyä tuohon pitäisi tuupata? Käykö ihan tavallinen Castrolin 5W30, jota jäi öljysyöpön TDI Passatin jäljiltä tähteeksi tallin hyllylle. Seatin konepellin alla mainostetaan jotain Repsolia, josta en ole ikinä kuullutkaan.
Otsikko: Vs: Kysymys öljystä
Kirjoitti: Karvis - 01.07.11 - klo:23:43
Lainaus käyttäjältä: volvoilija - 01.07.11 - klo:23:33
Vaimon Seatilla (Exeo ST 2.0 TDI 170) on nyt ajeltu 18tkm ja tauluun kilahti varoitus öljyn vähyydestä. Perjantai-iltana, tietenkin.

Onko käsitystä millaista öljyä tuohon pitäisi tuupata? Käykö ihan tavallinen Castrolin 5W30, jota jäi öljysyöpön TDI Passatin jäljiltä tähteeksi tallin hyllylle. Seatin konepellin alla mainostetaan jotain Repsolia, josta en ole ikinä kuullutkaan.

Jos siinä on hyväksyntä VW 507.00 niin kaatele vaan koneeseen, jotain huonompaakin saa vissiin käyttää lisäykseen pieniä määriä. Kannattaa tarkistaa huoltokirjasta suositukset jos epäilyttää, merkillä ei kuitenkaan ole niinkään väliä kunhan luokitus on oikea.
Otsikko: Vs: Kysymys öljystä
Kirjoitti: volvoilija - 02.07.11 - klo:09:57
Vaadittu merkintä löytyi kannun kyljestä. Sinne holahti, noin puoli litraa näin aluksi.

Kiitoksia nopeasta ja asiantuntevasta neuvosta.