VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Skoda => Octavia IV (20-) => Aiheen aloitti: Hegu - 19.01.26 - klo:17:49

Otsikko: Skoda Octavia RS vm.21 TSI 2.0 höyryäminen
Kirjoitti: Hegu - 19.01.26 - klo:17:49
Moikka, apuja kaivataan. VM.21 Skoda Octavia RS bensa koneella. Mikä vikana kun ajamisen jälkeen sammutettuna konehuoneesta nousee höyryä ja pidemmän siivun ajaessa esim liikkennevaloihin pysähtyessä myös putkista tulee paljon höyryä. Vie myös hieman jäähdytinnenstettä  Painetesti tehty 2 kertaa ja ei näkyviä vuotoja. Vesipumppu vaihdettu pari päivää sitten mutta ongelma ei poistunut. Kilometrejä 78tkm.
Otsikko: Vs: Skoda Octavia RS vm.21 TSI 2.0 höyryäminen
Kirjoitti: Mikey - 19.01.26 - klo:18:18
Eikö konehuoneen höyryn lähde näy ihan silmämunalla?
Otsikko: Vs: Skoda Octavia RS vm.21 TSI 2.0 höyryäminen
Kirjoitti: Hegu - 19.01.26 - klo:18:35
No sepäs se kun ei näy, on katsonut marmoritiski ja myös toinen korjaamo. Painetesti tehty 2 kertaa ja mitään ei tule ulos.
Otsikko: Vs: Skoda Octavia RS vm.21 TSI 2.0 höyryäminen
Kirjoitti: Fakerdeil - 22.01.26 - klo:22:05
Minulla samaa + muuta siinä samassa. Juuri tein uuden aloituksen aiheesta. Kuulostaako tutulta?
Otsikko: Vs: Skoda Octavia RS vm.21 TSI 2.0 höyryäminen
Kirjoitti: Mosse- - 22.01.26 - klo:22:45
Minulla on 2022 Cupra leon 2.0 TSI 228kw ea888 evo 4 moottorilla. Taitaa olla sama kone tuossa skodassa vähän pienempi tehoisena.

Märällä syys/talvikelillä ajon jälkeen konehuoneesta keskeltä alkaa puskemaan valkoista höyryä. Itsekin tuota säikähdin kun näin eka kerran, mutta taitaa olla normaalia näissä.

https://imgur.com/a/aux-cooler-steaming-golf-r-XlAYQ33
https://www.reddit.com/r/Golf_R/comments/1iv4ahf/mk75_smokingsteaming_after_driving/

Golf R tulee vähän eri paikasta, mutta tässä Golf GTI niin tulee samasta kohtaa kuin cupra.

https://www.reddit.com/r/GolfGTI/comments/1hnsvzl/is_this_steamvapor_normal/

Liittyy tosiaan siis kosteaan keliin. Ei tee tätä kovilla pakkasilla tai kuivalla kesäkelillä.
Otsikko: Vs: Skoda Octavia RS vm.21 TSI 2.0 höyryäminen
Kirjoitti: Pumpeli - 30.01.26 - klo:19:21
Samaa on tehnyt itsellä kaikki 2.0  Tsi;t
Vm
2014,2106,2018 ja nyt 2021