VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => ID.4 => Aiheen aloitti: Onion - 11.08.25 - klo:21:00

Otsikko: jälkiasenteisen peruutuskameran asennus
Kirjoitti: Onion - 11.08.25 - klo:21:00
Tuli tosiaan hankittua tuollainen Ruotsin tuonti GTX ja yllätyksekseni tuossa on kyllä kaikkea muuta härpätintä kaistavahdista adaptiivisiin valoihin mutta peruutuskamera huutaa poissaolollaan,  tuossa olisi tuollainen kokonainen kahva/kamera kombo tarjolla suht edullisesti purkuautosta, mutta minkälainen homma tuo on naittaa tuohon autoon toimintaan?

johtosarjaa ei varmaan saksalaisittain ole esivedetty joten tuon joutunee hommaamaan, tälle jos jollain on antaa varaosanumeroa niin helpottanee etsintää, entä koodaus? meneekö esim elevinillä vai vaatiiko marmoritiskiä?

paikalliselta K-autolta kun kyselin asiasta niin vastaus oli ympäripyöreä "en usko että onnistuu jälkeenpäin".   jos tuo on kovinkin kinkkinen homma niin sitten mennään pelkillä tutkilla.
Otsikko: Vs: jälkiasenteisen peruutuskameran asennus
Kirjoitti: jarmaho - 11.08.25 - klo:21:36
Kurkkaapa tuolta, tässä yhteen vaihtoehtoon linkki: https://kufatec.com/en/complete-set-front-and-rear-view-camera-for-vw-id4-e21/47293 (https://kufatec.com/en/complete-set-front-and-rear-view-camera-for-vw-id4-e21/47293)
Huomaa että aktivointiin tarvitaan firma jolla on käytössä GEKO oikeudet...
Otsikko: Vs: jälkiasenteisen peruutuskameran asennus
Kirjoitti: a_jaba - 11.08.25 - klo:22:59
Lainaus käyttäjältä: Onion - 11.08.25 - klo:21:00tuossa olisi tuollainen kokonainen kahva/kamera kombo tarjolla suht edullisesti purkuautosta

Ihan vain sellainen sivuhuomio että eikös ID.4:ssä ole kamera siinä VW logossa eikä takaluukun kahvassa? Takaluukun avauskahva/mikrokytkin on siellä alempana erikseen.
Otsikko: Vs: jälkiasenteisen peruutuskameran asennus
Kirjoitti: Daatta - 12.08.25 - klo:08:10
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 11.08.25 - klo:22:59Ihan vain sellainen sivuhuomio että eikös ID.4:ssä ole kamera siinä VW logossa eikä takaluukun kahvassa? Takaluukun avauskahva/mikrokytkin on siellä alempana erikseen.

Kolmosessa on kamera VW logossa, mikä avautuu näppärästi peruuttaessa eikä ole koskaan likainen. Nelosessa on perinteinen peruutuskamera luukun alareunassa, kahvan vieressä. Tämä kamera on aina kurassa, pesuri auttaa jonkun verran mutta sitä saa käyttää usein ja samalla takalasi kastuu.

Yhden retrofitin tein ensimmäiseen Cupraan, ei ollut helppoa eikä hauskaa. No harrastuksena toki meni. Se oli aikaa ennen tehdasaktivointeja, nyt ei pelkkä VCDS riitä.
Otsikko: Vs: jälkiasenteisen peruutuskameran asennus
Kirjoitti: Jacce75 - 12.08.25 - klo:09:48
Lainaus käyttäjältä: jarmaho - 11.08.25 - klo:21:36Kurkkaapa tuolta, tässä yhteen vaihtoehtoon linkki: https://kufatec.com/en/complete-set-front-and-rear-view-camera-for-vw-id4-e21/47293 (https://kufatec.com/en/complete-set-front-and-rear-view-camera-for-vw-id4-e21/47293)
Huomaa että aktivointiin tarvitaan firma jolla on käytössä GEKO oikeudet...
Tuo linkin setti on käytännössä "lowline" 360' kamera.
Meillä onnistuu tarvittaessa asennus, koodaus sekä geko/grp.

Tässä pelkkä johtosarja yhdelle kameralle taakse https://kufatec.com/en/cable-set-rear-view-camera-for-vw-id4-e21/46673
Otsikko: Vs: jälkiasenteisen peruutuskameran asennus
Kirjoitti: a_jaba - 14.08.25 - klo:11:57
Lainaus käyttäjältä: Daatta - 12.08.25 - klo:08:10Kolmosessa on kamera VW logossa, mikä avautuu näppärästi peruuttaessa eikä ole koskaan likainen. Nelosessa on perinteinen peruutuskamera luukun alareunassa, kahvan vieressä. Tämä kamera on aina kurassa, pesuri auttaa jonkun verran mutta sitä saa käyttää usein ja samalla takalasi kastuu.

Yhden retrofitin tein ensimmäiseen Cupraan, ei ollut helppoa eikä hauskaa. No harrastuksena toki meni. Se oli aikaa ennen tehdasaktivointeja, nyt ei pelkkä VCDS riitä.

Niin teidän kyllä että id3:ssa kamera, luukun kahva ja logo on samassa kuten oamssani ja muutenkin on ollut aika yleisesti volkkareissa viimeisen parin kymmenen vuoden aikana.

Muistelin vaan että kaverin id4:ssa kamera olisi ollut logossa mutta ehkä se sitten oli etukamera tai id.buzz tai joku muu vw jossa kamera on siinä logossa ilman että logo toimii avauskahvana.

Id.4:ssa on siis audi tyylin peruutuskamera joka on syksyllä ja talvella aina kuran peitossa..
Otsikko: Vs: jälkiasenteisen peruutuskameran asennus
Kirjoitti: f080421 - 29.08.25 - klo:19:59
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 14.08.25 - klo:11:57Niin teidän kyllä että id3:ssa kamera, luukun kahva ja logo on samassa kuten oamssani ja muutenkin on ollut aika yleisesti volkkareissa viimeisen parin kymmenen vuoden aikana.

Muistelin vaan että kaverin id4:ssa kamera olisi ollut logossa mutta ehkä se sitten oli etukamera tai id.buzz tai joku muu vw jossa kamera on siinä logossa ilman että logo toimii avauskahvana.

Id.4:ssa on siis audi tyylin peruutuskamera joka on syksyllä ja talvella aina kuran peitossa..

Olisi kyllä kiva tietää, että miksei se ole ID.4:ssä samanlainen (ja hyvä) kuin ID.3:ssa. Lisäksi Bornissa taitaa myös olla kurakamera. Tosin Bornissa on kaikenlaisia muitakin käsittämättömiä halpuutuksia ID.3:een verrattuna.