VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Passat 3C (05–10) => Aiheen aloitti: Jalkamies - 26.06.25 - klo:16:06

Otsikko: Kiihdyttäessä kuuluu helinää moottoritilasta
Kirjoitti: Jalkamies - 26.06.25 - klo:16:06
07 Passat 2.0TDi. On ilmaantunut meteliä moottoritilasta, kun konetta vähän rasittaa.
Seisoessa helinä alkaa n. 2200 kierroksissa. Ajettaessa aina kun kiihdyttää ja kun vaatii
tehoa. Esim. 6 vaihteella 100km/h ajettaessa kuulöuu helinä koko ajan, joka häipyy alamäessä.
Pientä pakokaasun hajua havaittavissa. Ei pysty mahdollista vuotoa millään paikallistamaan.
Meteli saattaisi kuulua turbon läheltä, tai egr systeemistä. Paikallaan hitaasti kaasua lisäämällä
haluaa rynnätä enemmän tuon helinän alkaessa. Vedot ovat tosi hyvät, ehkä paremmat kuin ennen.
Massavirtaus nousee reippaasti helinän alkaessa obd:llä katsottuna.
Mitään vikakoodia ei näy missään. Autolla ajettu 220 000km. Päästöt olleet aina hyvät katsastuksessa.
Voiko olla turbovika tai säädinvika?
Otsikko: Vs: Kiihdyttäessä kuuluu helinää moottoritilasta
Kirjoitti: Daatta - 27.06.25 - klo:08:25
Mahdollisesti pakoputken/turbon suojapelti irrallaan ja resonoi.
Otsikko: Vs: Kiihdyttäessä kuuluu helinää moottoritilasta
Kirjoitti: Jalkamies - 02.07.25 - klo:07:53
Ei ole mistään peltiä irti. Hienoinen pakokaasun haju tulee jostain, mutta sitä ei ole saatu
paikannettua. Särinä ei ole kierroksista kiinni, vaan tehon tarpeen lisäämisestä. Tehot ovat kuitenkin
hyvät.
Otsikko: Vs: Kiihdyttäessä kuuluu helinää moottoritilasta
Kirjoitti: Jalkamies - 02.07.25 - klo:13:58
Ilmeisesti ainoastaan pieni vuoto on kyseessä pakoputkiston ja pakosarjan välisissä laitteissa, joka pitää tuota ääntä. Mutta kun ei kättä saa joka paikkaan tunnustella ilmavirtausta, ja kun minkäänlaista näkyvää
savua ei ole, niin mitenkähän vuodon saisi esille? Onko jotain sumutettavaa aina etta, joka paljastaisi vuodon?