VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Transporter T5 (03-) => Aiheen aloitti: Micke - 23.07.24 - klo:21:02

Otsikko: 4motionin kardaanin irroitus
Kirjoitti: Micke - 23.07.24 - klo:21:02
Moikka.

Monenmoisesta rempasta olen kyllä selvinnyt, mutta nyt meni sormi suuhun.
Elikkä vm 2012 2.0 bitdi, 7-v dsg lwb teevitosesta pitäisi saada kardaani irti, ja muuten se onkin lähtenyt hyvin paitsi taaimman murroksen kohdalla. Kaikki kuus pulttia on toki irroitettu, mutta  akselihan ei liiku siitä mihinkään.
Ei vetämällä, ei vääntämällä, ei hakkaamalla eikä naama punaisena huutamalla... Onko tässä nyt joku juttu mitä en ymmärrä?
Otsikko: Vs: 4motionin kardaanin irroitus
Kirjoitti: Lateski - 24.07.24 - klo:22:49
Ainakin omassa nelikossa taaempi nivel on täysin ruostunut kiinni laippaan, eikä sitä pääse takapuolelta edes avittamaan irti. Lopputulemana purin nivelestä kuulat pois kääntelemällä kardaania ääriasentoihin, jonka jälkeen induktiolämmittimellä kuumensin nivelen jämät, milloin se lähti lyömällä irti. Samassa värinänvaimentimen kumi otti lämpöä, joten purin sen samalla pois.
Otsikko: Vs: 4motionin kardaanin irroitus
Kirjoitti: Micke - 25.07.24 - klo:11:05
Oolrait, kiitos!
Yritän siis jatkaa taistelua... :-\
Otsikko: Vs: 4motionin kardaanin irroitus
Kirjoitti: Lateski - 25.07.24 - klo:19:56
Jos nivel tulee murjottua käyttökelvottomaksi, kuten minulla kävi(meni soikeaksi), muistaakseni Land Rover Freelander 2 kardaanin nivel käy porterin nivelen tilalle. ETKA tai tarvikevalmistajien katalogit ei tunne Transprorterin kardaaniin sopivaa niveltä.
Otsikko: Vs: 4motionin kardaanin irroitus
Kirjoitti: Micke - 27.07.24 - klo:11:07
Se irtosi!
Tein siihen ulosvetäjän, ja parin päivän puristuksen ja öljykylvyn jälkeen se lähti kevyellä napautuksella. Kuppi säilyi ehjänä ja vaimenninkumi kans. Ruosteinen kyllä oli...
Nyt on uusi kardaani kiinni. Kiitos neuvoista!