VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Passat B8 (14-23) => Aiheen aloitti: CC2009 - 20.02.24 - klo:20:21

Otsikko: GTE 2020 akun alin varausraja
Kirjoitti: CC2009 - 20.02.24 - klo:20:21
Moi, paluu passattin ja nyt vm. 2020 GTE:hen, mieltä askarruttaa, että mitä tarkoittaa: akun alin varausraja/tila, omassani sitä voi säätää välillä 0 - 50%, mitä se tekee? tai oikeastaan mitä arvoa kannattaa käyttää?, itselleni se ei ole avautunut.

T. Edi
Otsikko: Vs: GTE 2020 akun alin varausraja
Kirjoitti: ZimKork - 20.02.24 - klo:23:41
Jos ajastaa latauksen johonkin lähtöaikaan, alin raja on se mihin ladataan joka tapauksessa välittömästi. Siellä ajastuksessa saa asetettua sitten ylärajan mihin asti ladataan siten että akku on juuri täysi asetettuun lähtöaikaan. Täten akku on lämmin ja tehokkaimmillaan juuri lähtiessä.

Jos lähtöaikaa ei aseta, ladataan akku aina täyteen asti heti kun laturi liitetään.
Otsikko: Vs: GTE 2020 akun alin varausraja
Kirjoitti: CC2009 - 25.02.24 - klo:15:32
Ok ja kiitos vastauksesta.
Otsikko: Vs: GTE 2020 akun alin varausraja
Kirjoitti: Mustalaa - 25.02.24 - klo:19:16
Ja jos haluaa auton lataavan yöllä akun täyteen, eli lähinnä hyödyntää helpoiten pörssisähkön päivän halvimmat tunnit -> Asettaa akun alimman latausrajan nollaan ja joka päivä toistuvan latausajastuksen klo 6 lähtöajalla ilman lämmityksiä ja "edullisempi energia" vai mikä se asetus nyt onkaan, jonka asettaa 02-07 tms. Toki vaatii oikean laturin, että auto ehtii lataamaan akkunsa täyteen 3,5 tunnissa.
Otsikko: Vs: GTE 2020 akun alin varausraja
Kirjoitti: Wiiseli - 07.03.24 - klo:19:15
Kannattaa kotona ladata rajoitetulla virralla, jotta 12V akku ehtii myös latautua.
Otsikko: Vs: GTE 2020 akun alin varausraja
Kirjoitti: a_jaba - 07.03.24 - klo:19:39
Jos joutuu hidastamaan lataamista sen takia että 12V akku latautuisi paremmin niin alkaa olla jo korkea aika vaihtaa se akku parempaan.

Jos isompiakkuinen facelift niin täydellä 16A latauksella ajoakku latautuu tyhjästä täyteen n. 4h ja jos siinä ajassa ei toi 12V akku saa imettyä itseensä tarpeeksi virtaa niin on kyllä selkeästi vaihtokunnossa.