VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Passat B8 (14-23) => Aiheen aloitti: Maakarhu - 13.11.23 - klo:18:56

Otsikko: GTE - Öljyvuoto vaihteiston ja moottorin välistä
Kirjoitti: Maakarhu - 13.11.23 - klo:18:56
Lueskelinko aiheista täältä, muutama tarkentava kysymys :)

Autoon tehty tarkastus vw merkkihuollossa Ruotsissa 18.5.2021, jossa todettu öljyvuoto moottorin- ja vaihteiston välissä. Asialle ei ole tehty asiakirjojen mukaan mitään.
Sen jälkeen se on uitettu Suomeen ja ostimme auton 10/21

Tyhmänä en ole sen paremmin tutustunut papereihin ostohetkellä, joten varmaankin menee omaan piikkiin.
Autolla ajettu ton toteamisen jälkeen 53tkm ja mittarissa 174tkm
Seuraavassa huollossa menee vaihtoon ilmeisesti jakoremmi ja dsg-öljyt

Onko tuosta aiheesta tehty joku huoltokutsu tmv? Stefa tai vastaava
Vieläkö näillä kilometreillä voi yrittää saada jotain diiliä aikaan?

Dsg-öljyt vaihdettu 53tkm sitten, vuotaa ilmeisesti vaihteistoöljyä
Kannattaako kysellä aikaa hetimiten vai miten edetä?

Jakoremmin vaihtoaika ilmeisesti se 6v tulee ensimmäisenä vastaan tässä tapauksessa
auto valmistettu 1.8.2017 ? (174tkm)

kiitoksia vastauksista
Otsikko: Vs: GTE - Öljyvuoto vaihteiston ja moottorin välistä
Kirjoitti: wsaarja - 13.11.23 - klo:20:05
Lainaus käyttäjältä: Maakarhu - 13.11.23 - klo:18:56Lueskelinko aiheista täältä, muutama tarkentava kysymys :)

Autoon tehty tarkastus vw merkkihuollossa Ruotsissa 18.5.2021, jossa todettu öljyvuoto moottorin- ja vaihteiston välissä. Asialle ei ole tehty asiakirjojen mukaan mitään.
Sen jälkeen se on uitettu Suomeen ja ostimme auton 10/21

Tyhmänä en ole sen paremmin tutustunut papereihin ostohetkellä, joten varmaankin menee omaan piikkiin.
Autolla ajettu ton toteamisen jälkeen 53tkm ja mittarissa 174tkm
Seuraavassa huollossa menee vaihtoon ilmeisesti jakoremmi ja dsg-öljyt

Onko tuosta aiheesta tehty joku huoltokutsu tmv? Stefa tai vastaava
Vieläkö näillä kilometreillä voi yrittää saada jotain diiliä aikaan?

Dsg-öljyt vaihdettu 53tkm sitten, vuotaa ilmeisesti vaihteistoöljyä
Kannattaako kysellä aikaa hetimiten vai miten edetä?

Jakoremmin vaihtoaika ilmeisesti se 6v tulee ensimmäisenä vastaan tässä tapauksessa
auto valmistettu 1.8.2017 ? (174tkm)

kiitoksia vastauksista


Ostitko itse sen mistä? Siis yksityiseltä vai liikkeestä?
Otsikko: Vs: GTE - Öljyvuoto vaihteiston ja moottorin välistä
Kirjoitti: Maakarhu - 14.11.23 - klo:09:39
Joupin liikkeestä on ostettu
Otsikko: Vs: GTE - Öljyvuoto vaihteiston ja moottorin välistä
Kirjoitti: wsaarja - 14.11.23 - klo:12:25
Lainaus käyttäjältä: Maakarhu - 14.11.23 - klo:09:39Joupin liikkeestä on ostettu

No sinne sitten reklamoimaan, kyllähän tuo on selvää että vika on ollut jo ostohetkellä siellä ja myyjän tulee kanta vastuu - ainakin osin.
Otsikko: Vs: GTE - Öljyvuoto vaihteiston ja moottorin välistä
Kirjoitti: rampas - 15.11.23 - klo:23:18
Aika heikot menestymisen mahdollisuudet. Jos pian kaupan teon jälkeen olisit huomannut, niin ehkä puolet kuluista tai kaupan purku.
Itse parin auton kanssa vääntänyt KKV:n avustuksella, niin heidän ohjeet tuoreessa muistissa, tällä viikolla ratkesi viimeisin.
Kaupan purun peruste voisi olla yllättävät pian kaupan jälkeen esille tulleet kulut, yleensä n. tonnin luokkaa, nythän aikaa on mennyt enemmän.
Saamasi käyttöhyöty 20000 autosta 20c/km, 30000 autosta 30 c/km.
Käsittelyaika kuluttajasuojalautakunnassa n 2 vuotta, jos auto korjattu kauppaa ei yleensä pureta.
Korjauskustannuksista pitää olla esittää liikkeen tekemä diagnoosi ja kustannusarvio.

Myyjäliike voi nyt sanoa, että he eivät viasta olleet tietoisia, ostit ehjän auton ja normaalia kulumista,etkä reagoinut ajoissa, kun kerran vika ja dokumentit olivat sinulla hallussa. Riitelemällä todennäköisesti et voita mitään, helpoimmalla/halvimmalla ehkä jos koitat saada aikaiseksi auton vaihdon ja hilattua hyvityshinnan normaalia paremmaksi.
Otsikko: Vs: GTE - Öljyvuoto vaihteiston ja moottorin välistä
Kirjoitti: BasicDude - 16.11.23 - klo:12:22
Lainaus käyttäjältä: rampas - 15.11.23 - klo:23:18Aika heikot menestymisen mahdollisuudet.....

Tässähän on nyt selkeät dokumentit että vika on ollut jo myyntihetkellä.
Otsikko: Vs: GTE - Öljyvuoto vaihteiston ja moottorin välistä
Kirjoitti: rampas - 16.11.23 - klo:20:36
Lainaus käyttäjältä: BasicDude - 16.11.23 - klo:12:22Tässähän on nyt selkeät dokumentit että vika on ollut jo myyntihetkellä.
juu niin on, mutta aikaa kaupan teosta kaksi vuotta ja ajettu liki 60tkm. Ei ole siis haitannut mitenkään ja nytkin ilmeisesti vain papereista havaittu.
Otsikko: Vs: GTE - Öljyvuoto vaihteiston ja moottorin välistä
Kirjoitti: Maakarhu - 18.11.23 - klo:15:11
En ole itse tiputtelua huomannut ja varmaankin jonkun näköinen pohjapanssari(muovi). niin blokkaa pienet.
Viime maaräaikaishuollossa ei puhuttu mitään asiasta, toki ei kylläkään käynyt vw.n huollossa.

Alla olevassa ketjussa on juttua samoista oireista ja että maahantuoja on tullut vastaan kustannuksissa.
Näillä kilometreillä tuskin tulee, vaikka/jos toi stefavika tulisi ilmi?
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=47436.0

Taas oli joku akun tiivistyskamppis auki, tämmösessä auto kävi viimeeksi K-autossa 2022
https://ibb.co/4Pg72Z4

Otsikko: Vs: GTE - Öljyvuoto vaihteiston ja moottorin välistä
Kirjoitti: rampas - 19.11.23 - klo:20:03
Lainaus käyttäjältä: Maakarhu - 18.11.23 - klo:15:11En ole itse tiputtelua huomannut ja varmaankin jonkun näköinen pohjapanssari(muovi). niin blokkaa pienet.
Viime maaräaikaishuollossa ei puhuttu mitään asiasta, toki ei kylläkään käynyt vw.n huollossa.

Alla olevassa ketjussa on juttua samoista oireista ja että maahantuoja on tullut vastaan kustannuksissa.
Näillä kilometreillä tuskin tulee, vaikka/jos toi stefavika tulisi ilmi?
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=47436.0

Taas oli joku akun tiivistyskamppis auki, tämmösessä auto kävi viimeeksi K-autossa 2022
https://ibb.co/4Pg72Z4


Näissä on välillä se ikävä piirre, että jos tehtaalta ei tule enää vastaantuloja, virallinen maahantuoja, K-auto siis, osallistuu vain itse tuomiensa autojen kuluihin.