VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Golf VIII (20-) => Aiheen aloitti: Golf gti mk8 - 05.11.23 - klo:10:03

Otsikko: Golf8 gti vikailmoitukset
Kirjoitti: Golf gti mk8 - 05.11.23 - klo:10:03
Moro! Eilen syttyi kesken ajon kaikki mahdolliset avustimien vikavalot vikailmoitusten määrä 15kpl. Auto vm. 2021 ajettu 45000km. Tie millä ajoin oli todella täryyttävää ja sohjoa oli paljon. Autoon vaihdettu edellisen omistajan aikana ratti sen travel assistancen poisputoilun takia jne. Uskaltaako näistä kokeilla akun irroitusta jos häviäisi nuo ilmoitukset sillä?? Kun tekisi mieli kokeilla vielä kotikonstina tuota ennenkun sit huomenna alettava soitella autolle hoitoaikaa kauempaa lähin huolto 100km päässä jne. Onko kellään ollut vastaavaa??
Otsikko: Vs: Golf8 gti vikailmoitukset
Kirjoitti: Tos® - 05.11.23 - klo:16:41
24 minuuttia auto lukittuna ja avaimet tarpeeksi kaukana ettei saa yhteyttä autoon laittaa väylän nukkumaan ja normaalisti häröt katoavat, ellei siellä sitten ole oikeasti jotain vialla.
Otsikko: Vs: Golf8 gti vikailmoitukset
Kirjoitti: Golf gti mk8 - 05.11.23 - klo:21:14
Juu viime yön seisoi auto mittasin akun 12.1v ja sit vaa käyntiin ja kaikki häröt tuli näytölle edelleen ihan hyvin lähti käyntiin auto. Mittasin vielä auto käynnissä hyvin latasi. Lähdin sit vaan ajaa nii samantien hävisi kaikki vikailmot muut paitsi ainut mikä jäi start&stop poissa käytöstä. Ajoin n. 10km ja sammutin ja kun käynnistin auton n. 1h seisonnan jälkeen start&stop oli myös taas toiminnassa. Hiton omituista. Epäilin akkua mutta onkohan ihan jossain muualla vikaa. Kun itse akusta ei kuitenkaan ole tullut mitään valitusta.
Otsikko: Vs: Golf8 gti vikailmoitukset
Kirjoitti: Daatta - 06.11.23 - klo:14:28
12,1V tarkoittaa 50% varausta, eli akku on puolityhjä. Lataa akku ensin täyteen ja sitten (vuorokauden kuluttua latauskesta) uusi mittaus. En tiedä tuleeko Golffissa mitään "vaihda akku" ilmoitusta, auto kyllä menee totaalisen sekaisin jos jännite on vähissä. Start/Stop toimimattomuus viittaa myös alhaiseen varaukseen. Pätkä-ajossa lataaminen kannattaa tehdä joka kuukausi, niin pysyy akku kunnossa. Ns. ylläpito-alylaturilla homma onnistuu.
Otsikko: Vs: Golf8 gti vikailmoitukset
Kirjoitti: Golf gti mk8 - 19.11.23 - klo:21:43
Jaahas nyt tullut uutena hauskuutena auto valittaa tarkasta molemmat takavalot 3 kertaa viikon sisällä tullu. Vaan kaikki takavalot toimii kyllä. Että mitähän tähän keksis melko ärsyttävää...
Otsikko: Vs: Golf8 gti vikailmoitukset
Kirjoitti: vmp - 19.11.23 - klo:22:02
Akku sekajätteeseen ja uutta kehiin.
Otsikko: Vs: Golf8 gti vikailmoitukset
Kirjoitti: Tos® - 20.11.23 - klo:15:49
ErWinissä näin, että joissain autoissa akun anturi on viallinen ja virranhallinta lataa akkua väärin.
Huolto tallentaa akun lataushistorian jonka perusteella saanee uuden akun ja anturin?
Otsikko: Vs: Golf8 gti vikailmoitukset
Kirjoitti: Daatta - 21.11.23 - klo:08:09
Jännityksellä odotetaan, miten tämä akku-case etenee. Uusi akku pitää tosiaan "koodata" järjestelmään. Jos vaihtaa vaan akun niin virranhallinta pelaa, päin *ersettä. Mahdolliset vikatilanteet vielä erikseen.