VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Golf VIII (20-) => Aiheen aloitti: Jamijami - 17.09.23 - klo:06:53

Otsikko: GTE vakkari, yms. Uusi omistaja
Kirjoitti: Jamijami - 17.09.23 - klo:06:53
Niin se tuli perheeseen hankittua ensimmäinen osittain sähköllä kulkeva auto. Valinta osui vuoden -21 Golf GTE hybridiin. Paljon on opeteltavaa. Ensimmäinen haaste on vakionopeussäädin. Myyntiesitteessä luki, että vakionopeussäädin, perinteinen. Nyt on vaan se ongelma, ettei tuossa taida olla moista varustetta ollenkaan(ei ainakaan ole löydetty). Nopeudenrajoitin kyllä löytyy, mutta ei nopeuden säädintä. Voiko tuo olla noin, että säädin puuttuu? Voiko säätimen lisätä jälkikäteen?
Toinen haaste liittyy lisälämmittimeen. Autosta löytyy valikko lisälämmittimelle, mutta se ei anna asettaa siihen ajastusta. Jos otan APPconnecttin, niin voinko käynnistää/ajastaa lämmittimen tuon sovelluksen kautta?
Otsikko: Vs: GTE vakkari, yms. Uusi omistaja
Kirjoitti: Wiiseli - 17.09.23 - klo:09:03
Acc siitä satavarmasti löytyy ja perus vakkarin pystyy koodaamaan autoon ihan OBD11: llä.
(https://i.ibb.co/RHMvMxX/Screenshot-2023-09-17-09-02-56-27-e12f25f1a1eef3fba9ad2471f7cb9c73.jpg) (https://ibb.co/Sv1s1hk)

picture sharing (https://imgbb.com/)
Otsikko: Vs: GTE vakkari, yms. Uusi omistaja
Kirjoitti: Wiiseli - 17.09.23 - klo:09:08
Ai niin, perusvakkari löytyy vasemmanviiksen päässä olevan nappulaa painamalla ja valikko tulee mittaristoon.
Otsikko: Vs: GTE vakkari, yms. Uusi omistaja
Kirjoitti: jppetteri - 17.09.23 - klo:09:27

Ihan vaan auton ohjekirjaa lukemalla selviäisi moni asia.

Otsikko: Vs: GTE vakkari, yms. Uusi omistaja
Kirjoitti: jugih - 17.09.23 - klo:11:21
Lainaus käyttäjältä: jppetteri - 17.09.23 - klo:09:27
Ihan vaan auton ohjekirjaa lukemalla selviäisi moni asia.

Tää ei oo järin hyvä vastaus, koska monella sellaista ei ole, eikä halua maksaa siitä erikseen, eikä intoa raapia sitä netin syövereistä.
Otsikko: Vs: GTE vakkari, yms. Uusi omistaja
Kirjoitti: dwntime - 17.09.23 - klo:12:08
Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 17.09.23 - klo:09:03
Acc siitä satavarmasti löytyy ja perus vakkarin pystyy koodaamaan autoon ihan OBD11: llä.
(https://i.ibb.co/RHMvMxX/Screenshot-2023-09-17-09-02-56-27-e12f25f1a1eef3fba9ad2471f7cb9c73.jpg) (https://ibb.co/Sv1s1hk)

picture sharing (https://imgbb.com/)

Ei kai se ACC mitenkään satavarma ole. Autohan voi olla Ruotsin tai Saksan tuonti jolloin varusteet voi olla sitten mitä vaan.
Otsikko: Vs: GTE vakkari, yms. Uusi omistaja
Kirjoitti: Wiiseli - 17.09.23 - klo:12:11
Lainaus käyttäjältä: dwntime - 17.09.23 - klo:12:08
Ei kai se ACC mitenkään satavarma ole. Autohan voi olla Ruotsin tai Saksan tuonti jolloin varusteet voi olla sitten mitä vaan.
Tutkimatta sen enempää asiaa, niin Adaptiivinen vakionopeudensäätö on ihan varmasti vakiovaruste varsinkin vm. 21  Gte:ssä.
Otsikko: Vs: GTE vakkari, yms. Uusi omistaja
Kirjoitti: Tos® - 17.09.23 - klo:12:12
Ratista pitää tehdä valinta nopeudenrajoittimen tai vakkarin väliltä
Ohje löytyy alustanumerolla
https://userguide.volkswagen.de/w/fi_FI/welcome

Ohje löytyy myös keskinäytöltä, kirjoittaa hakusanaksi vakionopeussäädin
(https://i.ibb.co/RDLLXfn/N-ytt-kuva-2023-09-17-121459.jpg) (https://ibb.co/KrCCtdZ)
Päinvastoin vaihtaa ACC
Otsikko: Vs: GTE vakkari, yms. Uusi omistaja
Kirjoitti: Jamijami - 17.09.23 - klo:12:14
Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 17.09.23 - klo:09:08
Ai niin, perusvakkari löytyy vasemmanviiksen päässä olevan nappulaa painamalla ja valikko tulee mittaristoon.

Kiitoksia tätä myöten.
Auto on tosiaankin saksan tuonti, eikä anna lisävalintaa rajoitin napista..
Vasemman viiksen päässä ei ole nappulaa..
Löytyykö muuten jostain sivustoa, josta voi vin numerolla katsoa autoon asennetut varusteet ?
Mikä tuo Viiselin jakama kuvakaappaus on ? Tuollaisen kun saisi autokohtaisesti
Mersulla oli hyvä sivusto tuohon tarpeeseen.
Otsikko: Vs: GTE vakkari, yms. Uusi omistaja
Kirjoitti: Tos® - 17.09.23 - klo:12:16
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=44462.0 (https://www.vagarena.fi/index.php?topic=44462.0)
Erwin näyttää toistaiseksi vielä volkkarin varusteet...

Aiempi kuvankaappaus on OBDeleven sovellus, jolla osaava henkilö voi tehdä säätöjä autoonsa.
Otsikko: Vs: GTE vakkari, yms. Uusi omistaja
Kirjoitti: Wiiseli - 17.09.23 - klo:12:18
Lainaus käyttäjältä: Jamijami - 17.09.23 - klo:12:14
Kiitoksia tätä myöten.
Auto on tosiaankin saksan tuonti, eikä anna lisävalintaa rajoitin napista..
Vasemman viiksen päässä ei ole nappulaa..
Löytyykö muuten jostain sivustoa, josta voi vin numerolla katsoa autoon asennetut varusteet ?
Mikä tuo Viiselin jakama kuvakaappaus on ? Tuollaisen kun saisi autokohtaisesti
Mersulla oli hyvä sivusto tuohon tarpeeseen.
se on Obd11:stä.
Otsikko: Vs: GTE vakkari, yms. Uusi omistaja
Kirjoitti: dwntime - 17.09.23 - klo:15:38
Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 17.09.23 - klo:12:11
Tutkimatta sen enempää asiaa, niin Adaptiivinen vakionopeudensäätö on ihan varmasti vakiovaruste varsinkin vm. 21  Gte:ssä.

No kannattaisi ehkä tutkia. Kuten totesin että jos kyseessä on jonkin muun maan auto kuin Suomen niin ei ne vakiovarusteet ole samat välttämättä.
Tässä ihan todella nopealla haulla löytyi heti -21 vm Golf GTE jossa EI ole adaptiivista vakkaria :
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=364712642&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=HYBRID&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=14&maxFirstRegistrationDate=2021-12-31&minFirstRegistrationDate=2021-01-01&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=relevance&action=eyeCatcher&searchId=ed48f2a9-0380-c69c-7f56-06729f90f3a3&ref=srp

Ja äkkiseltään katsottuna ei näyttäisi olevan minkään valtakunnan vakkaria tuossa.
Otsikko: Vs: GTE vakkari, yms. Uusi omistaja
Kirjoitti: a_jaba - 17.09.23 - klo:19:21
Taitaa toi vakionopeudensäädin (perus sekä acc) olevan jonkin asteinen mörkö saksassa. Yhdessä vaiheessa nettiautossa oli pilvin pimein e-golfeja joissa kunnolla varusteita (iso navi, digimittaristo, nahkapenkit jne) mutta cruisea ei ollenkaan, kaikki saksan tuonteja  :D
Otsikko: Vs: GTE vakkari, yms. Uusi omistaja
Kirjoitti: Wiiseli - 17.09.23 - klo:19:52
Lainaus käyttäjältä: dwntime - 17.09.23 - klo:15:38
No kannattaisi ehkä tutkia. Kuten totesin että jos kyseessä on jonkin muun maan auto kuin Suomen niin ei ne vakiovarusteet ole samat välttämättä.
Tässä ihan todella nopealla haulla löytyi heti -21 vm Golf GTE jossa EI ole adaptiivista vakkaria :
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=364712642&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=HYBRID&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=14&maxFirstRegistrationDate=2021-12-31&minFirstRegistrationDate=2021-01-01&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=relevance&action=eyeCatcher&searchId=ed48f2a9-0380-c69c-7f56-06729f90f3a3&ref=srp

Ja äkkiseltään katsottuna ei näyttäisi olevan minkään valtakunnan vakkaria tuossa.
tais hoitua tällä kertaa tutkiminen  mun puolesta. 🤣 Oppia ikä kaikki.
Otsikko: Vs: GTE vakkari, yms. Uusi omistaja
Kirjoitti: rampas - 17.09.23 - klo:20:50
Lainaus käyttäjältä: Jamijami - 17.09.23 - klo:06:53
Niin se tuli perheeseen hankittua ensimmäinen osittain sähköllä kulkeva auto. Valinta osui vuoden -21 Golf GTE hybridiin. Paljon on opeteltavaa. Ensimmäinen haaste on vakionopeussäädin. Myyntiesitteessä luki, että vakionopeussäädin, perinteinen. Nyt on vaan se ongelma, ettei tuossa taida olla moista varustetta ollenkaan(ei ainakaan ole löydetty). Nopeudenrajoitin kyllä löytyy, mutta ei nopeuden säädintä. Voiko tuo olla noin, että säädin puuttuu? Voiko säätimen lisätä jälkikäteen?
Toinen haaste liittyy lisälämmittimeen. Autosta löytyy valikko lisälämmittimelle, mutta se ei anna asettaa siihen ajastusta. Jos otan APPconnecttin, niin voinko käynnistää/ajastaa lämmittimen tuon sovelluksen kautta?
Kuva valikosta voisi auttaa. Lisäksi, joku aiempi omistaja voinut leikkiä vcds:llä vaikkapa ja tuonut esiin valikon, vaikkei autossa varustetta olisikaan.
Yksi vinkki, käy merkkihuollossa ja pyydä varaosatiskiltä rekkarin perusteella ETKA:sta (vw varaosasofta) varustelistaus (PR-koodit). Näin olen itse toiminut enne auton ostoa, myyjien listauksessa on usein heittoa. Tosin, jos joku ei toimi, eivät sitten sitä kerrokaan listassa mahdollisia jälkikäteen tulevia vääntöjä välttääkseen.
Otsikko: Vs: GTE vakkari, yms. Uusi omistaja
Kirjoitti: Jamijami - 25.09.23 - klo:07:47
Moi.
Kyllä siinä niin kävi, ettei autossa ollut, eikä siihen voisi vakkaria asentaa, että kauppa purkautui.
Sen verran noita nettiautossa läpi katselin, että noita ilman vakkaria olevia on jonkin verran myynnissä. Voi tulla yllätyksenä, niin ostajalle kuin myyjällekin..
Otsikko: Vs: GTE vakkari, yms. Uusi omistaja
Kirjoitti: jugih - 25.09.23 - klo:10:21
Enpä olis uskonut että GTE voi edes saada ulos tehtaalta ilman vakkaria  :-\