VAGarena.fi

Tekniikka => Elektroniikka => Hifi ja multimedia => Aiheen aloitti: MutkaMikke - 23.05.23 - klo:12:51

Otsikko: Octavia NX ja Columbus: onko aktiivisubin yhdistäminen mahdollista?
Kirjoitti: MutkaMikke - 23.05.23 - klo:12:51
Onko kukaan foorumilaisista asentanut O4:seen aktiivisubia?

Tulevaan autooni olen ajatellut hankkia aktiivisubin asennettavaksi joko penkin alle tai tavaratilaan. Merkki ja malli on vielä tarkentumatta.

Signaalisyöttönä olisi tarkoitus käyttää kaiutinlähtöä ja siitä seuraava kysymys:

Onko näissä uusissa "viihdelaitteissa" enää vanhanliiton kaltaisia ISO-liittimiä esim. kaiutinlähdöille, joihin voisi kytkeä adapterikaapelin? Varsinaista johtosarjaa en haluaisi ruveta käpeltämään l. ryöstämään signaalia kaapelista..

Kiitos,

Mika
Otsikko: Vs: Octavia NX ja Columbus: onko aktiivisubin yhdistäminen mahdollista?
Kirjoitti: o.b. - 23.05.23 - klo:14:59
Mulla on Passatissa varapyörän paikalla Helix 000051419 ja siinä on johtosarja, joka on plug and play. Autokohtaiset parametrit pitää vain ajaa donglelta. Luulisi Skodaan löytyvän vastaavanlaisia.
Otsikko: Vs: Octavia NX ja Columbus: onko aktiivisubin yhdistäminen mahdollista?
Kirjoitti: Tos® - 23.05.23 - klo:15:41
Ja jos tarve on ryöstellä, ryöstä etuovilta - takaovien taajuuskaistaa on rajoitettu vaggineissa iät ajat.
Toki joku on löytänyt keinot korjata tätäkin https://mqb-blog.com/en/2023/04/17/sound-settings-editor/
Otsikko: Vs: Octavia NX ja Columbus: onko aktiivisubin yhdistäminen mahdollista?
Kirjoitti: MutkaMikke - 23.05.23 - klo:16:25
Kiitos o.b. ja TOS.

Tuo Helix lienee ollut jopa marmoritiskiltä hankittavissa, kun nykyinen auto, Golf 7.5 , tuli taloon. @ o.b: mikä on sun Passatin vuosimalli?
Otsikko: Vs: Octavia NX ja Columbus: onko aktiivisubin yhdistäminen mahdollista?
Kirjoitti: o.b. - 23.05.23 - klo:18:07
Lainaus käyttäjältä: MutkaMikke - 23.05.23 - klo:16:25
Kiitos o.b. ja TOS.

@ o.b: mikä on sun Passatin vuosimalli?
2016 farkku. Ohjelmointi-dongle löytyy hyllystä jos joku tarvii lainaan.
Otsikko: Vs: Octavia NX ja Columbus: onko aktiivisubin yhdistäminen mahdollista?
Kirjoitti: MutkaMikke - 28.05.23 - klo:10:20
@TOS, huomasin tuolta Golf 8 vikaketjusta, että sulla on aktiivisubi sun autossa. Miten kytkit signaalit/sähköt?
Otsikko: Vs: Octavia NX ja Columbus: onko aktiivisubin yhdistäminen mahdollista?
Kirjoitti: MutkaMikke - 28.05.23 - klo:11:32
Löysin tämän youtubesta. Taidampa laittaa tilaukseen.
https://youtu.be/p_NEzQZraUY
Otsikko: Vs: Octavia NX ja Columbus: onko aktiivisubin yhdistäminen mahdollista?
Kirjoitti: Tos® - 28.05.23 - klo:12:29
Lainaus käyttäjältä: MutkaMikke - 28.05.23 - klo:10:20
@TOS, huomasin tuolta Golf 8 vikaketjusta, että sulla on aktiivisubi sun autossa. Miten kytkit signaalit/sähköt?
Tässä on Harman/kardon, joten lainasin signaalin suoraa alkuperäiseltä subbarilta.
Virtakaapelin vedin moottoritilaan akulle.

Näköjään valmistajat aktivoituvat pikkuhiljaa ja alkaa löytymään jälkiasennukseen sopivia settejä  ;D