LainaaPistää muuten pienenä kauneuskukkasena takaloosterista silmään nuo kassikoukut - samoja käytetään Golfeissa. Pieni yksityiskohta eikä sinänsä haittaa, mutta luulisi että tällaiseen tehtäisiin vähän paremmat koukut.
Onko ne Golfin koukut jotenkin huonot?
Pilkottu omaksi aiheeksi Markku J:n autotallista -Karvis-
Lainaus käyttäjältä: jkvi - 01.05.11 - klo:15:19
Onko ne Golfin koukut jotenkin huonot?
On, ei niissä mitään kasseja saa pysymään.
Lainaus käyttäjältä: eGetin - 01.05.11 - klo:15:41
On, ei niissä mitään kasseja saa pysymään.
Eli olisi nekin kannattanut lainata ennemmin Skodasta ;D
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 01.05.11 - klo:17:40
Eli olisi nekin kannattanut lainata ennemmin Skodasta ;D
Yetin kassikoukut on tosiaan erittäin hyvät. Jämäkkyys ja sijoittelu parasta a-luokkaa.
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 01.05.11 - klo:17:40
Eli olisi nekin kannattanut lainata ennemmin Skodasta ;D
Ei ainakaan farkku-Octaviasta - ne oli taasen niin laimeasti muotoillut, että vaikka niissä kasseille oli tilaa, oli koukku itsessään niin laimea että kassit vain valahtivat mutkassa pois kyydistä. Aika turhia nuo tuntuvat olevan poikkeuksetta, paremmin pysyy ostokset kasassa etupenkkien takana jalkatilassa.
Lainaus käyttäjältä: eGetin - 01.05.11 - klo:19:17
Ei ainakaan farkku-Octaviasta - ne oli taasen niin laimeasti muotoillut, että vaikka niissä kasseille oli tilaa, oli koukku itsessään niin laimea että kassit vain valahtivat mutkassa pois kyydistä. Aika turhia nuo tuntuvat olevan poikkeuksetta, paremmin pysyy ostokset kasassa etupenkkien takana jalkatilassa.
Menee offtopicin puolelle, mutta ilmeisesti ne haukutut VW kassikoukut ovat nämä:
(http://www.slamit.net/tuotekuvat/342x/kassikoukku_vw.JPG)
Eli samat koukut, jotka löytyvät myös Passat CC:stä.
En tiedä kuinka paljon Golffin alusta keinuu kurveissa tai kuinka kovaa ajatte, mutta nämä ovat aivan loistavat. Ei kertaakaan ongelmia putoamisen kanssa ja kauppakassit pysyvät pystyssä/tavarat tallessa. Eri asia varmasti on jos siellä kassissa on painona vain rouvan terveyssiteet.
^Nuo oli mullakin jo aiemmassa 3BG Passat sedanissa aikoinaan, hattuhyllyn alapuolelle ruuvattuna. Nuo oli minustakin todella hyvät.
Farmarigolffissa kassikoukut ovat tämmöiset:
(http://www.myturbodiesel.com/images/a5/buyg/sportwagen-cargo.jpg)
Nämä ei ainakaan omien kokemusten mukaan ole kovin hyvät.
^Juuri samat on A4 B8 Avantissa. Noilla ei todellakaan tee mitään.
Juuri noita tarkoitin. Luulinpahan että olisi hatchbackeissä ollut samat.
Lainaus käyttäjältä: eGetin - 01.05.11 - klo:19:17
Ei ainakaan farkku-Octaviasta - ne oli taasen niin laimeasti muotoillut, että vaikka niissä kasseille oli tilaa, oli koukku itsessään niin laimea että kassit vain valahtivat mutkassa pois kyydistä. Aika turhia nuo tuntuvat olevan poikkeuksetta, paremmin pysyy ostokset kasassa etupenkkien takana jalkatilassa.
Laimeasti muotoillut ??? Ocun koukusta ei kassi kaatunut koskaan, on se sen verran hyvän muotoinen ja aikalailla oikealla korkeudella ostoskassille...ei se paljon parempikaan voisi enään olla ::) Tai no Yetissä on ehkä vielä hiukan parempi.
Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 01.05.11 - klo:19:38
^Juuri samat on A4 B8 Avantissa. Noilla ei todellakaan tee mitään.
Ja tavaratilapaketillisessa B8 sedanissa taas on nuo kaksihaaraiset ankkurit :D
Toimii.
^^ ja ^Samanlaiset ovat Superbissa (TWD) ja hyvät ovat. Paremmat käytettävyydeltään olivat kyllä Superb I:ssä olleet. Ovat samanlaiset kuin edellä olevat Passatin; Niihin mahtuu tuplasti tavara- (Jope-tyyliin "Pullo-")kasseja. :)
Lainaus käyttäjältä: mjpk - 01.05.11 - klo:20:25
Ja tavaratilapaketillisessa B8 sedanissa taas on nuo kaksihaaraiset ankkurit :D
Nuo ankurit on kyllä mielettömän hyvät. Q5:ssä ei ole kuin tuollaiset kiinteät pikkukoukut joita ei ole tullut käytettyä. Ne kun on ihan ruuman perällä eikä sinne viitsi kurotella. Ostokset tuleekin yleensä laitettua tavaraverkon alle, mutta kyllähän se on huomattavan epäkäytännöllinen nuihin kunnon koukkuihin verrattuna
Omaan ex-B8:iin ruuvasin nuo ankkurimalliset itse, ja ne ovat parhaat ikinä näkemäni. Niissä pysyy ostoskassi todella hyvin paikallaan. Ei taida vaan A7:aan saada niitä, kun on irtonainen hattuhylly. Kovin pieni asia autotehtaalle tämäkin, ja olisi tosi helppo kehittää kunnon koukku hatchbackiin myös - vaikka Yetin koukun tyyliin. Pieni varuste, mutta varsin tärkeä.
Yetin koukuissa on vielä se hyvä puoli että niiden paikkaa saa siirrettyä tarpeen mukaan, yleensähän koukun paikka on kiinteä kuten Ocussakin.
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 01.05.11 - klo:20:18
Laimeasti muotoillut ??? Ocun koukusta ei kassi kaatunut koskaan, on se sen verran hyvän muotoinen ja aikalailla oikealla korkeudella ostoskassille...ei se paljon parempikaan voisi enään olla ::) Tai no Yetissä on ehkä vielä hiukan parempi.
Tiedä sitten, minulle jäi muistikuva ettei nuokaan mitkään kummoiset koukut olleet...
Ovat näköjään pelastuslaitoksillakin huomanneet VAG ankkurimalli kassikoukun hyvyyden, kun esimerkiksi Pelastajia katsoo tarkkaan ;)
Itsekkin tilasin Passattiin tuollaisen ankkurikoukun, ja siirsin sen myös Golfiin. Näissä molemmissa oli nuo mitättömät metalli lipareet vakiona.
Täytynee taas julistaa että golfin sinänsä huonoon koukkuun voi laittaa tavallisen s-koukun. Niinku näinikään (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=946.msg61417#msg61417).
Koliseeko nuo s-koukut? Ei ne kyllä mitenkään kauniit ole.
Lainaus käyttäjältä: eGetin - 01.05.11 - klo:20:33
Tiedä sitten, minulle jäi muistikuva ettei nuokaan mitkään kummoiset koukut olleet...
Ei meillä ainakaan ikinä pudonnut mikään kassi Ocun koukuista. Se kun oli vielä ilman välipohjaa, niin muovikassit sai todellakin
roikkumaan koukuista. Ja yhteen koukkuun sai aina hyvin kaksi kassia, kun laittoi molemmat kassit vain toisesta kahvasta koukkuun.
Superbissa on nyt välipohja ja se syö vähän korkeutta, joten aivan kaikki kauppakassit eivät enää suoranaisesti roiku koukusta. Mutta ei ole siitäkään pudonneet. Muutama viikko sitten ajelin HB Oculla ja se hattuhyllystä käännettävä koukku on kyllä hankalampi käyttää, kuin sivulla olevat koukut. Sivulla olevat koukut ovat ainakin meillä käytännössä aika auki, joten kassit voi laittaa niihin heittämällä.
Moniin muihinkin autoihin on nyt jälkikäteen alettu lisäilemään koukkuja, mutta monissa autoissa ne ovat täysin turhia, kun tavaratilan korkeus ei riitä niiden todelliseen hyödyntämiseen. Niihin pystyy laittamaan roikkumaan jonkun apteekin tai Yves Rocherin pikkupussin, mutta siinä se käyttö sitten onkin.
Ocu combissa samanlaiset koukut mitä Karvis oli laittanut omaan viestiinsä. Ovat erinomaiset ja niitä tulee miltein aina käytettyä. Muistaakseni jotain ohjekirjasta niin ne kestävät 100N kuormituksen, eli sen 10kg saa ripustaa. Itselläni ei ykskään kassi ole tippunut noista koukuista. Taaempana kontissa on sitten noita pienempiä pidikkeitä, taitavat olla osa sitä verkkojärjestelmää. Itellä auton mukana tuli vain pieni verkko ja sen olen kiinnittänyt lattian lenkkeihin.
Lainaus käyttäjältä: Kale - 02.05.11 - klo:06:10
Koliseeko nuo s-koukut? Ei ne kyllä mitenkään kauniit ole.
Kyllä kolisevat ,harvoin tosin, viitseliäämpi varmaan laittaisi kumiteipin palan yms.
Ei ole kauniit ei, olisiko kromisena parempi? :D
Juu ei kyllähän noi Octavian kassikoukut ainakin tässä hatchbackissa on hyvät! Ikinä ei oo kauppakassi siittä livennyt korkeuskin riittää juuri ja juuri. Hyvä ovat!
Lainaus käyttäjältä: Fogfighter - 02.05.11 - klo:17:06
Ocu combissa samanlaiset koukut mitä Karvis oli laittanut omaan viestiinsä.
Kuva on juurikin Ocun koukusta ;)