Onko muilla ollut ongelmia keskikonsolin "pohjassa" olevien usb liittimien kanssa?
Ne on USB-C liitiimiä ja useimmilla ei varmaan ole sopivaa johtoa vaan joutuu käyttämään välissä usb-a adapteria jolloin liittimestä tulee pitkä pulikka joka törröttää pystyssä.
Se taas aiheuttaa sen että ainakin itsellä lataaminen on hyvinkin tuurista kiinni saako kontaktia vai ei.
Samaa ongelmaa?
Itellä ainakin USB-C -> lightning on toiminut aina. Oon tosin käyttäny aina sitä taaempaa porttia.
Mikä laite on kyseessä? Ei varmaan sama tilanne, mutta joka tapauksessa, vanha TomTom ei tykännyt oman auton omasta USB-liittimestä kun yritti ilmeisesti kiskoa virtaa jonkun oman pikalatausstandardin mukaisesti. Oireet olivat juuri tuollaisia että latasi hetken, sitten yritti ilmeisesti neuvotella isompaa latausvirtaa, katkaisi, ja tätä toistettiin.
Tavallisen puhelimen kanssa tosin varmaan on vähemmän ongelmaa.
Lainaus käyttäjältä: Zarhan - 24.04.23 - klo:16:27
Mikä laite on kyseessä? Ei varmaan sama tilanne, mutta joka tapauksessa, vanha TomTom ei tykännyt oman auton omasta USB-liittimestä kun yritti ilmeisesti kiskoa virtaa jonkun oman pikalatausstandardin mukaisesti. Oireet olivat juuri tuollaisia että latasi hetken, sitten yritti ilmeisesti neuvotella isompaa latausvirtaa, katkaisi, ja tätä toistettiin.
Tavallisen puhelimen kanssa tosin varmaan on vähemmän ongelmaa.
Ihan Googlen Pixel luurilla kokeillut.
Omasta mielestä vika on tuossa adapteri johto systeemissä. Sitä kun heiluttelee niin välillä lataa ja välillä ei...
Omassa laitteessa oli uutena jo vikaa. Ei latausta ollenkaan. Korjaamolla tuli kuntoon.
Huonot nuo korjatutkin ovat. Sellaiset rimpulat >:(
Itse ostin USB-C-kaapeleita (lightning- ja USB-C-päillä). Hyvin lataa puhelimia noilla.
Mutta hieman rimpulat nuo portit kyllä on, niin kuin joku kirjoittikin. Kaapelin pää ei mitenkään napsahda paikalleen, vaan se helposti jää vähän puolitiehen tai nousee paikaltaan. Suurimmaksi osaksi kuitenkin toimii.
Lainaus käyttäjältä: Possu - 25.04.23 - klo:07:51
Itse ostin USB-C-kaapeleita (lightning- ja USB-C-päillä). Hyvin lataa puhelimia noilla.
Mutta hieman rimpulat nuo portit kyllä on, niin kuin joku kirjoittikin. Kaapelin pää ei mitenkään napsahda paikalleen, vaan se helposti jää vähän puolitiehen tai nousee paikaltaan. Suurimmaksi osaksi kuitenkin toimii.
Eroja varmaan myös kaapeleissa. Ittellä kyllä napsahtaa paikallaan.
Samanlaisia kokemuksia Golfin usb-aukoista. Mullakin oli käytössä adapteri usb-a:lle ja jos johto oli jäykkä, se väänsi liitintä niin vinoon, että lataili tai sitten ei. Ensimmäisen parannuksen tilanteeseen sai kun vaihtoi johdon taipuisampaan. Paras ratkaisu oli vaihtaa puhelin sellaiseen mikä tuki langatonta latausta. Ja koska CarPlay (ja AndroidAuto) toimivat myös langattomasti, en ole enää usbeja käyttänyt.