VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Skoda => Octavia IV (20-) => Aiheen aloitti: ddude - 24.04.23 - klo:15:22

Otsikko: Keskikonsolin USB-C liittimet, lataa ei lataa?
Kirjoitti: ddude - 24.04.23 - klo:15:22
Onko muilla ollut ongelmia keskikonsolin "pohjassa" olevien usb liittimien kanssa?

Ne on USB-C liitiimiä ja useimmilla ei varmaan ole sopivaa johtoa vaan joutuu käyttämään välissä usb-a adapteria jolloin liittimestä tulee pitkä pulikka joka törröttää pystyssä.

Se taas aiheuttaa sen että ainakin itsellä lataaminen on hyvinkin tuurista kiinni saako kontaktia vai ei.

Samaa ongelmaa?
Otsikko: Vs: Keskikonsolin USB-C liittimet, lataa ei lataa?
Kirjoitti: heller - 24.04.23 - klo:16:13
Itellä ainakin USB-C -> lightning on toiminut aina. Oon tosin käyttäny aina sitä taaempaa porttia.
Otsikko: Vs: Keskikonsolin USB-C liittimet, lataa ei lataa?
Kirjoitti: Zarhan - 24.04.23 - klo:16:27
Mikä laite on kyseessä? Ei varmaan sama tilanne, mutta joka tapauksessa, vanha TomTom ei tykännyt oman auton omasta USB-liittimestä kun yritti ilmeisesti kiskoa virtaa jonkun oman pikalatausstandardin mukaisesti. Oireet olivat juuri tuollaisia että latasi hetken, sitten yritti ilmeisesti neuvotella isompaa latausvirtaa, katkaisi, ja tätä toistettiin.

Tavallisen puhelimen kanssa tosin varmaan on vähemmän ongelmaa.
Otsikko: Vs: Keskikonsolin USB-C liittimet, lataa ei lataa?
Kirjoitti: ddude - 24.04.23 - klo:20:52
Lainaus käyttäjältä: Zarhan - 24.04.23 - klo:16:27
Mikä laite on kyseessä? Ei varmaan sama tilanne, mutta joka tapauksessa, vanha TomTom ei tykännyt oman auton omasta USB-liittimestä kun yritti ilmeisesti kiskoa virtaa jonkun oman pikalatausstandardin mukaisesti. Oireet olivat juuri tuollaisia että latasi hetken, sitten yritti ilmeisesti neuvotella isompaa latausvirtaa, katkaisi, ja tätä toistettiin.

Tavallisen puhelimen kanssa tosin varmaan on vähemmän ongelmaa.
Ihan Googlen Pixel luurilla kokeillut.
Omasta mielestä vika on tuossa adapteri johto systeemissä. Sitä kun heiluttelee niin välillä lataa ja välillä ei...
Otsikko: Vs: Keskikonsolin USB-C liittimet, lataa ei lataa?
Kirjoitti: Atsii - 24.04.23 - klo:21:02
Omassa laitteessa oli uutena jo vikaa. Ei latausta ollenkaan. Korjaamolla tuli kuntoon.
Huonot nuo korjatutkin ovat. Sellaiset rimpulat >:(
Otsikko: Vs: Keskikonsolin USB-C liittimet, lataa ei lataa?
Kirjoitti: Possu - 25.04.23 - klo:07:51
Itse ostin USB-C-kaapeleita (lightning- ja USB-C-päillä). Hyvin lataa puhelimia noilla.

Mutta hieman rimpulat nuo portit kyllä on, niin kuin joku kirjoittikin. Kaapelin pää ei mitenkään napsahda paikalleen, vaan se helposti jää vähän puolitiehen tai nousee paikaltaan. Suurimmaksi osaksi kuitenkin toimii.
Otsikko: Vs: Keskikonsolin USB-C liittimet, lataa ei lataa?
Kirjoitti: heller - 25.04.23 - klo:10:33
Lainaus käyttäjältä: Possu - 25.04.23 - klo:07:51
Itse ostin USB-C-kaapeleita (lightning- ja USB-C-päillä). Hyvin lataa puhelimia noilla.

Mutta hieman rimpulat nuo portit kyllä on, niin kuin joku kirjoittikin. Kaapelin pää ei mitenkään napsahda paikalleen, vaan se helposti jää vähän puolitiehen tai nousee paikaltaan. Suurimmaksi osaksi kuitenkin toimii.
Eroja varmaan myös kaapeleissa. Ittellä kyllä napsahtaa paikallaan.
Otsikko: Vs: Keskikonsolin USB-C liittimet, lataa ei lataa?
Kirjoitti: Reneto - 25.04.23 - klo:21:31
Samanlaisia kokemuksia Golfin usb-aukoista. Mullakin oli käytössä adapteri usb-a:lle ja jos johto oli jäykkä, se väänsi liitintä niin vinoon, että lataili tai sitten ei. Ensimmäisen parannuksen tilanteeseen sai kun vaihtoi johdon taipuisampaan. Paras ratkaisu oli vaihtaa puhelin sellaiseen mikä tuki langatonta latausta. Ja koska CarPlay (ja AndroidAuto) toimivat myös langattomasti, en ole enää usbeja käyttänyt.