VAGarena.fi

Tekniikka => Elektroniikka => Hifi ja multimedia => Aiheen aloitti: Venttiseiska - 29.09.22 - klo:18:20

Otsikko: VW Golf Variant -06 soittimen vaihto?
Kirjoitti: Venttiseiska - 29.09.22 - klo:18:20
Tarkoituksena on repiä se alkuperäinen 2 DIN-soitin pois paikoiltaan ja asentaa tilalle Pioneer DEH-S110UB-soitin, joka on kulkenut autosta toiseen jo x vuotta.

Eli tarvitseeko asennukseen muuta kuin reipasta mieltä ja sellaisen asennuskehyksen, johon soitin kiinnitetään ja toinen DIN-aukko on lokero?

Osaisi kerralla tilata/ostaa oikeat tarpeet...

Edit: ratissa ei ole soittimen ohjaukseen liittyviä nappuloita.
Otsikko: Vs: VW Golf Variant -06 soittimen vaihto?
Kirjoitti: o.b. - 29.09.22 - klo:19:13
Tarvitset myös Quad-lock -> Din sovittimen ja jostain herätesignaalin radiolle. Alkuperäinen on CAN-väylällä heräteltävä ja sammuva. Lisäksi tarvitset antennisovittimen, joka syöttää jännitteen antennivahvistimelle. Kuuluvuus heikkenee jonkin verran jos ja kun tuo Pioneer ei osaa hyödyntää kahden antennin diversiteettiä.
Otsikko: Vs: VW Golf Variant -06 soittimen vaihto?
Kirjoitti: Venttiseiska - 29.09.22 - klo:20:11
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 29.09.22 - klo:19:13
Tarvitset myös Quad-lock -> Din sovittimen ja jostain herätesignaalin radiolle. Alkuperäinen on CAN-väylällä heräteltävä ja sammuva. Lisäksi tarvitset antennisovittimen, joka syöttää jännitteen antennivahvistimelle. Kuuluvuus heikkenee jonkin verran jos ja kun tuo Pioneer ei osaa hyödyntää kahden antennin diversiteettiä.

Saiskos saman ihan selkosuomeksi...
Otsikko: Vs: VW Golf Variant -06 soittimen vaihto?
Kirjoitti: Tos® - 29.09.22 - klo:21:16
https://www.hifikulma.fi/VW-/-Audi-/-Seat-/-Skoda-Quadlock-ISO-johtosarja-fakra-DIN-antennisovite-1324-46 (https://www.hifikulma.fi/VW-/-Audi-/-Seat-/-Skoda-Quadlock-ISO-johtosarja-fakra-DIN-antennisovite-1324-46)

Kannattaa kysyä myyjältä, saako tästä johtosarjasta herätteen soittimelle? vai joudutko aina kytkeen virran käsin.
Jos radiota tykkää kuunnella, autossa on 2 antennia, jota vain alkuperäinen soitin osaa hyödyntää kuuluvuuden maksimoimiseksi.
Otsikko: Vs: VW Golf Variant -06 soittimen vaihto?
Kirjoitti: o.b. - 29.09.22 - klo:21:51
Tuossa sarjassa näyttäisi olevan kaksi irtojohtoa. Punainen (pidempi) pitää ehkä kytkeä sytytysvirtaan (ei tule nykyisen radion liittimelle). Oranssi irtojohto pitää ehkä kytkeä jatkuvaan sähköön, joka löytyy nykyisen radion liittimestä. Nuo taitaa olla irtojohtoja sen takia, että niiden paikat saattaa vaihdella eri radioissa.
Otsikko: Vs: VW Golf Variant -06 soittimen vaihto?
Kirjoitti: Venttiseiska - 03.10.22 - klo:13:51
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 29.09.22 - klo:19:13
Tarvitset myös Quad-lock -> Din sovittimen ja jostain herätesignaalin radiolle. Alkuperäinen on CAN-väylällä heräteltävä ja sammuva. Lisäksi tarvitset antennisovittimen, joka syöttää jännitteen antennivahvistimelle. Kuuluvuus heikkenee jonkin verran jos ja kun tuo Pioneer ei osaa hyödyntää kahden antennin diversiteettiä.

Mikä on toi diversiteetti?

Toinen antenni on "perinteinen" vinopiiska katolla, missä on se toinen?

Edit: tuolta (klik) (https://www.hifikulma.fi/epages/hifikulma.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/FOHI/Products/1524-05) löytyisi antennien yhdistäjä...
Otsikko: Vs: VW Golf Variant -06 soittimen vaihto?
Kirjoitti: Tos® - 03.10.22 - klo:14:35
Toinen antenni on joko takalasissa lämpövastuksen seassa tai farkussa takasivulaseissa.
Alkuperäinen soitin käyttää siis molempia, jos toinen antenni tarjoaa paremman signaalin, radio käyttää tätä.

Saat antennien tiedot näkyville painamalla menu-nappia pitkään.
Otsikko: Vs: VW Golf Variant -06 soittimen vaihto?
Kirjoitti: Venttiseiska - 03.10.22 - klo:15:13
Lainaus käyttäjältä: Tos® - 03.10.22 - klo:14:35
Toinen antenni on joko takalasissa lämpövastuksen seassa tai farkussa takasivulaseissa.
Alkuperäinen soitin käyttää siis molempia, jos toinen antenni tarjoaa paremman signaalin, radio käyttää tätä.

Saat antennien tiedot näkyville painamalla menu-nappia pitkään.

Menu-näppäin???

https://rahti4193.kuvat.fi/kuvat/Diipadaapaa/IMG_20220929_184751.jpg (https://rahti4193.kuvat.fi/kuvat/Diipadaapaa/IMG_20220929_184751.jpg)
Otsikko: Vs: VW Golf Variant -06 soittimen vaihto?
Kirjoitti: Tos® - 03.10.22 - klo:15:16
Kuva ei aukea.
Menu-näppäin voi olla myös setup, mitä näitä nyt on.
Pitkä painallus avaa piilovalikon, josta näkee antennien tilan ja signaalin tason.
Otsikko: Vs: VW Golf Variant -06 soittimen vaihto?
Kirjoitti: Venttiseiska - 04.10.22 - klo:17:57
Lainasin tänään yhdeltä korjaamolta irroitusrautoja että pääsin näkemään, mitä soittimen takana on...

Miten ton antenniliittimen saa irti, en uskaltanut käyttää voimakeinoja...
(https://i.ibb.co/dtbrRg5/IMG-20221004-142738.jpg) (https://ibb.co/HCNVjdH)
Otsikko: Vs: VW Golf Variant -06 soittimen vaihto?
Kirjoitti: Tos® - 04.10.22 - klo:18:09
Lainaus käyttäjältä: Venttiseiska - 04.10.22 - klo:17:57
Miten ton antenniliittimen saa irti, en uskaltanut käyttää voimakeinoja...
(https://i.ibb.co/dtbrRg5/IMG-20221004-142738.jpg) (https://ibb.co/HCNVjdH)

Tuolla "alapuolella" joka ei näy kuvassa, siellä on klipu mitä pitää painaa, että lukitus aukee.
Liittimen nimi on fakra, sillä voi koittaa googlettaa apuja.

Kuten kuvasta näkyy, tässä on kuin onkin vain yksi antenni.
Otsikko: Vs: VW Golf Variant -06 soittimen vaihto?
Kirjoitti: Venttiseiska - 04.10.22 - klo:18:12
Lainaus käyttäjältä: Tos® - 04.10.22 - klo:18:09
Tuolla "alapuolella" joka ei näy kuvassa, siellä on klipu mitä pitää painaa, että lukitus aukee.
Liittimen nimi on fakra, sillä voi koittaa googlettaa apuja.

Kuten kuvasta näkyy, tässä on kuin onkin vain yksi antenni.

Nyt taas tyhmä viisastui hiukan...