VAGarena.fi

Tekniikka => Elektroniikka => Hifi ja multimedia => Aiheen aloitti: VW Golf mk6 - 04.07.22 - klo:14:21

Otsikko: RCD 510 Bluetooth
Kirjoitti: VW Golf mk6 - 04.07.22 - klo:14:21
Osaisko joku kertoa kuinka saa VW GOlf 6 RCD510 bluetooth toimimaan. Media napista kun painaa kosketus näytössä ei olekaan bt kohta aktivoituna. Ã,,sken käytin autoa korjaamolla piuhan jatkona VCDS ohjelmalla mutta ei pikaisella katselulla sitä oikeaa kohtaa löydetty. Puhelin kohta löyty ja nyt voin soittaa Hands free. Autossa oli RCD310. Nyt auoon laitettu RCD 510 + Carsystemsin johtosarja+ mikki. ja jos en nyt aivan väärin muista niin 2011 vuoden transportterin bluetooh boksi.
Joku jos vastais kuvien  tai video linkin kera josta hiukan tyhmempikin näkee mitä pitää ruksia ja mistä valikosta. Olisin oikein kiitollinen.
Otsikko: Vs: RCD 510 Bluetooth
Kirjoitti: autojarov - 04.07.22 - klo:14:33
koita laittaa ensin puhelimesta soimaan musiikkia kun soitin on yhdistettynä puhelimeen.pitäisi aktivoitua silloin myös se bt kohta soittimen näytöllä.
Näin siis toimii itsellä,tosin on rns 510 mutta eiköhän se ole sama laite.
Otsikko: Vs: RCD 510 Bluetooth
Kirjoitti: VW Golf mk6 - 04.07.22 - klo:15:12
 :-\  Eipä onnistunut. spotify ei löytänyt automankkaa. eikä bt audio kohta aktivoitunut.
Otsikko: Vs: RCD 510 Bluetooth
Kirjoitti: VW Golf mk6 - 06.07.22 - klo:10:49
Kävinpä sitten merkki huollossa näyttämässä kotteroa johdon jatkona. Selvisi että tolla boksilla ei soiteta musikkia. 
En kyl rupee etsimään käypästä boksia, käytetytkin hyvän hintasia.
VW saksalainen persereikä.  >:(
Otsikko: Vs: RCD 510 Bluetooth
Kirjoitti: Superkossu - 06.07.22 - klo:11:05
https://www.24hshop.fi/koti-vapaa-aika/auton-varusteet/auton-aanentoisto/bluetooth-adapter-mikrofon-volkswagen-rcd510-rns315?gclid=Cj0KCQjw5ZSWBhCVARIsALERCvwGD2XbQt9KEZE8er5KjcZo_DPm-udO4ZaneEkpq1oxt38MS1j3xQYaAnhzEALw_wcB (https://www.24hshop.fi/koti-vapaa-aika/auton-varusteet/auton-aanentoisto/bluetooth-adapter-mikrofon-volkswagen-rcd510-rns315?gclid=Cj0KCQjw5ZSWBhCVARIsALERCvwGD2XbQt9KEZE8er5KjcZo_DPm-udO4ZaneEkpq1oxt38MS1j3xQYaAnhzEALw_wcB)

Tuollaista bluetooth adapteria voisi kokeilla.
Otsikko: Vs: RCD 510 Bluetooth
Kirjoitti: VW Golf mk6 - 18.07.22 - klo:13:20
Osaiskohan joku kertoa mikä numero sarja pitäs bluetooth modulista löytyä että siinä varmasti on puhelu sekä musikin toista toiminnot? Autossa nyt paikallaan 7P6 035 730 J
Otsikko: Vs: RCD 510 Bluetooth
Kirjoitti: dwntime - 18.07.22 - klo:13:37
Tuolta löytyy aika hyvä taulukko http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Telephone_Retrofitting (http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Telephone_Retrofitting)
Otsikko: Vs: RCD 510 Bluetooth
Kirjoitti: o.b. - 18.07.22 - klo:13:39
B6 Passatissa grammarina RNS510 ja puhelinmoduuli 3C8035730E tukee BT musiikkia. Yksi piuha piti vetää moduulin ja grammarin välille lisää, jotta sai toisenkin puolen kaiuttimet toimimaan. RCD510 toiminee samalla tapaa kuin tuo naviversiokin.

Autossa oli alkujaan 3C8035730, joka kaappasi SIM-kortin itselleen ja sitten itse puhelin olikin käyttökelvoton. No puheluita pystyi soittamaan keskinäytöstä, ei muuta.

Tämä siis toimiva:
Address 77: Telephone (J412)       Labels:| 3C8-035-730-A.clb
   Part No SW: 3C8 035 730 E    HW: 3C8 035 730 E
   Component: Telefon       025 0983 
Otsikko: Vs: RCD 510 Bluetooth
Kirjoitti: VW Golf mk6 - 18.07.22 - klo:16:23
itse hommasin https://www.carsystems.eu/bluetooth-installation-kit-plug-play-for-7p6-and-5k0-module-foam-cover,id125.html (https://www.carsystems.eu/bluetooth-installation-kit-plug-play-for-7p6-and-5k0-module-foam-cover,id125.html)  mutta mulla on väärä bt boksi puhelimella voi soittaa. mutta huomasin että ku puhelu on menossa niin hyvin vaimeasti kuuluu musikki. ja kun puhelu loppuu loppuu musikkikin. hmm. kyl jos joku osaa tämän ratkasta ostan pulla kahvit  :) tai oikeanlaiset palikat minulle.
Otsikko: Vs: RCD 510 Bluetooth
Kirjoitti: dwntime - 19.07.22 - klo:11:55
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 18.07.22 - klo:13:39
B6 Passatissa grammarina RNS510 ja puhelinmoduuli 3C8035730E tukee BT musiikkia. Yksi piuha piti vetää moduulin ja grammarin välille lisää, jotta sai toisenkin puolen kaiuttimet toimimaan. RCD510 toiminee samalla tapaa kuin tuo naviversiokin.

Autossa oli alkujaan 3C8035730, joka kaappasi SIM-kortin itselleen ja sitten itse puhelin olikin käyttökelvoton. No puheluita pystyi soittamaan keskinäytöstä, ei muuta.

Tämä siis toimiva:
Address 77: Telephone (J412)       Labels:| 3C8-035-730-A.clb
   Part No SW: 3C8 035 730 E    HW: 3C8 035 730 E
   Component: Telefon       025 0983

Juuri kuten O.B kirjoittaakin.

Mikä tahansa näistä pitäisi käydä :

3C8-035-730-A   UHV-Premium
Novero HT-4   9ZU/9ZW   BAP   Yes   Yes   Yes   Yes   Yes   22/2010   > 5N0-035-730-D
3C8-035-730-B   UHV-Premium
Novero HT-4   9W4/9ZU/9ZZ   BAP   Yes   Yes   Yes   Yes   Yes   22/2011   -
3C8-035-730-C   UHV-Premium
Novero HT-4   9W4/9ZU/9ZZ   BAP   Yes   Yes   Yes   Yes   Yes   22/2012   -
3C8-035-730-D   UHV-Premium
Novero HT-5   9IC/9W4/9ZG
9ZU/9ZZ   BAP   Yes   Yes   Yes   Yes   Yes   22/2013   WiFI Support
3C8-035-730-E   UHV-Premium
Novero HT-5   9IC/9W4/9ZG
9ZU/9ZZ   BAP   Yes   Yes   Yes   Yes   Yes   22/2014   WiFI Support

Olennaista on että laitteessa on A2DP tuki jolloin myös biisien nimet ja median ohjaus puhelimeen toimii auton näppäimillä.
Otsikko: Vs: RCD 510 Bluetooth
Kirjoitti: VW Golf mk6 - 19.07.22 - klo:12:47
Kiitoksia. Ei kun metsästämään kohtuu hintaista käytettyä lootaa. Uudet ihan älyttömän hintasia, Saa jo aika hyvän uuden multimedia soittimen jossa kaikki rakennettu itseensä.
Otsikko: Vs: RCD 510 Bluetooth
Kirjoitti: VW Golf mk6 - 19.07.22 - klo:13:14
Lainaus käyttäjältä: VW Golf mk6 - 19.07.22 - klo:12:47
Kiitoksia. Ei kun metsästämään kohtuu hintaista käytettyä lootaa. Uudet ihan älyttömän hintasia, Saa jo aika hyvän uuden multimedia soittimen jossa kaikki rakennettu itseensä.
Jos jollain on käytettyä jouten saapi ilmotella.
Otsikko: Vs: RCD 510 Bluetooth
Kirjoitti: dwntime - 19.07.22 - klo:13:33
Varaosahaku.fi löytyy yksi D version 3C8 boksi hintaan 200â,¬.

Tuotahan kannattaa kysellä. Noilla yleensä jonkinlainen palautusoikeuskin jos ei käy.

Ebay sitten toinen paikka mistä voi noita katsella.
Otsikko: Vs: RCD 510 Bluetooth
Kirjoitti: Lare111 - 19.07.22 - klo:13:48
Itsellä oli 5K0 035 730 A Bluetooth-moduuli B7 Passatissa ja sillä musiikkia soittaessa näytöllä luki vain "Bluetooth Audio", eikä kappaletta voinut vaihtaa. Päivitin perusradion RNS-315:een, jossa ei ollut sisäänrakennettua Bluetoothia ja tuolla Bluetooth alkoi lisäksi pätkimään. Tilasin Ovokolta sitten 7P6035730J-moduulin ja tuolla näkyy kappaleen tiedot näytöllä, kappaletta voi myös vaihtaa napeista ja mielestäni äänenlaatu on parempi. Puhelut toimivat edelleen hyvin ja asennus oli ihan Plug & Play.

OVOKO tuntui olevan halvin soittimien ja BT-moduulien suhteen. RNS-315 koodin kanssa maksoi 180â,¬ ja parempi Bluetooth-moduuli 80â,¬. Suomessa purkaamoilla 2-3 kertaa kalliimpaa. Toimitus oli molempien kohdalla nopea ja on kyllä mukavaa, kun nyt on hyvin toimiva bluetooth ja navi autossa.
Otsikko: Vs: RCD 510 Bluetooth
Kirjoitti: Tos® - 20.07.22 - klo:11:17
Yetiin hommasin aikanaan tämän https://photos.app.goo.gl/4vgXG119HuJo4hHn8
Sitten tulikin navi, niin ei tarvinnut koko boksia.

Wikipedian taulukon mukaan siinä on A2DP

50â,¬
Otsikko: Vs: RCD 510 Bluetooth
Kirjoitti: VW Golf mk6 - 20.07.22 - klo:12:24
3c8 GMS antenni. Onko sillä kuinka paljon merkitystä jos se puuttuu? Carsystemisltä löytyy hintaa 12â,¬ toimitus kulut 20â,¬.
Otsikko: Vs: RCD 510 Bluetooth
Kirjoitti: dwntime - 20.07.22 - klo:15:41
Lainaus käyttäjältä: VW Golf mk6 - 20.07.22 - klo:12:24
3c8 GMS antenni. Onko sillä kuinka paljon merkitystä jos se puuttuu? Carsystemisltä löytyy hintaa 12â,¬ toimitus kulut 20â,¬.

Ei mitään merkitystä. Nuo perusboksit ei osaa sitä hyödyntää mitenkään. Eikä niihin sitä saa kytkettyä edes kiinni.
Otsikko: Vs: RCD 510 Bluetooth
Kirjoitti: VW Golf mk6 - 26.07.22 - klo:16:16
Eipä saatu toisellakaan poksilla toimimaan. Ei tullut minkäänlaista eloa puhelimen ja mankan välille Tämmöset laitteet koitoksen alla 1K8 035 730 D Radio RCD510  johtosarja https://www.carsystems.eu/bluetooth-installation-kit-plug-play-for-7p6-and-5k0-module-foam-cover,id125.html (https://www.carsystems.eu/bluetooth-installation-kit-plug-play-for-7p6-and-5k0-module-foam-cover,id125.html)
Ilmeisesti johtosarja väärä tolle poksille.   Laitoin takas 7P6-035-730-J poksin jolla toimii vain puhelut.
Kopiotu Car-systems sivulta seuraava.
SDS - Speech Dialogue System *
* vain RNS510 soft 2660 ja uudemmat
Yhteensopiva seuraavien kanssa:
7P6035730 A/B/C/D/E/F/G
5K0035730 A / B / C