VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => ID.4 => Aiheen aloitti: pol - 26.11.21 - klo:14:37

Otsikko: ID4 OBDeleven PRO koodaus
Kirjoitti: pol - 26.11.21 - klo:14:37
Onko täällä foorumilla moni koodannut ID4 asetuksia? (en ainakaan hakemalla helposti löytänyt) Itse otin käyttöön Driving Assistance ominaisuuden ilman ongelmia. Nyt etsin miten saan koodattua viiveen kuljettajan poistumiseen penkiltä (esim. 10-15s)?
Otsikko: Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
Kirjoitti: tlavikai - 26.11.21 - klo:18:19
Normi vakionopeussäädin lisätty mukautuvan ACC:n rinnalle valikkoon. Travel Assist myös aktivoitu ja toimii. Vähän toimii pingpong efektillä, myöskään kapasitiivista rattia ei saanut aktivoitua. Lukemani mukaan kapasiitivinen ratti olisi kaikissa autoissa joissa on ratin lämmitys.
Onko kukaan saanut koodattua tuota rattia, niin ei tarvitsisi 10-15s välein rattia heilauttaa?
Otsikko: Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
Kirjoitti: future - 28.11.21 - klo:11:15
Tämä kiinnostaa! Olen aika noviisi tuon OBDelevenin kanssa, joten saiko tänne ihan rautalanka-ohjeet tuohon Travel assistentin aktivointiin? :) ja toki jos muitakin ominaisuuksis löytyy, niin ilman muuta.

ps. Kuva olis kiva!
Otsikko: Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
Kirjoitti: jopo - 28.11.21 - klo:15:15
Mitenhän se tuo TA voisi toimia jos sitä ei alkujaan ole, koska olen vahvasti siinä käsityksessä, että Travel Assistin mukana tulee autoihin rautaa mitä ei pelkissä Lane Assist versiossa ole?
Otsikko: Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
Kirjoitti: dwntime - 28.11.21 - klo:18:15
Lainaus käyttäjältä: jopo - 28.11.21 - klo:15:15
Mitenhän se tuo TA voisi toimia jos sitä ei alkujaan ole, koska olen vahvasti siinä käsityksessä, että Travel Assistin mukana tulee autoihin rautaa mitä ei pelkissä Lane Assist versiossa ole?

Minun ymmärtääkseni tuo kapasitiivinen ratti on ainoa raudallinen ero ainakin paremmin varustelluissa IDx malleissa. Sama kamera yms. härpäkkeet sen travel assistin kanssa on käytössä. Tuo on jopa Poloon saatu jälkikäteen asennettua.
Otsikko: Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
Kirjoitti: jopo - 28.11.21 - klo:18:30
Voihan se näinkin olla. BatteryLife tuota Volkkarilta oli joskus taannoin kysynyt, voisiko tuon saada päivityksillä. VW oli vastannut, että jotain rautaa puuttuu, että ei. Tosin tietty VW voi vastata mitä haluaa. Ihan hirveästi tuo ei kuitenkaan pingpongaa alkuperäisenä (jos pitää ratista kiinni), joten siitä ajatellen (tlavikai viestin perusteella) aloin juuri myös miettimään, että puuttuukohan sieltä jotain muutakin. 
Otsikko: Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
Kirjoitti: tlavikai - 30.11.21 - klo:12:27
Nyt kun tuo koodattu TA:ta on testannut jokin aikaan, niin toimii kyllä hyvin. Auto painelee menemään keskellä kaistaa nätisti. Alussa huomattua pingpong efektiä ei ole, se vain tuntui siltä :)
Otsikko: Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
Kirjoitti: Terpower - 04.12.21 - klo:01:50
Lainaus käyttäjältä: tlavikai - 26.11.21 - klo:18:19
Normi vakionopeussäädin lisätty mukautuvan ACC:n rinnalle valikkoon. Travel Assist myös aktivoitu ja toimii. Vähän toimii pingpong efektillä, myöskään kapasitiivista rattia ei saanut aktivoitua. Lukemani mukaan kapasiitivinen ratti olisi kaikissa autoissa joissa on ratin lämmitys.
Onko kukaan saanut koodattua tuota rattia, niin ei tarvitsisi 10-15s välein rattia heilauttaa?
Mä kans koodasin noi molemmat ja mullakaan ei kapasitiivinen ratti toimi, tai sitä ei ole.
Otsikko: Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
Kirjoitti: future - 15.12.21 - klo:09:24
Nyt testailtu OBDeleveniä. Laitettu:
- Travel assistent aktiiviseksi
- ovien lukitus pois, kun painaa P
- normaali vakionopeussäädin adaptiivisen rinnalle
- automaattiset kaukovalot
Otsikko: Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
Kirjoitti: Skoda-Pirssi - 16.12.21 - klo:09:33
Täällä onnistuttiin lisäämään valikkoon tominto, automaattisenovienlukituksen pois kytkemiseksi.

Kovasti yritettiin saada vakionopeudensäädintä lisättyä adaptiivisen rinnalle, siinä kuitenkaan onnistumatta. Onko kellään tähän mitään vinkkiä heittää? "Turvakoodin" kanssa kirjaudittuun sisään ja laitettiin vakkari aktiiviseksi, mutta ei ilmestyny valikkoon, jossa edelleen vaihtoehtona vain acc ja limitteri? Onko teillä jotka onnistuneet siellä kolme vaihtoehtoa näkyvissä, vai onko limitteriä ollenkaan?
Otsikko: Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
Kirjoitti: future - 16.12.21 - klo:22:47
Mulle tuli näkyviin ihan omana siihen valikkoon. Kannattaa mennä pois autosta ja laittaa ovet lukkoon. Voi olla että näkyy sen jälkeen ???
Otsikko: Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
Kirjoitti: Daatta - 15.01.22 - klo:20:38
Piti itsekin tilailla ODBeleven Pro versio kun sain vainun tuosta Travel assistentin akviointimahdollisuudesta.

Ohjeitä löytyy esim. tuolta: https://forum.obdeleven.com/thread/13462/travel-assist-activation

Täällä on kuvattu eri tavujen bittien tarkoitus: https://www-meinid-com.translate.goog/thread/2233-stellen-sie-travel-assist-auf-eine-id-3-oder-id-4-ein-wenn-sie-noch-keine-haben/?postID=66998&_x_tr_sl=de&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=fr&_x_tr_pto=nui,sc#post66998

Oma koodaus on 00 08 30 2A 15 91 10 E4 16 24 20, mutta en suosittele sitä kenenkään sokkona kokeilamaan. Autokin on teoriassa eri, vaikkei tässä suuria eroja ID.3 ja .4 välillä näytä olevan.

Assistantti ajaa hyvin, mutta yllätys oli kuinka paljon se vaatii vääntömomenttia rattiin pysyäkseen tyytyväisenä. Ei tosiaan riitä pieni sormenpäillä ohjailu vaan pitää vääntää oikeasti vastaan. Ei siis kovin käyttökelpoinen ilman kapasitiivista rattia, joka maksaa volkkarilla sen 700â,¬.
Otsikko: Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
Kirjoitti: Wiiseli - 21.01.22 - klo:16:35
Lainaus käyttäjältä: tlavikai - 26.11.21 - klo:18:19
Normi vakionopeussäädin lisätty mukautuvan ACC:n rinnalle valikkoon. Travel Assist myös aktivoitu ja toimii. Vähän toimii pingpong efektillä, myöskään kapasitiivista rattia ei saanut aktivoitua. Lukemani mukaan kapasiitivinen ratti olisi kaikissa autoissa joissa on ratin lämmitys.
Onko kukaan saanut koodattua tuota rattia, niin ei tarvitsisi 10-15s välein rattia heilauttaa?
saiskohan ton normi vakkarin asennettua myös Gte Passattiin?🤔 Saatko laitettua ohjeet miten omaasi tämän koodasit?
Otsikko: Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
Kirjoitti: Apaju - 22.01.22 - klo:19:15
Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 21.01.22 - klo:16:35
saiskohan ton normi vakkarin asennettua myös Gte Passattiin?🤔 Saatko laitettua ohjeet miten omaasi tämän koodasit?
Onnistui omaan ID3:een tällä ohjeella:
Ohjausyksikkö 13 Adaptive Cruise Control, sieltä long coding ja kuvan mukainen asetus:
(https://arde.kuvat.fi/kuvat/VW%20ID/Sovelluksia/vakkari.jpg?img=smaller)
Otsikko: Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
Kirjoitti: Wiiseli - 22.01.22 - klo:19:48
Kiitos. Näytti olevan deactivated joten pitää vaihtaa se activated kuhan kerkee. Mites se muuten aktivoidaan ajossa?
Otsikko: Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
Kirjoitti: Apaju - 22.01.22 - klo:21:14
Tuli ID:ssä valittavissa olevaksi tuohon Acc:n ja nopeusrajoittimen väliin
(https://arde.kuvat.fi/kuvat/VW%20ID/Sovelluksia/1639415042608.jpg?img=smaller)
Otsikko: Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
Kirjoitti: Daatta - 24.01.22 - klo:09:48
Hidastaako Front-Assist kuitenkin ennen edessä ajavaa autoa, jos on "Vakionopeussäädin" käytössä? Voi käydä kylmät ja ajaa perään, jos unohtaa tuon asetuksen tutkan ollessa pois pelistä. Huonolla kelillä olisi ehkä parempi ajaa manuaalisesti tai pysähtyä putsaamaan se tutka.
Otsikko: Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
Kirjoitti: Wiiseli - 25.01.22 - klo:00:22
Lainaus käyttäjältä: Apaju - 22.01.22 - klo:21:14
Tuli ID:ssä valittavissa olevaksi tuohon Acc:n ja nopeusrajoittimen väliin
(https://arde.kuvat.fi/kuvat/VW%20ID/Sovelluksia/1639415042608.jpg?img=smaller)
en saanut toimimaan ainakaan tuolla muutoksella. En oikein ymmärrä mihin valikkoon se voisi gte:ssä tulla  valittavaksi, jos se teillä tulee näytölle tuolleen. Kiitos kuitenkin.
Otsikko: Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
Kirjoitti: EetuX - 17.04.22 - klo:14:09
Vähän vanha keskustelu jo, mutta luulisi GTE:ssä toimivan kun Superb iV.ssä toimii.
(https://i.ibb.co/FwbdcFh/vakkari.jpg) (https://ibb.co/J7RS89c)
Otsikko: Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
Kirjoitti: Kale - 10.08.22 - klo:17:00
Lainaus käyttäjältä: pol - 26.11.21 - klo:14:37
Onko täällä foorumilla moni koodannut ID4 asetuksia? (en ainakaan hakemalla helposti löytänyt) Itse otin käyttöön Driving Assistance ominaisuuden ilman ongelmia. Nyt etsin miten saan koodattua viiveen kuljettajan poistumiseen penkiltä (esim. 10-15s)?

Mitäs tämä viive kuljettajan poistumiseen penkiltä tarkoittaa?
Otsikko: Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
Kirjoitti: Wiiseli - 10.08.22 - klo:17:05
Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 25.01.22 - klo:00:22
en saanut toimimaan ainakaan tuolla muutoksella. En oikein ymmärrä mihin valikkoon se voisi gte:ssä tulla  valittavaksi, jos se teillä tulee näytölle tuolleen. Kiitos kuitenkin.
se vakkari tulee vasemman viiksen päässä olevan avustin nappulan taakse. Laitoin itselleni ja hyvin toimii.
(https://i.ibb.co/VWyRzLc/IMG-20220807-140914.jpg) (https://ibb.co/Z6s5Ffp)
Otsikko: Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
Kirjoitti: Entoro - 20.08.22 - klo:11:20
Hei, mukava huomata, että Travel Assistin aktivoiminen onnistuisi koodauksella. Tarvitaanko tähän ODBEleven Pro Gen 2, vai riittääkö Gen 1, ja tapahtuuko koodaus matkapuhelin äpillä?
Otsikko: Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
Kirjoitti: Entoro - 23.08.22 - klo:22:00
Annetaan takaisin forumeille selväkieliset vinkit miten sain tuon toimimaan. Autona ID4 Pro Performance Fastlane. Autossa on ACC, liikennemerkkien tunnistus eikä kapasitiivista rattia (lämmitettävä ratti ei ole kapasitiivinen ratti).

Tarvitset OBDeleven pro:n, sekä puhelinapplikaation. OBD työnnetään ID4:ssä kuskin jalkatilassa vasemmalle. Sitten vain auto käyntiin, ja kännykällä ensin yhdistäminen, ja sitten modulien luku sisään. Tässä kestää useamman minuutin verran. Kerran kun olet nämä lukenut voit muutella arvoja ainankin näiden osalta myös lennosta, vaikka ajaessasi autoa (mitä en suosittele, mutta tuli kokeiltua  ;D ), eikä sinun tarvitse joka kerta laittaa virtoja pois ja päälle.

Etsit sieltä sitten vain ja ainoastaan A5 modulin, toisin kuin monissa ohjeissa mainitaan. Täältä pitää vaihtaa:
HC -> coded
HC Variant-> variant_2
EA -> Variantit 2-4 ilmeisesti toimivat, omassani on 3, jolla sain viimein pelaamaan.
Point of intervention -> early, set via menu

Sitten vain kirjoitus ja mahdollisten vikakoodien poisto, ja homma toimii. Yritin leikkiä myös modulilla 13 laittamalla Travel Assistin päälle, ja kapasitiivisen ratin koodatuksi, mutta tällä tuli vain ongelmia, mm. ACC meni kokonaan pois päältä. KLR:n muutos A5:ssä sotki myös asioita eikä antanut TA:n aktivoitua.

Nopealla kokeilulla toimii hyvin vaikkakin rattia pitää heilutella aina 10-15sek välillä.

Seuraavaksi ajattelin tutkia mitä kaikkea muuta kivaa onnistuu löytämään  8)

Otsikko: Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
Kirjoitti: Tos® - 24.08.22 - klo:10:00
Golffin IQ valoihin saa tommosen aloitusanimaation
https://www.youtube.com/watch?v=VnRRBYVIPCE (https://www.youtube.com/watch?v=VnRRBYVIPCE)

Tässä näkyy vähän huonommin, kun puhelimen kamera valottaa liikaa
https://www.youtube.com/watch?v=Cuivr9_9kQs (https://www.youtube.com/watch?v=Cuivr9_9kQs)

https://forum.obdeleven.com/thread/16397/enable-matrix-light-animation-spec (https://forum.obdeleven.com/thread/16397/enable-matrix-light-animation-spec)
Otsikko: Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
Kirjoitti: Hämis - 22.09.22 - klo:18:56
Lainaus käyttäjältä: Apaju - 22.01.22 - klo:19:15
Onnistui omaan ID3:een tällä ohjeella:
Ohjausyksikkö 13 Adaptive Cruise Control, sieltä long coding ja kuvan mukainen asetus:
(https://arde.kuvat.fi/kuvat/VW%20ID/Sovelluksia/vakkari.jpg?img=smaller)
Yritin tätä ID.4 Fastlanen kanssa, mutta OBDEleven sanoo Something went wrong. Try again.

Pitääkö ID.4:n kanssa tehdä eri tavalla? Automaattiset pitkät ja takavalot päällä päivävalojen kanssa meni läpi.
Otsikko: Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
Kirjoitti: M_M - 22.09.22 - klo:19:14
Security access pitää syöttää ennen koodausta, se voipi auttaa tuohon. Vähän typerää ettei obdeleven osaa sanoa muuta kuin tuon geneerisen "something went wrong".
Otsikko: Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
Kirjoitti: Hämis - 22.09.22 - klo:20:57
Kiitos! Tuolla suostui tallentamaan, mutta vielä ei ole ilmaantunut valikkoon valittavakai
Otsikko: Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
Kirjoitti: M_M - 22.09.22 - klo:21:08
Se ilmestyy kun tuo moduuli käy ensin välillä kunnolla nukkumassa. Kokeile huomenna aamulla niin eiköhän se sieltä löydy. Joitakin moduuleja voi myös bootata diagnostiikan kautta jolloin muutokset näkyvät heti, mutta en tiedä onnistuuko se tässä moduulissa ja tällä työkalulla.
Otsikko: Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
Kirjoitti: Hämis - 22.09.22 - klo:21:21
Tuollaista vähän epäilinkin. 🙂
Otsikko: Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
Kirjoitti: little.devil - 11.01.23 - klo:16:28
Mistähän johtuu kun laitoin menemään full backupin niin se keskeytyi neljännen osion alkuun. Kokeilin kahdesti. Sovellus vaan kaatui / sammui kesken backupin. Siis OBD elevenillä, ios puhelin mini 12. ID.4 pro fastlane v.3.0
Otsikko: Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
Kirjoitti: Tos® - 11.01.23 - klo:20:16
Varmaan applen metkuja... Golf 8:a skannatessa menee melkeen puoli tuntia android versiolla
Otsikko: Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
Kirjoitti: b_racuda - 12.01.23 - klo:10:00
Moikka, ID4:sen uutena omistajana kiinnostaisi tietää, että näkevätkö liikkeessä nämä OBDelevenillä tehdyt muutokset ja miten niiden vaikutus takuuseen? Itsellä on ihan tavan ledit tuossa Pro Perf. Busineksessa ja yksi minkä haluaisin käyttöön olisi tuo automaattiset pitkät. Käsittääkseni ne pystyisi aktivoimaan tuolla OBDelevenillä.
Otsikko: Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
Kirjoitti: Peetu83 - 30.04.23 - klo:17:42
Nyt pitää kyllä kysyä varmaan tyhmiä mutta mistä ton security access koodin löytää?
Otsikko: Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
Kirjoitti: ID_4_X - 03.05.23 - klo:06:56
Moikka,

"ID4:sen uutena omistajana kiinnostaisi tietää, että näkevätkö liikkeessä nämä OBDelevenillä tehdyt muutokset ja miten niiden vaikutus takuuseen? Itsellä on ihan tavan ledit tuossa Pro Perf. Busineksessa ja yksi minkä haluaisin käyttöön olisi tuo automaattiset pitkät..." --> Hmm... jos autossa ei ole vakiona automaattipitkiä ja auton shopissa ei näy tuota ostosta niin viiksestä eteenpäin työntämällä ei cockpit näyttöön pitäisi tulla tuota A-valokuvaketta. Ostin light assistantin VW sivulta jossa vaihtoehdot taisi olla 0â,¬ 1kk testi, 5â,¬ 1kk kerrallaan, "joku" n. 60â,¬ ja "rajaton" n. 190â,¬ (voimassa v. 2122  ;D )
Otsikko: Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
Kirjoitti: mrjj - 08.06.23 - klo:23:34
Toimiiko muillakin OBD11 niin että kun appin avaa niin kysyy mikä BT osoite mihin otetaan yhteyttä, sitten connecting vaihe kestää useamman piiiitkän minuutin. Tosi kauan. Jos menee scannaamaan niin toki sekin kestää.
Control box listauksessa kun skrollaat alussa tai lopussa niin tekee control box listalle uuden hakemisen ja taas odotellaan.

Aivan tolkuttoman hidas ! Rauhallisempikin hermostuu. Onko mulla joku asetus luurissa tai softassa väärin ? Samsung S22 luuri ja en ole tietoinen että olisi vikaa. Mietin että autohan voi kyllä tehdä BT yhteydne samalla jos se vaikuttaa.
Otsikko: Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
Kirjoitti: tiitus - 01.04.24 - klo:19:32
Ostin juuri Saksasta 2022 alun ID4pro perf:in. Siinä on vaan limitteri, ei ACC:tä eikä mitään vakkaria eikä travel assistentiä. Volkkarin kautta en saa tähän mitään vakkari säädintä ja kehottivat etten muuta kautta yritäkään. Kiinnostaisi kuitenkin kovasti. Löytyisikö pk seudulta henkilöä joka käyttänyt opdeleven:iä omaan ID4:een ja saanut perusvakkarin, ACC:n tai TA:n toimimaan ja haluaisi testata niitä mun autoon? Voisin maksaa yhdessä sopimamme korvauksen jos saisi esim edes jotain kerusvakkaria toimimaan. Tutkaa ja ping pong kaistavahtia siinä on, joten pitäisi olla vain softasta kiinni, rautaa mun mielestä siinä pitäisi näihin olla. Ei adaptiivista rattia. Tai jos tiedät paikan tai firman joka näitä tekee. Voin laittaa yhteystiedot jos joku löytyisi. Kiitos!
Otsikko: Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
Kirjoitti: are2 - 02.08.24 - klo:14:18
Laitoin itse tälläisen moduulin tilaukseen, millä saa korvattua sen kapasitiivisen ratin puutteen: https://www.aliexpress.com/item/1005005886141093.html

Katsotaan miten toimii jahka tuo tulee ja saan sen Travel Assistin jotenkin koodattua käyttöön.
Otsikko: Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
Kirjoitti: Wiiseli - 02.08.24 - klo:20:53
Gte:ssä laitoin perusvakkarin toimimaan acc moduulista. Yhden täppäyksen muutos.