VAGarena.fi

Tekniikka => Elektroniikka => Aiheen aloitti: Juha_M - 03.11.21 - klo:07:26

Otsikko: VW vakinopeudensäädin ei lähde toimimaan
Kirjoitti: Juha_M - 03.11.21 - klo:07:26
Tiguan 2011 rullattu 340 000 km.  Vaihdoin kolmannen vilkunviiksen ja vakkkari ei ala toimimaan. Vaihdoin vanhan viiksen takaisin korjauksen jälkeen (  viiksen sisällä olevassa johtosarjassa johto poikki ) ja taas toimii. Olen kuullut että joku on jossain joutunut tekemään viiksen vaihdon yhteydessä jotain uudelleen koodausta vaikka autossa olisi ollutkin jo vakkari aikaisemmin. Nopealla googlauksella en kuitenkaan asiasta mitään löytänyt, kaikki mitä tuli vastaan oli ilman vakkaria olevan auton koodaus vakkarin kanssa käytettäväksi. Olisko jollain tietoa tai edes epävarmaa vinkkiä asiasta ? 
Otsikko: Vs: VW vakinopeudensäädin ei lähde toimimaan
Kirjoitti: Jultsu - 03.11.21 - klo:20:11
Mistä noita viiksiä olet ostellut? onko varmasti olleet täsmälleen samalla varaosakoodilla?
Otsikko: Vs: VW vakinopeudensäädin ei lähde toimimaan
Kirjoitti: o.b. - 03.11.21 - klo:20:40
Ja ei se varaosakoodikaan aina takaa toimivuutta, valmistajia on kymmeniä ja laatu sen mukaan. Ei-toimivassa viiksessä on ehkä hieman erilainen kytkentä ja sen korjaaminen vaatisi toimivan ja ei-toimivan osien vertailua yleismittarilla tai vastaavalla.
Otsikko: Vs: VW vakinopeudensäädin ei lähde toimimaan
Kirjoitti: Juha_M - 04.11.21 - klo:10:42
Auto.docista tilasin runkonumeron mukaan. Tutkinta jatkuu.......
Otsikko: Vs: VW vakinopeudensäädin ei lähde toimimaan
Kirjoitti: Jultsu - 04.11.21 - klo:12:57
Runkonumero ei ole kovin hyvä keino, sillä kun voi löytyä useita eri varaosia varustetasosta riippuen.