VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Scirocco => Aiheen aloitti: sjobbe - 02.04.11 - klo:22:25

Otsikko: Scirocon Xenonit
Kirjoitti: sjobbe - 02.04.11 - klo:22:25
Xenonisetti maksaa melko paljon Sciroccoon ja kuitenkin normaalissa ajossa siinä on enimmäkseen halogenit päällä (DRL) mikä mielestäni on aivan käsittämätöntä.

Saako tuon (esim. VAGCOM:illa) siten että autoa käynnistäessä menisi Xenonit heti päälle ja päivävalot eivät ole koskaan päällä?
Otsikko: Vs: Scirocon Xenonit
Kirjoitti: Erkka - 03.04.11 - klo:07:43
En tiedä saako ohjelmoitua, mutta onko aikomus ajaa xenoneilla kesäaikaan kirkkaalla säällä ja kuluttaa turhaan xenonpolttimoita. Näinhän se menee jos päivävalot ohjelmoidaan pois.

Minä miettisin vielä, kannattaako moinen projeksi
Otsikko: Vs: Scirocon Xenonit
Kirjoitti: plu - 03.04.11 - klo:07:48
Ksenonien ero halogeeneihin / hehkulankapolttimoihin on siinä, että ne hiipuvat hiljalleen, vähän kerrassaan, jokaisella sytytyskerralla. Polttimot voivat kyllä kestää 100 000 km ja ylikin, mutta alkuperäisestä tehosta on tuossa kohtaa vain murto-osa jäljellä.

Itse olen tullut nähneeksi paljon vaivaa nykyisen autoni kohdalla juuri sen älyttömyyden poistamiseksi, että ksenonit palavat keskellä kirkasta päivää...sitä varten on huomiovalot.
Otsikko: Vs: Scirocon Xenonit
Kirjoitti: sjobbe - 03.04.11 - klo:09:05
Ohoh. Ollaanpas sitä pihejä ???

No mielestäni jos kerran Xenoneista maksaa niin niistä tulisi käyttää.
Se että ajovalot on päällä ei eroa mitenkään suomen tapoihin toimia. Varmaan 99% kadulla olevista autoista ajaa yhä ajovaloilla kun päivävaloja ei niissä vielä ole.

Huoltoja en maksa itse joten kulumisella ei ole väliä.
Scirocco näyttää typerältä "kierosilmäiseltä" kun päivävalot ovat päällä

http://www.gotbroken.com/wp-content/uploads/2009/03/2009-volkswagen-scirocco-front-view-588x422.jpg (http://www.gotbroken.com/wp-content/uploads/2009/03/2009-volkswagen-scirocco-front-view-588x422.jpg)
Otsikko: Vs: Scirocon Xenonit
Kirjoitti: Karvis - 03.04.11 - klo:09:21
Lainaus käyttäjältä: sjobbe - 02.04.11 - klo:22:25
Xenonisetti maksaa melko paljon Sciroccoon ja kuitenkin normaalissa ajossa siinä on enimmäkseen halogenit päällä (DRL) mikä mielestäni on aivan käsittämätöntä.

Saako tuon (esim. VAGCOM:illa) siten että autoa käynnistäessä menisi Xenonit heti päälle ja päivävalot eivät ole koskaan päällä?

Ainakin Yeissä voi valita ihan Maxi-DOTin valikoista käytetäänkö päivävaloja vai ei, sieltä kun ottaa ruksin pois niin käsittääkseni ajovalot syttyy heti käynnistäessä. Liekkö Scirocossa noin laajaa ajotietokonetta josta pääsee asetuksia rukkaamaan?
Otsikko: Vs: Scirocon Xenonit
Kirjoitti: heppuhei - 03.04.11 - klo:10:25
Anna niiden päivävalojen olla!Omassani S40 ja MB Eemelissä jatkuva xenonien poltto himmensi jo vuodessa valoja huomattavasti!Värkkää vaikka R-tyyliset ledit.
Otsikko: Vs: Scirocon Xenonit
Kirjoitti: RoccoScientist - 04.04.11 - klo:11:44
Ja minusta kun tuo valoautomatiikka polttaa xenoneita turhankin usein. x) Yritän kotimatkalla muistaa katsoa löytyykö tuo Karviksen mainitsema valikkovaihtoehto.
Otsikko: Vs: Scirocon Xenonit
Kirjoitti: RoccoScientist - 04.04.11 - klo:19:30
Eipä näyttänyt löytyvän ainakaan omasta autosta tuollaista valikkovaihtoehtoa.
Otsikko: Vs: Scirocon Xenonit
Kirjoitti: maik - 10.04.11 - klo:13:03
Ajelin tuossa vähän aikaa sitten meidän auton perässä päivällä ja ihmettelin kun ei takavalot ole päällä, jarruvalot kyllä toimi. Eikös esim. motarilla ainaskin täytyis olla takavalotkin aina päällä. Valokytkin on auto-asennossa.
Otsikko: Vs: Scirocon Xenonit
Kirjoitti: Wekotin - 10.04.11 - klo:13:39
Lainaus käyttäjältä: maik - 10.04.11 - klo:13:03
Ajelin tuossa vähän aikaa sitten meidän auton perässä päivällä ja ihmettelin kun ei takavalot ole päällä, jarruvalot kyllä toimi. Eikös esim. motarilla ainaskin täytyis olla takavalotkin aina päällä. Valokytkin on auto-asennossa.
Uusissa ei pala takavalot auto-asennossa päivällä. Uusi EU-direktiivi. Säästää kuulemma polttoainetta.
Otsikko: Vs: Scirocon Xenonit
Kirjoitti: Late - 10.04.11 - klo:13:47
Kerrankin järkevää, että ei takalamput pala päivällä. Paljon paremmin tulee huomattua kun toinen jarruttaa. :)