Liftbäkin kamerassa näyttäs olevan kätevä feature. Harmillisesti lisävarustelistan mukaan sen toiminta vaatii myös takapyyhkimen.
Takapyyhin on melko lailla tarpeeton ja ikävän näköinen.
Osaakos raati sanoa että onko sen käyttöön mitään muuta mahdollisuutta? Yksi myyjä mainitsi että se toimisi infotaimentin kautta, mutta pari on tämän myös kumonnut.
Olisi melko harmi jos noin fiksu feature vaatisi pyyhkimen takalasiin.
Jos takalasin pyyhkijä on otettu lisävarusteeksi niin sillä on myös pissapoika. Siitä samasta pesurin letkusta on haaroitus kameran pesusuuttimelle joka sitten pesee kameraa samalla kun takalasia pestään.
Jos takalasin pyyhkijä/pesuri on jätetty pois niin sinne auton takapäähän ei mene ollenkaan pesurin letkua joten ei voi pestä kameraakaan.
Näin ainakin olettaisin asian olevan.
Lainaus käyttäjältä: M_M - 29.07.21 - klo:21:03
Jos takalasin pyyhkijä on otettu lisävarusteeksi niin sillä on myös pissapoika. Siitä samasta pesurin letkusta on haaroitus kameran pesusuuttimelle joka sitten pesee kameraa samalla kun takalasia pestään.
Jos takalasin pyyhkijä/pesuri on jätetty pois niin sinne auton takapäähän ei mene ollenkaan pesurin letkua joten ei voi pestä kameraakaan.
Näin ainakin olettaisin asian olevan.
Joo toki tuo kuulostaa loogiselta, mutta jäi vaivaamaan että oliko tuossa yhden myyjän puheessa pointtia että se toimisi jostain valikosta. Onhan se toki loogista että jos takana ei ole pyyhintä, niin miksi siellä olisi pumppukaan. Takapyyhin ei ole kuin reilun 130e lisävaruste, mutta kai sillä rahalla sitten saa pyyhkimen, pumpun ja kaikki hilut.
Melkein maksaisi tuon 130e ihan vain pelkästä kameran pesurista. Golffista octaviaan vaihtaessa se ulkoinen kamera vähän ärsyttää jo valmiiksi.
Kameran pesu onnistuu myös vaikka ei ole takalasin pyyhkijää ollenkaa..siellä on pesuri kamerassa,pesuria käytetään peruutuskameran valikosta,ohjeet löyty täältä foorumilta muistaakseni jostain ketjusta
(https://img.aijaa.com/m/00434/14995697.jpg) (https://aijaa.com/Lrq4Di)
Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 29.07.21 - klo:21:22
Kameran pesu onnistuu myös vaikka ei ole takalasin pyyhkijää ollenkaa..siellä on pesuri kamerassa,pesuria käytetään peruutuskameran valikosta,ohjeet löyty täältä foorumilta muistaakseni jostain ketjusta
(https://img.aijaa.com/m/00434/14995697.jpg) (https://aijaa.com/Lrq4Di)
Tarkoitatko ohjeilla, että pitää aktivoida erikseen, vai pitäisi näkyä aina? En tuota kuvaketta muista nähneeni kameravalikossa.
Mikä auto sinulla on?
Lainaus käyttäjältä: heller - 30.07.21 - klo:10:08
Tarkoitatko ohjeilla, että pitää aktivoida erikseen, vai pitäisi näkyä aina? En tuota kuvaketta muista nähneeni kameravalikossa.
Mikä auto sinulla on?
Jep samaa kysyisin, koska itsellä on 2021 kevään 1.5 e-tech liftback style, eikä siinä näy noita oikean laidan kuvakkeita
Eikö näy vaikka painaisi oikean ylänurkan kontrasti/valoisuus symbolia?
Lainaus käyttäjältä: ToyotastaSkodaan - 31.07.21 - klo:18:35
Jep samaa kysyisin, koska itsellä on 2021 kevään 1.5 e-tech liftback style, eikä siinä näy noita oikean laidan kuvakkeita
Lainattu seuraava teksti octavia iv ketjusta,tuolla ohjeella löytyi omasta 11/20 rekisteröidystä.
Pieni lisäys peruutuskameran pesuohjeisiin. Peruutuskamerakuvassa ENSIN klikkaus vasemmalla oleviin kolmeen pisteeseen.
Tämän jälkeen avautuu oikealla ylhäällä kolme väripalloa. Sitä klikkaamalla avautuu vaihtoehtoja, joista löytyy pesu.
Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 29.07.21 - klo:21:22
Kameran pesu onnistuu myös vaikka ei ole takalasin pyyhkijää ollenkaa..siellä on pesuri kamerassa,pesuria käytetään peruutuskameran valikosta,ohjeet löyty täältä foorumilta muistaakseni jostain ketjusta
(https://img.aijaa.com/m/00434/14995697.jpg) (https://aijaa.com/Lrq4Di)
Minun Combista toiminto kyllä löytyy. Painaessani pesurin painiketta tulee näyttön teksti "ei tällä hetkellä toiminnassa".
Pitäisköhän toiminta aktivoida huolossa?
Lainaus käyttäjältä: Atsii - 04.08.21 - klo:11:19
Minun Combista toiminto kyllä löytyy. Painaessani pesurin painiketta tulee näyttön teksti "ei tällä hetkellä toiminnassa".
Pitäisköhän toiminta aktivoida huolossa?
Combissahan on takalasin pyyhkijäkin, eikö? Eli sinäällään ei ihan aiheeseen liity ;)
Lainaus käyttäjältä: Atsii - 04.08.21 - klo:11:19
Minun Combista toiminto kyllä löytyy. Painaessani pesurin painiketta tulee näyttön teksti "ei tällä hetkellä toiminnassa".
Pitäisköhän toiminta aktivoida huolossa?
Ei toimi täälläkään tällä hetkellä, mutta se on kuitenkin toiminut auton ollessa uusi. Nyt ei enää. Liekä joku tehdyistä päivityksistä sen tappanut.
Lainaus käyttäjältä: KKN - 04.08.21 - klo:13:37
Ei toimi täälläkään tällä hetkellä, mutta se on kuitenkin toiminut auton ollessa uusi. Nyt ei enää. Liekä joku tehdyistä päivityksistä sen tappanut.
Tarkenna vähän autoa? Minkä ikäinen? LB vai combi?
Combissa tomii pesuri samalla kun takalasin pesuri ruiskuttaa. LB:ssä valikon kautta.
^Kyllä liftbacissäkin pesee samalla kameran kun pesee takalasin. Mutta saako liftbackissä todisteusti kameran pestyä jos ei ole takalasinpesuria ruksittuna lisävarusteena, siitä taisi olla kysymys
Lainaus käyttäjältä: Pushead - 04.08.21 - klo:22:53
^Kyllä liftbacissäkin pesee samalla kameran kun pesee takalasin. Mutta saako liftbackissä todisteusti kameran pestyä jos ei ole takalasinpesuria ruksittuna lisävarusteena, siitä taisi olla kysymys
Ketjun kysymys tosiaan oli "varmistaa" että liftbäkissä kameran pesuri löytyy ILMAN takalasin pyyhintä.
Tässä on jo käynyt ilmi että pesuri kameralle on, vaikka sitä pyyhintä ei olisi. Tämän tarkisti myyjäkin, että varusteluettelo ei pitäny kutiaan.
Lisävarusteluettelossa luki aikaisemmin että liftbäkkiin kameran pesin vaatisi takalasin pyyhkimen.
Näyttäisi että Skodan varusteluettelo on päivittynyt, sillä nykyään siellä lukee "Peruutuskamera pesimellä" ilman lisävaatimuksia.
Melkolailla case closed :)
Lainaus käyttäjältä: heller - 04.08.21 - klo:15:56
Tarkenna vähän autoa? Minkä ikäinen? LB vai combi?
Combi, loppuvuodesta 2020 kilvitetty. Ja tarkennuksena vielä, että pesuri toimii takalasinpesurin yhteydessä, mutta ei omasta napistaan tällä hetkellä. Kuten Atsiilla, herjaa vain ettei toiminto ole käytettävissä. Aikaisemmin siis toimi myös napista.
Lainaus käyttäjältä: KKN - 05.08.21 - klo:11:20
Combi, loppuvuodesta 2020 kilvitetty. Ja tarkennuksena vielä, että pesuri toimii takalasinpesurin yhteydessä, mutta ei omasta napistaan tällä hetkellä. Kuten Atsiilla, herjaa vain ettei toiminto ole käytettävissä. Aikaisemmin siis toimi myös napista.
Okei aika jännä vika sitten. Combissa joo testasin tuota niin se toimi koeajoautossa viiksestä.
Onko huolto sanonut mitään tuohon?