Ostin taannoin Passat Variant Comfortline 1,4 TSI 110 kW ACT BlueMotion Technology vm2018 joka on tuotu aikoinaan Ruotsista Suomeen. Nyt ajotietokone ilmoittaa, että Tarkastushuoltoon 34 päivää tai 20900 km & Öljynvaihtoon 20900 km tai 399 päivää. Mistä löydän auton huolto-ohjelman jotta näkisi mitä tarkastushuolto pitää sisällään? Oma K-autosta ei käy ilmi kuin huoltokäyntien historian mittarilukema ja päivämäärä. Auton mukana ei tullut kuin ruotsinkielinen manuaali, mutta siinä ei ole huolto-ohjelmaa.
ErWinistä ainakin? https://erwin.volkswagen.de/erwin/showInfoTour.do
Lainaus käyttäjältä: concorde - 19.07.21 - klo:10:52
ErWinistä ainakin? https://erwin.volkswagen.de/erwin/showInfoTour.do
Kiitos vastauksesta!
Osaatko sanoa missä sähköinen huoltokirja fyysisesti sijaitsee? Onko se jossain web-portaalissa? Lähinnä kiinnostaa tämä jos vien auton tarkastushuoltoon johonkin nyrkkipajalle niin osaavatko tehdä merkinnät sähköiseen huoltokirjaan.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=49171.msg747081#msg747081 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=49171.msg747081#msg747081)
Tuolta löytyy linkki venäläiselle sivustolle, josta huolto-ohjelman voi pdf:nä ladata. Vähän sekava kun samassa on kaikki moottorivaihtoehdot ja eri maiden erikoisvaatimukset.
Lainaus käyttäjältä: kahelitraoohooceesierra - 21.07.21 - klo:14:25
Osaatko sanoa missä sähköinen huoltokirja fyysisesti sijaitsee? Onko se jossain web-portaalissa? Lähinnä kiinnostaa tämä jos vien auton tarkastushuoltoon johonkin nyrkkipajalle niin osaavatko tehdä merkinnät sähköiseen huoltokirjaan.
Huolto-ohjelma löytyy ainakin tuossa paikallisessa -ei valtuutettu- pajassa koneelta, työohjeineen, aikatauluin ja räjäytyskuvineen. Saavat kuitattua vikakoodit, koodattua akut tmv pikkujutut ja nollattua huoltovälimittarin.
Sähköistä huoltokirjaa ei fyysisesti ole missään, se on jossain bittiavaruudessa. Sähköiseen ei pääse käsiksi kun valtuutettu huoltomies Horst Läderhosen autentisoinnilla.
Aikoinaan koitin omasta tuotiskeidasta saada tietoja skodalta, saksan maahantuojalta ja huoltoliikeistä. Ei tulosta, ei tietoa mistään mitä tehty vaikka työ leimattu heidän leimalla. (Minua kiinnosti mitä on tehty mahdollisesti moottorille, esim vaihdettu pannu öljynpolton vuoksi) huoltokirja autossa moitteeton, lähes liian moitteeton…. Hyvin peitelty jäljet tai sitten vain kaikki on hyvin ja auton huoltokirjan merkintojen mukaisesti.
Jos/kun viet huoltoon muualle kuin valtuutettuun, varmista että tietävät mitä tekee… Perusohjelmassa ei ole ihan kaikkea mainittu, esim laatikon, nelivedon rasvat yms pientä. Ne pitää osata itse pyytää. Tiedä sitten onko tämä joku Hortsin kepponen saada autoja hajoilemaan jos ei ole käytetty merkkihuoltoa :-X
Sinänsä erikoinen tilanne oli, kun valttuutettu huolto ei saanut -09 Skeidaan päivävaloja koodattua. Ei kuulemma ole sellaisia mallissa. No kaabelilla se oli aika pikkujuttu. Tosin tämä oli eräs naapurikylän paja joka ei enää olekaan merkkihuolto :o
Lainaus käyttäjältä: Suberb 2012 - 21.07.21 - klo:17:13
Sähköistä huoltokirjaa ei fyysisesti ole missään, se on jossain bittiavaruudessa. Sähköiseen ei pääse käsiksi kun valtuutettu huoltomies Horst Läderhosen autentisoinnilla.
Tämä ei kuulosta kovin hyvältä uudistukselta volkkarin suunnalta. Tämähän tarkoittaa sitä, että hansikaslokero pursuaa ”nyrkkipajojen” printtejä huolloista. Ennen sai kuitenkin leiman laitettua siihen paperiseen huoltokirjaan ja kun myi auton pystyi näyttämään siitä huoltokirjasta, että tarvittavat huollot on tehty ajallaan. Todella hämmentävää, että sähköistä huoltokirjaa ei pääse tarkastelemaan kuin pelkkä Horst. Menee Apple-tyyliseksi protektionismiksi
Mun käsittääkseni erWinistä saa yritysasiakkaat maksutta tulostaa auton huoltotaulukot, ne samat joita merkkihuoltokin käyttää. Niihin kun ruksii hommia tehdyksi, niin kovin montaa ei pitäisi jäädä tekemättä.
Samoin sinne sähköiseen huoltokirjaan saa kirjattua sen huollon suoritetuksi.
Ongelma on lähinnä siinä, että valtaosa nyrkkipajoista ei osaa tuota palvelua käyttää eikä viitsi edes opetella.
Onko siis niin, että jos itse viitsisi opetella tuon erWinin käytön, niin ei-marmorihuollon jälkeen voisi ostaa 7e/h flat raten ja käydä naputtelemassa itse huollon tiedot oman auton sähköiseen huoltokirjaan? Vai tarviiko siihen päästäkseen olla rekisteröitynyt workshopiksi eikä yksityiseksi?
Lainaus käyttäjältä: M_M - 22.07.21 - klo:09:54
Mun käsittääkseni erWinistä saa yritysasiakkaat maksutta tulostaa auton huoltotaulukot, ne samat joita merkkihuoltokin käyttää. Niihin kun ruksii hommia tehdyksi, niin kovin montaa ei pitäisi jäädä tekemättä.
Samoin sinne sähköiseen huoltokirjaan saa kirjattua sen huollon suoritetuksi.
Ongelma on lähinnä siinä, että valtaosa nyrkkipajoista ei osaa tuota palvelua käyttää eikä viitsi edes opetella.
Tai sitten se on VAG-tyyliin sen hintainen ettei viitsi siitä maksaa koska ”nyrkkipajan” huoltomerkinnällä ei ole arvoa kuitenkaan. Saman arvon saa laittamalla sen työselosteen hanskalokeroon.
Olen tuonne ilmeisesti joskus kirjautunut, koska säpo oli käytössä. Salasanasta ei tietoakaan. Uuden toki saa mutta VAG-tyyliin sekin maksaa erikseen ::)
Ilmeisesti en siitä paljoa ole irti saanut, koska en asiasta muista mitään.
Lainaus käyttäjältä: concorde - 22.07.21 - klo:10:11
Onko siis niin, että jos itse viitsisi opetella tuon erWinin käytön, niin ei-marmorihuollon jälkeen voisi ostaa 7e/h flat raten ja käydä naputtelemassa itse huollon tiedot oman auton sähköiseen huoltokirjaan? Vai tarviiko siihen päästäkseen olla rekisteröitynyt workshopiksi eikä yksityiseksi?
Pitää olla yrityskäyttäjä.
Lainaus käyttäjältä: Suberb 2012 - 22.07.21 - klo:10:38
Tai sitten se on VAG-tyyliin sen hintainen ettei viitsi siitä maksaa koska ”nyrkkipajan” huoltomerkinnällä ei ole arvoa kuitenkaan.
Ei se pitäisi maksaa mitään.
Lainaus käyttäjältä: M_M - 22.07.21 - klo:10:47
Pitää olla yrityskäyttäjä.
Ei se pitäisi maksaa mitään.
Jos pelkkä yksityiskäyttäjän katselu on maksullinen, niin tuskin yritysliittymä on ilmainen?
Minä olen yrittäjä, useampikin VAT löytyy. Tarvittaessa äkkiäkös sitä lisää toimialaksi nyrkkipajan…
Lainaus käyttäjältä: M_M - 22.07.21 - klo:09:54
Mun käsittääkseni erWinistä saa yritysasiakkaat maksutta tulostaa auton huoltotaulukot, ne samat joita merkkihuoltokin käyttää. Niihin kun ruksii hommia tehdyksi, niin kovin montaa ei pitäisi jäädä tekemättä.
Samoin sinne sähköiseen huoltokirjaan saa kirjattua sen huollon suoritetuksi.
Sijaitseeko tuo sähköinen huoltokirja erWinissä?
Lainaus käyttäjältä: Suberb 2012 - 22.07.21 - klo:10:56
Jos pelkkä yksityiskäyttäjän katselu on maksullinen, niin tuskin yritysliittymä on ilmainen?
Oheinen ohje sanoo: "Digitaalinen huolto-ohjelma on maksutta yritysten käytettävissä."
https://erwin.volkswagen.de/erwin/downloadStaticFile/dsp/global/FI_VW_CR4688.pdf
Varsinaiset ohjeet ovat tietenkin maksullisia kaikille.
Lainaus käyttäjältä: kahelitraoohooceesierra - 22.07.21 - klo:11:22
Sijaitseeko tuo sähköinen huoltokirja erWinissä?
Kyllä ja ei. Sitä kautta sinne kirjataan suoritetut huollot, mutta minulla ei ole tietoa kenellä kaikilla on oikeus katsoa auton täyttä huoltohistoriaa sieltä.
Sinänsähän huoltokirjaan ei koskaan kyllä kirjata mitään isoja remontteja, koska se on vain huoltoja varten. Jos vaikka moottori on vaihdettu, niin ei sitä tietoa ole missään noissa.
Hei,
"Digitaalinen huolto-ohjelma" on todellakin maksutta yritysten käytettävissä mutta yksityisillä henkilöillä (lue. auton omistajilla) ei tähän ole pääsyä. Yksityishenkilöt ei myöskään enää saa esim. auton PR-koodeja tai huoltotietoja ulos erWin palvelusta, kts. http://www.vagarena.fi/index.php?topic=44462.0 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=44462.0) (kirjoittelin tänne tiedot).
Kirjoitin itse auki merkkiliikkeen käyttämän huoltoluettelon ja se löytyy blogistani, https://passatb8info.wordpress.com/huolto-ohjelma/. (https://passatb8info.wordpress.com/huolto-ohjelma/.) Täältä voi jokainen ladata tai kopioida huoltoluettelon omaan tarpeeseen ja käyttöön. Huoltoluetteloja on helppo ylläpitää Google Drive palvelussa, eikä maksa mitään.