VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Audi => A3 8P (03–) => Aiheen aloitti: Tonto - 24.03.11 - klo:20:25

Otsikko: 1.4 tfsi ohjelmointi
Kirjoitti: Tonto - 24.03.11 - klo:20:25
Olen ajatellut lastuttaa autoni lähiaikoina ja kyselisinkin mielipiteitä, että kestääkö auton tekniikka tämän?
Auto on a3 vuosimallia 2009 manuaalina. Onko tekniikassa paljon eroa 160 heppaiseen 1.8 turboon?
Otsikko: Vs: 1.4 tfsi ohjelmointi
Kirjoitti: brainsurgery - 24.03.11 - klo:20:32
Kestäähän se jos sillä normaalisti ajelee. Ohjelmoimattomankin saa hajalle huonolla ajolla.
Otsikko: Vs: 1.4 tfsi ohjelmointi
Kirjoitti: Titta Jokisen tukka - 24.03.11 - klo:20:59
Lainaus käyttäjältä: brainsurgery - 24.03.11 - klo:20:32
Kestäähän se jos sillä normaalisti ajelee. Ohjelmoimattomankin saa hajalle huonolla ajolla.

Kovasti on suhteellinen tämä "normaalin ajelun" käsite. Henkilökohtainen mielipiteeni on, että auton tulee kestää ajamalla tapahtuvaa käyttöä täysin ongelmitta (täyskaasukiihdytykset, pitkiä aikoja nilkka suorana loilottaminen, väännön hyväksikäyttäminen jne.) Oli sitten lastutettu tai ei. Jos joku edellämainituista asioista herättää kylmänväreitä tai epäilyksiä tekniikan kestosta, ei lastua kannata harkitakaan. Henkilökohtaisesti en hyväksy sitä, että jos lastuttaisin autoni, tulisi minun varjella sitä / ajaa varovaisemmin, kuin aikaisemmin -mitä hyötyä lastusta tällöin edes olisi...

Jos normaalin ajelun ulkopuolelle luetaan aivoton kiihdyttely paikaltaan lähdettäessä useita kertoja peräkkäin, kytkimen tarpeeton luistattaminen, vaihteiden survominen väkisin silmään jne, niin silloin ymmärrän, mitä normaali ajaminen tarkoittaa.
Otsikko: Vs: 1.4 tfsi ohjelmointi
Kirjoitti: Tonto - 05.04.11 - klo:17:11
Lainaus käyttäjältä: _hemmo_ - 24.03.11 - klo:20:25
Olen ajatellut lastuttaa autoni lähiaikoina ja kyselisinkin mielipiteitä, että kestääkö auton tekniikka tämän?
Auto on a3 vuosimallia 2009 manuaalina. Onko tekniikassa paljon eroa 160 heppaiseen 1.8 turboon?

Ohjelmointi tehty, luonne muuttui selvästi. Suosittelen!
Otsikko: Vs: 1.4 tfsi ohjelmointi
Kirjoitti: pähkinä - 05.04.11 - klo:18:09
Missäs teit, mitä luvattiin ja paljon maksoi? Pitäisi omaan ocuun jossain vaiheessa katsella softaa ja koska kyseessä sama kone, niin aihe kiinnostaa...
Otsikko: Vs: 1.4 tfsi ohjelmointi
Kirjoitti: Tonto - 05.04.11 - klo:21:35
Lainaus käyttäjältä: pähkinä - 05.04.11 - klo:18:09
Missäs teit, mitä luvattiin ja paljon maksoi? Pitäisi omaan ocuun jossain vaiheessa katsella softaa ja koska kyseessä sama kone, niin aihe kiinnostaa...

Motorbitin softa, maskussa laitettiin. 580e hintaa, toki siitä varmaan voi neuvotella lisäalennusta ;) 60nm lisää vääntöä ja hp lukemat 155/160 luokkaa. Kulutus kasvanut 0.5 litraa, toki aika paljon nyt revitelty. Saa nähdä miten tuo muuttuu kun alle laitettu eilen 18"kesäkumit.
Otsikko: Vs: 1.4 tfsi ohjelmointi
Kirjoitti: Tonto - 27.07.11 - klo:10:06
Lainaus käyttäjältä: pähkinä - 05.04.11 - klo:18:09
Missäs teit, mitä luvattiin ja paljon maksoi? Pitäisi omaan ocuun jossain vaiheessa katsella softaa ja koska kyseessä sama kone, niin aihe kiinnostaa...

Eipä kauhean kauaa kestänyt meikäläisen ilo ohjelmoinnista, moottorinvikavalo loiskahti tauluun. Tehot hyytyvät 2000 kierroksen jälkeen täysin ja auto nykii ja pätkii. Vikakoodit luettu ja ahtopaineen anturi rikki.
Otsikko: Vs: 1.4 tfsi ohjelmointi
Kirjoitti: rattimies123 - 08.08.11 - klo:12:10
Lainaus käyttäjältä: _hemmo_ - 27.07.11 - klo:10:06
Eipä kauhean kauaa kestänyt meikäläisen ilo ohjelmoinnista, moottorinvikavalo loiskahti tauluun. Tehot hyytyvät 2000 kierroksen jälkeen täysin ja auto nykii ja pätkii. Vikakoodit luettu ja ahtopaineen anturi rikki.

Saitkos korjattua vian, paljoko jouduit pulittaan? Toi 1.4 tfsi meilläkin taloudessa ja rican softaa oon harkinut laitella jossain vaiheessa.
Otsikko: Vs: 1.4 tfsi ohjelmointi
Kirjoitti: Mtyy - 24.10.12 - klo:20:37
Tuo ahtoanturivika ei tainnut olla softasta johtua, toivottavasti :)
Noihin pikkuturboihinkin tulee softauksella tosi kivasti menohaluja ja vääntöjä koko kierrosalueelle, kokemuksesta puhun. Joten tuo autonsa lastuttanut puhuu asiaa  ;)