VAGarena.fi

Autonhoito => Vanteet ja renkaat => Aiheen aloitti: jaiz87 - 04.03.21 - klo:15:27

Otsikko: Passat B7 variant sopiva rengaskoko
Kirjoitti: jaiz87 - 04.03.21 - klo:15:27
Mikäs olis passeli rengaskoko 19x8,5 vanteelle nelikko farkkuun dsg lootalla? Sport alusta et hitusen matalampi on.
Otsikko: Vs: Passat B7 variant sopiva rengaskoko
Kirjoitti: b1mpo - 04.03.21 - klo:15:48
235 35 19.
Otsikko: Vs: Passat B7 variant sopiva rengaskoko
Kirjoitti: Mikkeller - 04.03.21 - klo:18:35
Virallinen koko taitaa olla 235/40R19.

https://www.wheel-size.com/size/volkswagen/passat-variant/2015/#trim-20-tsi-4motion-eudm-276 (https://www.wheel-size.com/size/volkswagen/passat-variant/2015/#trim-20-tsi-4motion-eudm-276)
Otsikko: Vs: Passat B7 variant sopiva rengaskoko
Kirjoitti: b1mpo - 04.03.21 - klo:18:50
Lainaus käyttäjältä: Mikkeller - 04.03.21 - klo:18:35
Virallinen koko taitaa olla 235/40R19.

https://www.wheel-size.com/size/volkswagen/passat-variant/2015/#trim-20-tsi-4motion-eudm-276 (https://www.wheel-size.com/size/volkswagen/passat-variant/2015/#trim-20-tsi-4motion-eudm-276)
B7 passatissa?
Otsikko: Vs: Passat B7 variant sopiva rengaskoko
Kirjoitti: Mikkeller - 04.03.21 - klo:18:59
B7:n vakiokoko on 235/40R18 joten olet oikeassa ja minä väärässä. Tuumaa suurempaan vanteeseen 235/35R19.
Otsikko: Vs: Passat B7 variant sopiva rengaskoko
Kirjoitti: jaiz87 - 05.03.21 - klo:13:23
Kiitokset!!
Otsikko: Vs: Passat B7 variant sopiva rengaskoko
Kirjoitti: Pasuuna13 - 21.04.21 - klo:23:46
Peruskoko Highlinessa on kesärenkaille 235/45 R17. Katselin vanhempia ketjuja täällä ja porukka on aiemmin kysellyt "mukavampaa" rengasta tilalle eli hieman korkeampi profiili ja kapeampi rengas. Jos kokoa ei kauheasti haluaisi kasvattaa, mutta ei mielellään pienentääkään ja toisaalta ettei vanne olisi turhan ulkoneva renkaalle, niin mietiskelen koko 225/50 R17 samalle vanteelle?

Jollain kokemuksia tai kommenttia siitä? Tuo olisi hieman isompi koko, mutta kaipa se siellä mahtuu hyvin pyörimään ja ei olennaisesti vaikuta auton suorituskykyyn vielä? Entäs vetokykyyn? DSG-lootahan tossa on.

Tuo 235/45-rengas on siitäkin vähän huono, että tuppaavat olemaan W-nopeusluokan renkaita ja kuluvatkin turhan nopeasti.
Otsikko: Vs: Passat B7 variant sopiva rengaskoko
Kirjoitti: jutahkok - 28.04.21 - klo:14:30
Mulla on B7 variantissa kesärenkaina juuri tuollaiset 225/50/17 7,5 tuuman vanteilla. Hyvin mahtuvat pyörimään. Vaikutusta suoritus- tai vetokykyyn en osaa arvioida. Hyvin tuntuu Ecofuel liikahtavan noillakin ja melkoista multakuormaa olen perässä vetänyt. Roiskeläpät ei myöskään näillä raavi maata ja mittarivirhe on hyvin pieni, toisin kuin 16-tuumaisilla talvirenkailla. Rengasmelua on jonkin verran, mutta se taitaa olla vähän rengasmerkistäkin kiinni. Nyt alla pyörii Bridgestone Turanzat.
Ehkä tämä on ihan hyvä kompromissikoko tuohon 235/45:een verrattuna?
Otsikko: Vs: Passat B7 variant sopiva rengaskoko
Kirjoitti: Pasuuna13 - 28.04.21 - klo:23:56
Joo, tuskin tuo ainakaan meluisampi on kuin se 235/45. Varmaan merkistä tosiaan kiinni. Sinänsä jännä, että tuo 225/50 koko on pikemminkin kalliimpi kuin 235/45. Mutta itse meinasin kokeilla vähän halvempaa merkkiä, kun ei niin paljon tule ajeltua mitään maantieajoa nykyisin. Emännän pikkuvolkkarissa on Cordiantit ja ovat ihan ok vaikuttaneet ainakin kaupungissa pyörimiseen. Varsin edullinen merkki ja ilmeisesti parhaiten tunnettu siitä, että Nokian syytti talvirenkaidensa pintakuvion kopioinnista. En tiedä vaikka firman johdolla olisi jotain taustaa nokialaisten Venäjän tehtaalla.

Mitäs kokoa talvirenkaissa? Meinasin ottaa kapeammat ja hiukan isomman kehän niissäkin, 215/55r16 tilalle 206/60r16. Kerran jo meinasin ne ottaakin, oli muistaakseni edullisempi koko ainakin silloin. Enpä muista syytä, miksi kumminkin peruskoon otin.
Otsikko: Vs: Passat B7 variant sopiva rengaskoko
Kirjoitti: jutahkok - 29.04.21 - klo:14:40
Sama kokemus hinnasta, kalliimpi oli tuo 50-sarjalainen. Mutta kyllähän nuo 17-tuumaiset Passatin ulkonäölle ja ehkä ajettavuudellekin ihan hyvää tekee. Talvirenkaat 205/55/16 näyttää B7:n alla aika pieniltä. Ensi talveksi pitää hommata uudet, niin tuo 60-sarja vois olla ihan hyvä vaihtoehto. Tutulla oli joskus sellaiset ja mukavaa oli kyyti.