VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Passat B8 (14-23) => Aiheen aloitti: yamahavw - 25.02.21 - klo:22:51

Otsikko: Passat latausjännite
Kirjoitti: yamahavw - 25.02.21 - klo:22:51
Pari viikkoa ollut Passat alla ja latausjännitteitä aloin ihmetellä. Keskikonsolissa on 12V pistorasiassa USB-latausplugi, jossa on myös jännitenäyttö. Kun ajelen veto päällä on jännite enimmäkseen 13,2V. Kun höllään kaasun esim. alamäessä tai jarrutan, nousee jännite 14,7V:iin. Mitähän tässä tapahtuu? Akku on ihan uusi ja mm. S/S toimii normaalisti.
Otsikko: Vs: Passat latausjännite
Kirjoitti: duke7 - 25.02.21 - klo:23:07
Se on näitä pihistelyhommia. Laturilla otetaan isompaan lataustehoa silloin kun on tarjolla hukkaenergiaa.
Otsikko: Vs: Passat latausjännite
Kirjoitti: yamahavw - 25.02.21 - klo:23:14
Tällaista aavistelinkin, ei vaan ole aiemmissa autoissa tuollaista ominaisuutta ollut. Kiitos nopeasta vastauksesta.