VAGarena.fi

Tekniikka => Moottori ja voimansiirto => Aiheen aloitti: ¤kkk¤ - 16.03.11 - klo:10:37

Otsikko: Defa - letkulämmittimen asennus 1.6 TDI (CAY*)
Kirjoitti: ¤kkk¤ - 16.03.11 - klo:10:37
Ajattelin itse asentaa letkulämmittimen, mutta onko käytännön kokemuksia ja mahdollisesti lisää kuvia konehuoneen puolelta.

Valmistajan ohje: Defa WarmUp 412711 (http://www.defa.com/doc/800/2711.pdf)

Autoliikkeen hinnat asennettuna:

Letkulämmitin paketti alennuksineen 187â,¬, sisäsarjan hankinta siirtyy syksyyn.
Otsikko: Vs: Defa - letkulämmittimen asennus 1.6 TDI (CAY*)
Kirjoitti: Vaginisti - 16.03.11 - klo:11:26
Ei kokemuksia asennuksesta, mutta käytössä on ollut hyvä ja tehokkaan oloinen. Asennus kuulemma mallia "tiukka"
Otsikko: Vs: Defa - letkulämmittimen asennus 1.6 TDI (CAY*)
Kirjoitti: ¤kkk¤ - 19.03.11 - klo:08:06
Miten hyvin "järjestelmä" ilmaa itsensä, vai pitääkö siinä tehdä jotain niksi kolmosia?
Otsikko: Vs: Defa - letkulämmittimen asennus 1.6 TDI (CAY*)
Kirjoitti: Taky - 19.03.11 - klo:10:37
Lainaus käyttäjältä: ¤kkk¤ - 19.03.11 - klo:08:06
Miten hyvin "järjestelmä" ilmaa itsensä, vai pitääkö siinä tehdä jotain niksi kolmosia?

1.9 TDi koneeseen ainoinaan letkulämppärin asensin, puristimilla letku ylä+alapuolelta kiinni, letku poikki ja lämppäri+letkukiristimet väliin ja siinä ilman mitään ilmaamisia kun nestettäkään ei systteemistä poistunut varmaan desiä enempää.

Otsikko: Vs: Defa - letkulämmittimen asennus 1.6 TDI (CAY*)
Kirjoitti: perkins - 01.05.11 - klo:16:06
Ilmeisen hankala asennettava. Omaan asennettiin kyseinen letkulämmitin Espoon Metroautossa, jonka tuloksena jotain oli jäänyt löysälle -> jäähdytinnesteet tulivat kehällä ulos.
Otsikko: Vs: Defa - letkulämmittimen asennus 1.6 TDI (CAY*)
Kirjoitti: Taky - 01.05.11 - klo:17:08
Lainaus käyttäjältä: perkins - 01.05.11 - klo:16:06
Ilmeisen hankala asennettava.

Perustyötä normihuollossa - mikään ei tule kerralla tehtyä.
Kaksi letkulemmaria on kiristettäväksi ainoat paikat mistä nesteet tulee ulos.
Otsikko: Vs: Defa - letkulämmittimen asennus 1.6 TDI (CAY*)
Kirjoitti: perkins - 02.05.11 - klo:16:39
Lainaus käyttäjältä: Taky - 01.05.11 - klo:17:08
Perustyötä normihuollossa - mikään ei tule kerralla tehtyä.

Tämä on totta... ilmoitin 30tkm huollossa, että apukuskin oven kylkilista repsottaa ja takuihin pitäisi korjata. Hirveästi olivat räpeltäneet keulan päästä sitä listaa (sormejälkien perusteella), mutta lista onkin peräpäästä lähtenyt irtoamaan. Tämän seuraksena oli todettu, että lista on kunnossa. Että näin. Loistavia ovat nämä Espoon viralliset Skoda -huollot.
Otsikko: Vs: Defa - letkulämmittimen asennus 1.6 TDI (CAY*)
Kirjoitti: ¤kkk¤ - 02.05.11 - klo:22:17
Lämppäri asennettu joku 1,5 kk sitten ja hyvä tuli. Paikat oli kyllä ahtaat... ei tahtonu mikään mahtua mihinkään väliin.
Otsikko: Vs: Defa - letkulämmittimen asennus 1.6 TDI (CAY*)
Kirjoitti: ¤kkk¤ - 28.08.11 - klo:15:28
Nyt pitäis asentaan sisähaara. Tänään katselin paikkoja, että mistä panssariletkun sais vedettyä sisälle. En saanut kyllä kovin mahtipontisia ahaa-elämyksiä tämän suhteen.

Täällä on varmaan muutamille asennettu Jetta 6:n johtosarja... minua vois joku valottaa, mistä kyseinen setti on vedetty ("oikea oppisesti"). Kiitos.
Otsikko: Vs: Defa - letkulämmittimen asennus 1.6 TDI (CAY*)
Kirjoitti: ¤kkk¤ - 30.08.11 - klo:12:00
Soitto merkkiliikkeeseen ja sieltä se apu sitten tuli. Paikkahan on tuulilasin alapuolella oleva "vesikouru", tulppa pois ja johto sisään (Malli: Jetta VI)

(http://i5.aijaa.com/b/00777/8591081.jpg) (http://aijaa.com/v.php?i=007778591081.jpg)

(http://i6.aijaa.com/b/00085/8591052.jpg) (http://aijaa.com/v.php?i=000858591052.jpg)