VAGarena.fi

Autonhoito => Vanteet ja renkaat => Aiheen aloitti: oinior - 25.10.20 - klo:17:26

Otsikko: Lukkopultin avain.
Kirjoitti: oinior - 25.10.20 - klo:17:26
Ei sattuisi kenelläkään olemaan samanlaista avainta ja mahdollisuus lainata jos voisin tulla avaamaan 4 lukkopulttia?

(https://i.ibb.co/WWwh69S/IMG-20201025-102349.jpg) (https://ibb.co/SX8jPTq)
Otsikko: Vs: Lukkopultin avain.
Kirjoitti: Jultsu - 25.10.20 - klo:18:26
Ei ole, mutta yleensä kannattaa myös kertoa minne saakka on halukas ajelemaan?

(yleensä kun paikkakuntaa ei jakseta vaivautua määrittelemään niin kyse on PK-seudun asukista, osuuko tälläkin kertaa?)
Otsikko: Vs: Lukkopultin avain.
Kirjoitti: Mikey - 25.10.20 - klo:18:34
Pultinkannoissa on todella monta eri kombinaatiota, joten valokuvan perusteella on hyvin vaikea löytää juuri samanlaista.

Voit myös avata nuo lukkopultit siten, että lyöt kapean talttapäisen ruuvibitsin pultin ja ulkoholkin väliin ja katkaiset ja poistat ulkoholkin. Sitten vasaroit pultin kantaan 12-kulmaisen hylsyn, joka on samaa kokoa kuin millä tavalliset pultit aukeavat. Hylsystä vääntämällä pultti pois.

Tarvitset tietysti uudet normipultit sitten rikottujen tilalle.
Otsikko: Vs: Lukkopultin avain.
Kirjoitti: SNG - 25.10.20 - klo:18:35
Noista on aika monta variaatiota. Ei nyt lähellekään niin paljon kuin abloy-avaimista, mutta paljon kuitenkin.

Joissakin rengasliikkeistä löytyy aika monta erilaista, mutta arpapeliä se on.

Ottaisin ehkä yhteyttä merkkihuoltoon. Auton valmistenumeron perusteella löytyy satavarmasti juuri oikea. Ja neljä tavallista pulttia noiden tilalle ei paljon kustanna. Tuppaavat olemaan herkkiä hajoilemaan.

Itselläkin neljä normipulttia odottamassa talvirenkaan vaihtoa. Lukkopultteja en enää laita. Lukkopultit hidastavat renkaanvaihtoa ja adapterin kanssa on aina pieni jännitysmomentti, että hajoaako se tai pultti.
Otsikko: Vs: Lukkopultin avain.
Kirjoitti: SNG - 25.10.20 - klo:18:36
Mikey ehtikin ensin.

Itse en lähtisi patentoimaan, vaan rengasliikkeessä tai merkkarilla oikea adapteri käyttöön ->avaus ja korvaaminen normipultilla.

Toki jos on monen tonnin vanteet, niin silloin lukkopultti ok.
Otsikko: Vs: Lukkopultin avain.
Kirjoitti: HiTecci - 25.10.20 - klo:20:09
Riittäisiköhän tuollaisessa monitoimihylsyssä vääntö ???

(https://productimages.biltema.com/v1/Image/product/xlarge/2000038038/3)
Otsikko: Vs: Lukkopultin avain.
Kirjoitti: tapanixxx - 25.10.20 - klo:20:13
Marmorilla kustannus on luokkaa 30â,¬ per pyörä kun irroittavat lukkopultin ja laittavat tavallisen pultin tilalle. Tämä tieto parin vuodentakaa kun itselläni oli vastaava keissi. Onneksi löytyi lopulta hylsy itseltäni ja säästin nämä rahat.
Otsikko: Vs: Lukkopultin avain.
Kirjoitti: o.b. - 25.10.20 - klo:21:33
Taitaa olla 538. Tuolta voisi saada melko nopsaan (viikossa ???)

https://www.ebay.de/itm/Genuine-VW-Locking-Wheel-Bolt-Nut-Key-538-V/254582949286 (https://www.ebay.de/itm/Genuine-VW-Locking-Wheel-Bolt-Nut-Key-538-V/254582949286)

Merkkarilta ehkä vielä nopeammin ::)
Otsikko: Vs: Lukkopultin avain.
Kirjoitti: SNG - 25.10.20 - klo:22:33
Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 25.10.20 - klo:20:13
Marmorilla kustannus on luokkaa 30â,¬ per pyörä kun irroittavat lukkopultin ja laittavat tavallisen pultin tilalle. Tämä tieto parin vuodentakaa kun itselläni oli vastaava keissi. Onneksi löytyi lopulta hylsy itseltäni ja säästin nämä rahat.

Pelkkä adapteri riittää. Tavan pultit ei oikeasti paljoa maksa.

Tuo on ryöstö(palvelu)hinnoittelua. Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan...
Otsikko: Vs: Lukkopultin avain.
Kirjoitti: duke7 - 26.10.20 - klo:00:18
Olen saanut marmorilta sellaisen ison laatikon lainaan josta löytyi sopiva avain kun samalla ostin niiltä 4 kpl uusia pultteja. Laina-aika siis sen 5 min kun avasin ne pihassa. Ei varmaan kaikkialla onnistu ja tuurista kiinni keneltä kysyy.
Otsikko: Vs: Lukkopultin avain.
Kirjoitti: tapanixxx - 26.10.20 - klo:01:14
Lainaus käyttäjältä: SNG - 25.10.20 - klo:22:33
Pelkkä adapteri riittää. Tavan pultit ei oikeasti paljoa maksa.

Tuo on ryöstö(palvelu)hinnoittelua. Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan...

Marmorilla tavan pultti noin 8 euroa kappale.
Otsikko: Vs: Lukkopultin avain.
Kirjoitti: SNG - 26.10.20 - klo:05:55
Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 26.10.20 - klo:01:14
Marmorilla tavan pultti noin 8 euroa kappale.

RS Huollossa oli kyllä paljon halvempia (4,60â,¬/kpl). Samoja pulttejahan ne ovat.
Otsikko: Vs: Lukkopultin avain.
Kirjoitti: tapanixxx - 26.10.20 - klo:06:04
Motonetissä 1,9 ekee kappale
Otsikko: Vs: Lukkopultin avain.
Kirjoitti: SNG - 26.10.20 - klo:06:49
Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 26.10.20 - klo:06:04
Motonetissä 1,9 ekee kappale

Varmasti. Onko alkuperäinen VAG-tuote?

EDIT: Taitaa olla alkuperäinen. Tosi edullinen!

https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/402026/453976?ajoneuvo=529 (https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/402026/453976?ajoneuvo=529)

Otsikko: Vs: Lukkopultin avain.
Kirjoitti: jt - 24.11.20 - klo:23:07
Lainaus käyttäjältä: SNG - 25.10.20 - klo:22:33
Pelkkä adapteri riittää. Tavan pultit ei oikeasti paljoa maksa.

Tuo on ryöstö(palvelu)hinnoittelua. Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan...
Ei ole ryöstöhintaista palvelua, vaan varsin hyvää palvelua, tämä siis hlö-kohtainen mielipide. Itse kävin irrotuttamassa osittain hajonneen lukkopultin adapterin takia lukkopultit merkkihuollossa. Siinä meni lähes tunti ja tiukimman pultin kanssa oli kaksi kaveria parhaimmillaan/pahimmillaan ähertämässä. Työn osuus oli se kiinteä muutaman kympin + joku euro uusiin pultteihin. Tuohon hintaan ei todellakaan kannata itse alkaa virittelemään ja ostelemaan erilaisia avaimia. Toki joku toinen kerta lähtevät helpommin irti muutakuin vain pyöräyttää, mutta tuotahan ei koskaan voi tietää etukäteen. Ei taatusti olisi avautunut jollain "yleisadapterilla" kotikonstein.
Otsikko: Vs: Lukkopultin avain.
Kirjoitti: SNG - 25.11.20 - klo:00:15
Lainaus käyttäjältä: jt - 24.11.20 - klo:23:07
Ei ole ryöstöhintaista palvelua, vaan varsin hyvää palvelua, tämä siis hlö-kohtainen mielipide. Itse kävin irrotuttamassa osittain hajonneen lukkopultin adapterin takia lukkopultit merkkihuollossa. Siinä meni lähes tunti ja tiukimman pultin kanssa oli kaksi kaveria parhaimmillaan/pahimmillaan ähertämässä. Työn osuus oli se kiinteä muutaman kympin + joku euro uusiin pultteihin. Tuohon hintaan ei todellakaan kannata itse alkaa virittelemään ja ostelemaan erilaisia avaimia. Toki joku toinen kerta lähtevät helpommin irti muutakuin vain pyöräyttää, mutta tuotahan ei koskaan voi tietää etukäteen. Ei taatusti olisi avautunut jollain "yleisadapterilla" kotikonstein.

Hajonnut lukkopultti onkin sitten jo ihan eriluokan asia. Jopa vastakierretappeja joutuneet ehkä porailemaan. Työlästä ja tuskaista hommaa! Joskus myös hitsataan pultin päähän joku tavallinen pultti, jota sitten saa taas väännettyä. Onneksi ei ole pultteja hajonnu/pyöristynyt koskaan. KOPKOP
Otsikko: Vs: Lukkopultin avain.
Kirjoitti: mruotz - 26.11.20 - klo:10:03
Vieläkö hylsylle on tarvetta? Jos on - laita yv.