VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Skoda => Kodiaq (16-) => Aiheen aloitti: SUB18 - 05.10.20 - klo:10:31

Otsikko: Kodiaq keulamaski/viimasuoja
Kirjoitti: SUB18 - 05.10.20 - klo:10:31
Kuinka tukkoon olette talveksi keulan laittaneet kodiaqeissanne ?
Tässä ei näytä olevan automaattisäleikköä keulassa.
Tutkailen tässä, että teenkö itse vai ostanko valmiit...
Otsikko: Vs: Kodiaq keulamaski/viimasuoja
Kirjoitti: M_M - 05.10.20 - klo:10:49
Ostin ensin tämän setin: https://www.virtasenkauppa.fi/maskisuoja-skoda-kodiaq-2017-tammer-suoja-32995 (https://www.virtasenkauppa.fi/maskisuoja-skoda-kodiaq-2017-tammer-suoja-32995)

Mutta tuossa on nuo ylimmät suojat niin törkeän näköiset lärpättimet, että ne jäi samantien kokeilun jälkeen tallin hyllylle.

Ostin sitten yläosaan tämän: http://www.superskoda.com/Skoda/KODIAQ/Kodiaq-winter-grille-cover-in-great-OEM-design-KI-R (http://www.superskoda.com/Skoda/KODIAQ/Kodiaq-winter-grille-cover-in-great-OEM-design-KI-R)

Tuo superskodan suoja on erinomaisen siistin näköinen, mutta ei sekään kyllä yksinään oikein riitä. Nyt mulla on siis käytössä yläosassa tuo superskodan suoja ja alemmissa ritilöissä nuo tammerin suojat. Lopputulos on siisti ja toimiva, joskin aika arvokas.
Otsikko: Vs: Kodiaq keulamaski/viimasuoja
Kirjoitti: Sokota09 - 05.10.20 - klo:12:31
Itse suosittelen tätä, oli saman tyylinen käytössä Octaviassa https://www.slamit.net/product/23461/maskinsuojus-skoda-kodiaq (https://www.slamit.net/product/23461/maskinsuojus-skoda-kodiaq)

Otsikko: Vs: Kodiaq keulamaski/viimasuoja
Kirjoitti: SUB18 - 05.10.20 - klo:15:32
Lainaus käyttäjältä: M_M - 05.10.20 - klo:10:49
Ostin ensin tämän setin: https://www.virtasenkauppa.fi/maskisuoja-skoda-kodiaq-2017-tammer-suoja-32995 (https://www.virtasenkauppa.fi/maskisuoja-skoda-kodiaq-2017-tammer-suoja-32995)
Mutta tuossa on nuo ylimmät suojat niin törkeän näköiset lärpättimet, että ne jäi samantien kokeilun jälkeen tallin hyllylle.

Ostin sitten yläosaan tämän: http://www.superskoda.com/Skoda/KODIAQ/Kodiaq-winter-grille-cover-in-great-OEM-design-KI-R (http://www.superskoda.com/Skoda/KODIAQ/Kodiaq-winter-grille-cover-in-great-OEM-design-KI-R)

No nuo lärpättimet itsekin löysin ja siksi tuli jo mieleen alkaa itse askarrella.
Superskodan maski näyttäisi olevan ihan siisti. Kestikö toimitus viikkoja ja mitä suuruusluokkaa oli postikulut ?
Otsikko: Vs: Kodiaq keulamaski/viimasuoja
Kirjoitti: SUB18 - 05.10.20 - klo:15:35
Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 05.10.20 - klo:12:31
Itse suosittelen tätä, oli saman tyylinen käytössä Octaviassa https://www.slamit.net/product/23461/maskinsuojus-skoda-kodiaq (https://www.slamit.net/product/23461/maskinsuojus-skoda-kodiaq)

Tämähän se olisi, mutta on kyllä kiiltävää muovia.
Tosin, lumihan liukuisi siitä hyvin pois. Tjaa...
Otsikko: Vs: Kodiaq keulamaski/viimasuoja
Kirjoitti: M_M - 05.10.20 - klo:15:35
11â,¬ näyttää olleen toimituskulut vuosi sitten. Viikon verran kesti toimitus.
Otsikko: Vs: Kodiaq keulamaski/viimasuoja
Kirjoitti: SUB18 - 14.10.20 - klo:08:27
Lainaus käyttäjältä: M_M - 05.10.20 - klo:15:35
11â,¬ näyttää olleen toimituskulut vuosi sitten. Viikon verran kesti toimitus.

Tämähän meni tähän asti hyvin. Nopea toimitus (viikko) ja maski kustansi 55 e postikuluineen.
Kiinnitys kahdella muoviruuvilla ei kyllä herätä suurta luottamusta.
Aika näyttää, onko pakkasenkestävää materiaalia.
Tai teen varalta nätin nippusidevarmistuksen.
Otsikko: Vs: Kodiaq keulamaski/viimasuoja
Kirjoitti: M_M - 14.10.20 - klo:08:48
Se kiinnityssysteemi ei ole kovin sujuva käyttää, mutta kyllä se ainakin ekan talven mulla toimi.
Otsikko: Vs: Kodiaq keulamaski/viimasuoja
Kirjoitti: Sokota09 - 15.10.20 - klo:09:28
Lainaus käyttäjältä: SUB18 - 05.10.20 - klo:15:35
Tämähän se olisi, mutta on kyllä kiiltävää muovia.
Tosin, lumihan liukuisi siitä hyvin pois. Tjaa...

Kokemusta parin talven jäljiltä, eikä tuo muovi ole mennyt huonoon kuntoon. Ja talvella auton keula on yleensä muutenkin likainen. Kiinnitys tapahtuu muovisilla hakasilla, jotka ruuvataan tiukalle. Toimiva ratkaisu ja siistin näköinen.
Otsikko: Vs: Kodiaq keulamaski/viimasuoja
Kirjoitti: Ocu_Style - 15.10.20 - klo:14:25
Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 15.10.20 - klo:09:28
Kokemusta parin talven jäljiltä, eikä tuo muovi ole mennyt huonoon kuntoon. Ja talvella auton keula on yleensä muutenkin likainen. Kiinnitys tapahtuu muovisilla hakasilla, jotka ruuvataan tiukalle. Toimiva ratkaisu ja siistin näköinen.

Itse tilasin eilen ja tänään olisi tarkoitus noutaa. Hinta ei tällä hetkellä paha, kun tarjouksessa. Ei ole tullut aiemmissa autoissa maskia käytettyä, mutta nyt kun ensimmäinen diesel alla, niin ajattelin, että otetaan hyötykäyttöön.
Otsikko: Vs: Kodiaq keulamaski/viimasuoja
Kirjoitti: b1mpo - 15.10.20 - klo:14:59
Ei siitä ylämaskipeitosta paljoa hyötyä ole, kun maski on melko umpinainen muutenkin. Alamaski se tärkeämpi, kun sieltä ilma enemmän kulkee. Öljythän lämpenee nopeammin sen peitetyn alamaskin avulla, joka vähentää myös kulutusta paremmin. Myöskin kennot pysyvät puhtaampana alamaskin ansiosta.