Tyhmä kysymys, mutta jos ei erikseen sovita mitään autohuollon kanssa niin kumpi hoitaa varaosat?
Lainaus käyttäjältä: Audivag1994 - 28.07.20 - klo:10:34
Tyhmä kysymys, mutta jos ei erikseen sovita mitään autohuollon kanssa niin kumpi hoitaa varaosat?
Vie auto merkkihuoltoon, niin ei tarvitse tuollaisesta raapia päätä.
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 28.07.20 - klo:10:38
Vie auto merkkihuoltoon, niin ei tarvitse tuollaisesta raapia päätä.
Kiitos asiallisesta vastauksesta!
Karpan vastaus oli kyllä hieman tyly mutta vastaus piilee alkuperäisessä kysymyksessäsi. Jos et mitään ole sopinut huoltofirman kanssa eivät he voi olettaa että tuot omat varaosat eli tällöin he hankkivat ne itse jotta saisivat heiltä tilatun homman hoidettua.
Sitten jos puhutan työn kustannusarviosta niin jos saat sellaisen etukäteen huollosta niin he eivät saa ylittää sitä tiettyä prosenttimäärää(30%?) enempää kysymättä sinulta(puhelimitse yleensä) asiasta ensin.
Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 28.07.20 - klo:11:25
Karpan vastaus oli kyllä hieman tyly mutta vastaus piilee alkuperäisessä kysymyksessäsi. Jos et mitään ole sopinut huoltofirman kanssa eivät he voi olettaa että tuot omat varaosat eli tällöin he hankkivat ne itse jotta saisivat heiltä tilatun homman hoidettua.
Sitten jos puhutan työn kustannusarviosta niin jos saat sellaisen etukäteen huollosta niin he eivät saa ylittää sitä tiettyä prosenttimäärää(30%?) enempää kysymättä sinulta(puhelimitse yleensä) asiasta ensin.
Lähtökohtaisesti jos ei erittele onko viemässä Pärnäselle vai merkkiliikkeeseen, niin ehdotus oli kyllä paikallaan, että huollattaa auton silloin merkkiliikkeessä. Kaikki muut selviää kysymällä Pärnäseltä eikä netistä, koska asiat hoidetaan sopimuksen mukaan.
Korjausarviota ei saa ylittää 15% kysymättä paitsi, jos kysymys on sellaisesta viasta, joka on hengenvaarallinen esimerkiksi jarruputki, joka voidaan korjata kysymättä vaikka ylittäisi tuon 15%.
"Kuluttajan ja autokorjaamon kannattaa sopia työtilauksessa korjauksen hinnasta ja siitä mitä siihen sisältyy. "
https://www.kkv.fi/ajankohtaista/Uutiset/2016/26.9.2016-viikon-vinkki-voiko-korjaamo-laskuttaa-auton-korjauksesta-sovittua-enemman/ (https://www.kkv.fi/ajankohtaista/Uutiset/2016/26.9.2016-viikon-vinkki-voiko-korjaamo-laskuttaa-auton-korjauksesta-sovittua-enemman/)
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 28.07.20 - klo:11:37
Korjausarviota ei saa ylittää 15% kysymättä paitsi, jos kysymys on sellaisesta viasta, joka on hengenvaarallinen esimerkiksi jarruputki, joka voidaan korjata kysymättä vaikka ylittäisi tuon 15%.
Juuri näin!
Ja jos asiakas ilmoittaa huoltoliikkeen tiskillä että kustannuarviota ei saa ylittää ilman ilmoitusta ja tämä kirjataan työmääräykseen niin silloin tuota 15% sääntöä ei saa soveltaa vaan huollosta on soitettava jos kustannus menee euronkin yli aiemmin ilmoitetun.
Minulta aikanaan merkkihuolto kysyi lupaa vaihtaa raidetangonpää tarvikeosaan kun varastossa ei ollut sillä hetkellä alkuperäistä.
Jotkut vievät öljyt mukanaan merkkihuoltoon https://www.autotie.fi/tien-sivusta/poloinen (https://www.autotie.fi/tien-sivusta/poloinen) mm tämä bloggari. Ilmeisesti siitä voi sopia korjaamon kanssa.
Jonkun pienen korjaamon kanssa voinee sopia omien osien toimittamisesta, mutta merkkihuolto on eri asia.
Merkkihuoltoon olen vienyt mukanani öljyjä, suodattimia, jarrupaloja, jarrulevyjä jne eikä ole koskaan ollut mitään nikottelua asiasta.
Tietenkin aina alkuperäisiä OEM-osia, tarvikeosia en ole tyrkyttänyt.
Muistaakseni Audin tiskiltä joskus sanottiin, että liikkumisturva ei ole voimassa mikäli huolletaan tarvikeosilla. Kai ne siis niitäkin olisivat laittaneet jos sellaisia olisi vienyt.
Lainaus käyttäjältä: tex- - 28.07.20 - klo:12:48
Minulta aikanaan merkkihuolto kysyi lupaa vaihtaa raidetangonpää tarvikeosaan kun varastossa ei ollut sillä hetkellä alkuperäistä.
Jotkut vievät öljyt mukanaan merkkihuoltoon https://www.autotie.fi/tien-sivusta/poloinen (https://www.autotie.fi/tien-sivusta/poloinen) mm tämä bloggari. Ilmeisesti siitä voi sopia korjaamon kanssa.
Jonkun pienen korjaamon kanssa voinee sopia omien osien toimittamisesta, mutta merkkihuolto on eri asia.
Öljyn vieminen huoltoon (Pärnänen tai marmori) nyt ei ole mikään ihme asia. Maksatko 90 euroa vai 27.90 euroa. Samaa kamaa laittavat siitä tynnyristä tai sinun tuomasta purkista. Erona on vain tuo posketon hinta millä tehdään kate.
Mobil 1 ESP-x2 0W-20 VW hinta tarvikeliikkeessä 69,90,-/5l astia tai 15,90/litran purkissa.
Myös sillä huoltoliikkeellä on oikeus valita asiakkaansa ja täten voivat esim. kieltäytyä kokonaan tekemästä koko huoltoa jos eivät saa käyttää itse hankkimiaan osia. Tällä he välttävät juurikin sen arpomisen niiden asiakkaan tuomien kanssa, osuuko ne paikalleen vaiko eikö, tunteja palaa, turhaa työtä tehdään ja lasku... no siitähän alkaa sitten ihan armoton tappelu joka ainut kerta. Siksi se on kaikinpuolin helpompaa ja yksinkertaisempaa että he hoitaa homman alusta loppuun, osien hankinnan mukaanlukien. Asiakkaalla on toki mahdollisuus tässä kohtaa äänestää ns. jaloillaan ja valitsee toisen huoltoliikkeen jos homma ei näin kelpaa 8)
Itsekin joskus merkkarille öljypurkkeja raahannut mukana ja näin säästänyt muutaman kympin loppulaskussa, vaan jos huolto on sen kerran vuodessa niin onko tuo oikeasti sen väärti? Nykyisellään en enää jaksa/viitsi/huvita alkaa moista nillittämistä harrastamaan, joten merkkari hoitakoon alusta loppuun koko paketin ja näin jälleen homma on molemmin puolin helpompaa, eikä tule sanomista ns. "vääristä" öljyistäkään tms. jos vaikka ei se itse tuotu tönikkä ollutkaan kyseisen merkkarin käyttämää merkkiä. Juu, maksaa toki itselle näin karvan enempi, mutta eikös se vaan ole oikein maksaa saamastaan palvelustakin edes jotain 8)
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 28.07.20 - klo:14:00
Öljyn vieminen huoltoon (Pärnänen tai marmori) nyt ei ole mikään ihme asia. Maksatko 90 euroa vai 27.90 euroa. Samaa kamaa laittavat siitä tynnyristä tai sinun tuomasta purkista. Erona on vain tuo posketon hinta millä tehdään kate.
Minä en ymmärrä logiikkaa, jonka perusteella suurin kate pitää tehdä öljyillä, pyyhkijänsulilla tms. tarvikkeilla, joiden hintaa kuluttaja pystyy helposti vertaamaan. Ei muussakaan bisneksessä katetta vedetä tappiin sellaisessa, josta ylihinnan pystyy heti näkemään.
Lainaus käyttäjältä: nemos - 28.07.20 - klo:18:43
Minä en ymmärrä logiikkaa, jonka perusteella suurin kate pitää tehdä öljyillä, pyyhkijänsulilla tms. tarvikkeilla, joiden hintaa kuluttaja pystyy helposti vertaamaan. Ei muussakaan bisneksessä katetta vedetä tappiin sellaisessa, josta ylihinnan pystyy heti näkemään.
Vastakysymys: Kuinka moni vie merkkihuoltoon omat öljyt?
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 28.07.20 - klo:22:32
Vastakysymys: Kuinka moni vie merkkihuoltoon omat öljyt?
En vie.
Mutta ymmärrän kyllä että joku haluaa viedä kun se selkeästi on korjaamoillekin ok.
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 28.07.20 - klo:22:32
Vastakysymys: Kuinka moni vie merkkihuoltoon omat öljyt?
Tai kuinka moni ylipäätään edes kehtaa ehdottaa tuollaista vaihtoehtoa? Vähän kuin kävelisi ravintolaan sisälle ja tiedustelisi että onko ok että popsin nämä eväsleipäni tässä teidän tuoleilla, mutta voisin tilata ison jääveden.
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 28.07.20 - klo:22:53
Tai kuinka moni ylipäätään edes kehtaa ehdottaa tuollaista vaihtoehtoa? Vähän kuin kävelisi ravintolaan sisälle ja tiedustelisi että onko ok että popsin nämä eväsleipäni tässä teidän tuoleilla, mutta voisin tilata ison jääveden.
Mitä tyhmää tuossa nyt on?
Minä olen vienyt omat öljyt merkkihuoltoon ties kuinka monta vuotta. Silti siinä jää laskutettavaa auton muusta (valo-)hoidosta.
Edit: vähän ontuu sun raflaesimerkkisi. Enempi kyse on oman Flooran mukaanottamisesta alkupalapatonkia varten. En ainakaan itse ajatellut viedä omia pihvejä ja pottuja ravintolaan...
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 28.07.20 - klo:22:53
Tai kuinka moni ylipäätään edes kehtaa ehdottaa tuollaista vaihtoehtoa? Vähän kuin kävelisi ravintolaan sisälle ja tiedustelisi että onko ok että popsin nämä eväsleipäni tässä teidän tuoleilla, mutta voisin tilata ison jääveden.
Minulle tätä ehdotti huoltoneuvoja.
Ei tainnut tuo sinun päteminen nyt taaskaan oikein sattua oikeaan osoitteeseen, kun taas olit väärässä.
Omat öljyt on täysin OK. Samalla saa itse päättää millä öljyllä ajaa, jos löytyy suosikkia. Katsoo vain, että vie suositusta vastaavat. Minulta on merkkiliikkeen huoltoneuvoja kysynyt myös saavatko he käydä viereisestä varaosaliikkeestä hakemassa osan joka on merkittävästi orkkista halvempi, mutta saman OE toimittajan valmistama.
Lainaus käyttäjältä: jalkkis - 28.07.20 - klo:23:12
Minä olen vienyt omat öljyt merkkihuoltoon ties kuinka monta vuotta. Silti siinä jää laskutettavaa auton muusta (valo-)hoidosta.
Onko se hintaero todellakin niin iso, jotta kannattaa tuhlaa aikaa, aja jonnekin, hakea omat 4L öljyt, kun huollossa niillä on 200L tynnyrit, halpaa litrahintaista öljyä olemassa? En ole koskaan ottanut omia varaosia ym. huoltoon, mutta olen aina pyytänyt alennuksia ja ne kattaa kaikki "omien varaosien" mahdolliset säästöt.
Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 29.07.20 - klo:11:18
Onko se hintaero todellakin niin iso, jotta kannattaa tuhlaa aikaa, aja jonnekin, hakea omat 4L öljyt, kun huollossa niillä on 200L tynnyrit, halpaa litrahintaista öljyä olemassa? En ole koskaan ottanut omia varaosia ym. huoltoon, mutta olen aina pyytänyt alennuksia ja ne kattaa kaikki "omien varaosien" mahdolliset säästöt.
Käytkö ikinä missään marketissa ja huomaat siellä jotain edullista ja koppaat mukaan?
Taisi nyt tokmannilla olla 27.90, 5W30 Mobil:n ESP.
Öljy on merkkihuollossa yleensä tuplahintaista. Sama öljy mikä maksaa esim. Motonetissa 12,50e/l maksaa merkkihuollossa sen 25e/l.
Lainaus käyttäjältä: SJP60 - 29.07.20 - klo:11:32
Öljy on merkkihuollossa yleensä tuplahintaista. Sama öljy mikä maksaa esim. Motonetissa 12,50e/l maksaa merkkihuollossa sen 25e/l.
Oletko pyytänyt alennusta tai jättänyt pari olutta juomatta, säästyy saman verran. :)
Autosta ja huollosta riippuvaistahan tuo säästö on.
Esimerkiksi Audin kun käytin merkkihuollossa isohkossa määräaikaishuollossa niin kustannus oli seuraava.
Listahinta huollolle, jos vain varaa ajan ja sanoo että hoitakaa homma, olisi ollut 1150,. Pyytämällä erikseen tarjouksen, tuli hinnaksi 1050,.
Lopulta viemällä omat öljyt (vaihteisto + moottori) sekä suodattimet, sytytystulpat jne jäi kokonaisuuden loppusummaksi 850,. Kaikki alkuperäistä osaa Audin logoilla.
Minusta tuo 200, on ihan merkittävä säästö siitä vaivasta, että klikkailin nettikaupasta ostokset jotka toimitettiin kotiovelle, siitä nostin ne autoon.
Jollekin pikkuraha ja ymmärtäähän sen, silloin ei varmaan kiinnosta mokoma puuhastelu ja auto viedään huoltoon ilman muita toimenpiteitä.
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 29.07.20 - klo:11:20
Käytkö ikinä missään marketissa ja huomaat siellä jotain edullista ja koppaat mukaan?
Taisi nyt tokmannilla olla 27.90, 5W30 Mobil:n ESP.
No joo, elintarvikkeita kai, mutta yleensä mutta jos haluat jotain halpaa ja edullista, osta yksi halpa ja yksi edullinen, yhdessä niitä ei saa. :)
Öljyä en kyllä lähtee koskaan ostamaan...
Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 29.07.20 - klo:11:39
No joo, elintarvikkeita kai, mutta yleensä mutta jos haluat jotain halpaa ja edullista, osta yksi halpa ja yksi edullinen, yhdessä niitä ei saa. :)
Öljyä en kyllä lähtee koskaan ostamaan...
Erikoisöljyjä olen useasti lähtenyt ostamaan, kun taas nuo tarjousöljyt lähtee mukaan heräteostoksena. Jos sillä säästää 60 euroa, niin onhan se typeryyttä olla käyttämättä. Toki nyt löytyy tuota 5W30 Mobil:n esp:tä kolme tonkkaa varastosta, kun halvalla sai.
Toki kerrotko minulle miten 200L tynnyrissä ja 4L purkissa esimerkiksi tuo Mobil:n 5W30 ESP eroaa toisistaan? Vähän sama asia, kun idiootit ostaa pullovettä vaikka kraanasta tulee puhtaampaa vettä pääsääntöisesti Suomesta.
Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 29.07.20 - klo:11:35
Oletko pyytänyt alennusta tai jättänyt pari olutta juomatta, säästyy saman verran. :)
Tuolla 60 eurolla saa Virosta kolme lavaa lonkeroa tai vaikka Suomesta pari kiloa sisäfilettä?
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 29.07.20 - klo:11:51
Toki kerrotko minulle miten 200L tynnyrissä ja 4L purkissa esimerkiksi tuo Mobil:n 5W30 ESP eroaa toisistaan?
Jos ostaa öljyä 200L tynnyrillä, niin sen oma litrahinta on huomattavasti edullisempi, kuin mikään 4L purkissa oleva, joten aina kannatta pyytä huollossa alennusta ja sen saatuani, ei ole hinnassa väliä.
Mutta jos ei kysyy, ei varmasti saa mitään...
Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 29.07.20 - klo:11:59
Jos ostaa öljyä 200L tynnyrillä, niin sen oma litrahinta on huomattavasti edullisempi, kuin mikään 4L purkissa oleva, joten aina kannatta pyytä huollossa alennusta ja sen saatuani, ei ole hinnassa väliä.
Mutta jos ei kysyy, ei varmasti saa mitään...
Kerrotko miten merkkiliike ei pysty eikä halua myydä samaan hintaan? Minä väitän, että sinä puhut paskaa, jos meinaat saada Suomesta merkkiliikkeestä esimerkiksi tuota Mobil:n ESP 5W-30 öljyä halvemmalla mitä esimerkiksi tuo Tokmanni myy eli alle 7 euroa litra.
Ja koska saat, niin halvalla vain "pyytämällä", niin laitappa kuvakaappaus kuitista missä merkkihuolto myy alle tuon 7 euron litra.
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 29.07.20 - klo:12:19
Ja koska saat, niin halvalla vain "pyytämällä", niin laitappa kuvakaappaus kuitista missä merkkihuolto myy alle tuon 7 euron litra.
En väitä mitään muuta, kuin että aina kannattaa kysyä alennusta ja jokainen kuluttaa omia rahoja miten lystää, joku säästä öljyissä ja kuluttaa baarissa, joku ei käy baarissa ja huoltaa autoa kunnolla, joku ajaa vaan taksilla ja säästä kaikki korot/parkkimaksut/verot/huollot/renkaat ym. :).
No täällähän on porukka päässyt oikein kunnolla vauhtiin. Hienosti myös on pysynyt keskustelun pointti mielessä 👍🏼
Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 29.07.20 - klo:12:58
En väitä mitään muuta, kuin että aina kannattaa kysyä alennusta ja jokainen kuluttaa omia rahoja miten lystää, joku säästä öljyissä ja kuluttaa baarissa, joku ei käy baarissa ja huoltaa autoa kunnolla, joku ajaa vaan taksilla ja säästä kaikki korot/parkkimaksut/verot/huollot/renkaat ym. :).
Saako Virosta merkkihuollosta edes alle 7 litran tuota öljyä?
Aina kannattaa kysyä ja kilpailuttaa, mutta aina se ei tuota tulosta, vaikka esität sen noin helpoksi tavaksi (Kun kyse on merkkihuollosta). Mutta turhaan tuota baaria tai muuta vaihtoehtoa tuot kääntääksesi aihetta tuosta öljystä pois, koska ne ei mitenkään liity auton huoltoon viemiseen!
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 29.07.20 - klo:13:45
Saako Virosta merkkihuollosta edes alle 7 litran tuota öljyä?
Ei harmainta aavistuskaan eikä myöskin kiinnostaa. Jos on huollon aikaa/tarve, auto menee merkkihuoltoon, minä maksan laskun ja homma hoidettu.
Lainaus käyttäjältä: Audivag1994 - 29.07.20 - klo:13:25
No täällähän on porukka päässyt oikein kunnolla vauhtiin. Hienosti myös on pysynyt keskustelun pointti mielessä 👍🏼
Onneksi kohta on syksy ja Keskustelua talvirenkaista nastarenkaat/kitkarenkaat/keskieuroopan kitkarenkaat (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=30573.msg704525#new) keskustelu aktivoituu ja kaikki voivat päästää pahimmat höyryt sinne ja muut topicit säästyy pahimmalta juupas-eipäs väännöltä ;D
Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 29.07.20 - klo:11:59
Jos ostaa öljyä 200L tynnyrillä, niin sen oma litrahinta on huomattavasti edullisempi, kuin mikään 4L purkissa oleva, joten aina kannatta pyytä huollossa alennusta ja sen saatuani, ei ole hinnassa väliä.
Mutta jos ei kysyy, ei varmasti saa mitään...
Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 29.07.20 - klo:14:07
Ei harmainta aavistuskaan eikä myöskin kiinnostaa. Jos on huollon aikaa/tarve, auto menee merkkihuoltoon, minä maksan laskun ja homma hoidettu.
Ei kiinnosta, mutta kumminkin länkytät, että saat kysymällä halvemmalla hinnalla ja et edes tiedä paljonko se maksaa ja maksat vain laskun ja homma hoidettu ;D.
Sitten kyseenalaistat niitä jotka tietävät paljonko se öljy maksaa merkkihuollossa ja koppaavat sen tonkan mukaan samalla matkalla kaupasta ja säästävät 40-60 euroa pienellä vaivalla "kysymättä".
Ihan tarkoituksella olen huudattanut, koska useasta merkkihuollosta olen kuullut, etteivät he öljynhinnassa pysty kilpailemaan noiden tarjousten kanssa. Ei vaikka ostavat sen 200L.
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 29.07.20 - klo:14:57
Ei kiinnosta, mutta kumminkin länkytät, että saat kysymällä halvemmalla hinnalla ja et edes tiedä paljonko se maksaa ja maksat vain laskun ja homma hoidettu ;D.
Jep, kun on niin kiva nähdä, minkä tulokseen herra tupla tehot/vääntö antaa :)
Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 29.07.20 - klo:15:18
Jep, kun on niin kiva nähdä, minkä tulokseen tupla tehot/vääntö antaa :)
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 29.07.20 - klo:14:52
Onneksi kohta on syksy ja Keskustelua talvirenkaista nastarenkaat/kitkarenkaat/keskieuroopan kitkarenkaat (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=30573.msg704525#new) keskustelu aktivoituu ja kaikki voivat päästää pahimmat höyryt sinne ja muut topicit säästyy pahimmalta juupas-eipäs väännöltä ;D
Nastarenkaat ja tupla tehot/vääntö on sitten parasta mihin voi sitten keskustelen kääntää, kun faktat loppuu ;D.
Taidampa lähteä Tokmannille hakemaan vielä pari pönttöä halpaa öljyä, kun nuo öljyt kannattaa vaihtaa mielummin tarpeeksi usein, kuin liian harvoin ja kun vielä halvalla saa.
Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 29.07.20 - klo:11:35
Oletko pyytänyt alennusta tai jättänyt pari olutta juomatta, säästyy saman verran. :)
Autossani on huolenpitosopimus joten huollot eivät vaikuta oluen juontiini.
Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 29.07.20 - klo:20:18
Merkkipajalle maksaa tuo 25, velotushinnaltaan oleva 200ltr pänikässä 5, ltr. Hyvä kate.
Innostuimpa minäkin katsomaan, täältä Puolasta saa kuka tahansa tavan tallaaja ostettua 200l pänikän Gulf Formula GVX 5W30 VW 507.00/504.00 C3 öljyä kotiovelle kuljetettuna 900 eurolla, tekee litrahinnaksi 4.5e.
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 29.07.20 - klo:20:26
Innostuimpa minäkin katsomaan, täältä Puolasta saa kuka tahansa tavan tallaaja ostettua 200l pänikän Gulf Formula GVX 5W30 VW 507.00/504.00 C3 öljyä kotiovelle kuljetettuna 900 eurolla, tekee litrahinnaksi 4.5e.
Ei ole Mobilia.
https://www.lotky.fi/kauppa/tuote/mobil-1-esp-0w-30-208l/ (https://www.lotky.fi/kauppa/tuote/mobil-1-esp-0w-30-208l/) 7,88,/L
https://www.ikh.fi/fi/mobil-1-esp-5w-30-208l-mb146228 (https://www.ikh.fi/fi/mobil-1-esp-5w-30-208l-mb146228) 8.02,/L
No eipä ihmekään ettei löytynyt kun haki vain 200l tynnyreitä.
Halvin pänikkä 5w30 ESPiä näkyisi olevan 1150e, tekee 5.50e litraa kohti. Tuskin edes Suomessakaan sisäänostohinta isolle puljulle on tuosta korkeampi?
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 29.07.20 - klo:20:26
Innostuimpa minäkin katsomaan, täältä Puolasta saa kuka tahansa tavan tallaaja ostettua 200l pänikän Gulf Formula GVX 5W30 VW 507.00/504.00 C3 öljyä kotiovelle kuljetettuna 900 eurolla, tekee litrahinnaksi 4.5e.
Tässä taas hyvä esimerkki kuinka "sairas" maa tämä rakas kotimaamme on.. Huolloille ei riitä kohtuullinen 10-20% kate, vaan katteen pitää olla useita satoja prosentteja.. ja sit itketään kun "poka" tuo omat öljyt ja pahimmassa tapauksessa kieltäydytään laittamasta asiakkaan öljyjä.. Eikö tässä kaikille paras ratkaisu olisi että merkkihuolto möisi asiakkaalle ne öljyt huollon yhteydessä 9-10, hintaan/litra niin loppuisi ne omien päniköiden viemiset sinne huoltoon..
Lainaus käyttäjältä: ExOctavisti - 29.07.20 - klo:21:19
Tässä taas hyvä esimerkki kuinka "sairas" maa tämä rakas kotimaamme on.. Huolloille ei riitä kohtuullinen 10-20% kate, vaan katteen pitää olla useita satoja prosentteja.. ja sit itketään kun "poka" tuo omat öljyt ja pahimmassa tapauksessa kieltäydytään laittamasta asiakkaan öljyjä.. Eikö tässä kaikille paras ratkaisu olisi että merkkihuolto möisi asiakkaalle ne öljyt huollon yhteydessä 9-10, hintaan/litra niin loppuisi ne omien päniköiden viemiset sinne huoltoon..
No huolloilla ne lasipalatsit pidetään pystyssä ;D.
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 29.07.20 - klo:20:59
No eipä ihmekään ettei löytynyt kun haki vain 200l tynnyreitä.
Halvin pänikkä 5w30 ESPiä näkyisi olevan 1150e, tekee 5.50e litraa kohti. Tuskin edes Suomessakaan sisäänostohinta isolle puljulle on tuosta korkeampi?
Linkki varmaan löytyy?
https://tarviketori.fi/fin/mobil_1_esp_5w30_208l-p-220137-0 6.44,/L on halvin hinta minkä mä löysin nopeasti Suomesta.
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 29.07.20 - klo:20:59
No eipä ihmekään ettei löytynyt kun haki vain 200l tynnyreitä.
Halvin pänikkä 5w30 ESPiä näkyisi olevan 1150e, tekee 5.50e litraa kohti. Tuskin edes Suomessakaan sisäänostohinta isolle puljulle on tuosta korkeampi?
Näin varmaan on, netissä ei taida näkyä kuin kuluttajahinnat, ei marmoreiden maksamat sisäänostohinnat?
Ja kun sitten sattuu se kauniistu sanottuna inhimillinen takaisku, josta sen tekijälle kuitenkin täysi palkka (useampaan kertaan) maksetaan, niin jostain takuuvarmasta toiminnasta ne epäonnistumisten korjausliikkeet pitää ammentaa. Viikkokausia kun vielä ajelet firman uudella laina-autolla niiden piikkiin, niin siinä saa 500%:n katteella myydä öljyä useammallekin kerta kahteen vuoteen kohdattavalle asiakkaalle...
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 29.07.20 - klo:21:25Linkki varmaan löytyy?
https://allegro.pl/oferta/mobil-1-esp-5w30-208l-lodz-8917961260
halvemmallakin todennäköisesti löytäisi jos jaksaisi etsiä, Allegro vetää aina omat katteensa välistä Ebayn tapaan joten suoraan firmasta tiedustelemalla voisi hinnasta vielä irrota jokunen paikallinen satanen.
Entiseltä Laakkoselta sai Castrol Edge FST-Ti 5W30LL ~10, litrahintaan.
Lainaus käyttäjältä: ExOctavisti - 29.07.20 - klo:21:19
Huolloille ei riitä kohtuullinen 10-20% kate, vaan katteen pitää olla useita satoja prosentteja..
Jos nyt olet yhtään minkään sortin liiketoiminnasta perillä, niin se tavaran sisäänostohinta pitää kertoa vähintään 3:lla jotta homma olisi mitenkään kannattavaa. Jo ihan lähtöjäänkin se sisäänosto kun kuitenkin on ALV 0% ja ulosmyynti ALV 24% niin jo tuo pelkästään nostaa tuota ulosmyyntihintaa ihan mukavasti - ja vielä ei puhuttu mitään yrittäjän kulurakenteista, katteista, yms :-\
Tällä hetkelläkin yksi suomalainen kauppaketju myy Mobil 1 ESP 5W-30 4litraa 29,95e. Tekee litrahinnaksi 7,49e/litra. Ei tuohon hintaan kannata yksityisen alkaa tynnyreitä tilailemaan Puolasta tai oikeastaan mistään.
VW-merkkihuolto hyvittää, ainakin omassa tapauksessa (VW-direct express), huollossa 40euroa jos vie omat öljyt. Saahan tuossa vähän yli 10eur säästöä jos vie oman öljyn.. ;)
Justiin näin. Jos marmorilta ainakin tuota 5w30:stä saa siihen kympin litrahintaan, niin mitään järkeä ajella pöniköiden perässä ympäri halpahalleja.
Toki ajalee ne jotku niiden ilmasien ympäreiden takia ;)
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 29.07.20 - klo:11:20
Taisi nyt tokmannilla olla 27.90, 5W30 Mobil:n ESP.
Lainaus käyttäjältä: jt - 30.07.20 - klo:10:49
Tällä hetkelläkin yksi suomalainen kauppaketju myy Mobil 1 ESP 5W-30 4litraa 29,95e. Tekee litrahinnaksi 7,49e/litra. Ei tuohon hintaan kannata yksityisen alkaa tynnyreitä tilailemaan Puolasta tai oikeastaan mistään.
VW-merkkihuolto hyvittää, ainakin omassa tapauksessa (VW-direct express), huollossa 40euroa jos vie omat öljyt. Saahan tuossa vähän yli 10eur säästöä jos vie oman öljyn.. ;)
Puuilolla tuo on ollut jo vuosia pysyvä hinta.
Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 30.07.20 - klo:11:49
Justiin näin. Jos marmorilta ainakin tuota 5w30:stä saa siihen kympin litrahintaan, niin mitään järkeä ajella pöniköiden perässä ympäri halpahalleja.
Toki ajalee ne jotku niiden ilmasien ympäreiden takia ;)
Nämä on hienoja argumentteja "Ajella pöniköiden perässä". Minusta nämä on parhaita vasta-argumentteja ;D.
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 29.07.20 - klo:11:20
Käytkö ikinä missään marketissa ja huomaat siellä jotain edullista ja koppaat mukaan?
Kyllä käyn esimerkiksi puuilossa ja samalla peruskulutustavaraa lähtee mukaan, jos sitä halvalla saa. Toiset ajalee niiden perässä, kun toiset vain koppaa ostosreissulla mukaan!
Toiset juo pirkkaolutta ja syö pirkkamakkaraa. Toiset juo XO konjakkia ja syö sisäfilettä! Voit itse päättää mihin rahasi käytät ja mihin ne riittää.
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 30.07.20 - klo:11:53
Toiset juo pirkkaolutta ja syö pirkkamakkaraa. Toiset juo XO konjakkia ja syö sisäfilettä! Voit itse päättää mihin rahasi käytät ja mihin ne riittää.
Kopion ja täydensin Sinun oma vastausta - "Mutta turhaan tuota pirkkaolutta tai pirkkamakkaraa tai XO konjakkia tai sisäfilettä tai muuta vaihtoehtoa tuot kääntääksesi aihetta tuosta öljystä pois, koska ne ei mitenkään liity auton huoltoon viemiseen!"
Ne ”ilmaset” ämpärit justiin on sitä kulutustavaraa.
Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 30.07.20 - klo:12:24
Ne ”ilmaset” ämpärit justiin on sitä kulutustavaraa.
Kun nekään ei ole ilmaisia!
Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 30.07.20 - klo:12:11
Kopion ja täydensin Sinun oma vastausta - "Mutta turhaan tuota pirkkaolutta tai pirkkamakkaraa tai XO konjakkia tai sisäfilettä tai muuta vaihtoehtoa tuot kääntääksesi aihetta tuosta öljystä pois, koska ne ei mitenkään liity auton huoltoon viemiseen!"
Eikö enää löytynyt tupla tehosta/väännöstä mihin tarttua 😂?
Lainaus käyttäjältä: jt - 30.07.20 - klo:10:49
Tällä hetkelläkin yksi suomalainen kauppaketju myy Mobil 1 ESP 5W-30 4litraa 29,95e. Tekee litrahinnaksi 7,49e/litra. Ei tuohon hintaan kannata yksityisen alkaa tynnyreitä tilailemaan Puolasta tai oikeastaan mistään.
VW-merkkihuolto hyvittää, ainakin omassa tapauksessa (VW-direct express), huollossa 40euroa jos vie omat öljyt. Saahan tuossa vähän yli 10eur säästöä jos vie oman öljyn.. ;)
Ei noita yksityisille varmastikaan ole suunnattu edes täällä myytävän, mutta ketjussa kun oli lievää epävarmuutta ison huoltoliikkeen osto- ja jälleenmyyntihinnoista niin tuosta saanee jotain osviittaa mitä se öljy oikeasti maksaa litraa kohti isolta tukulta / maahantuojalta ostettuna.
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 30.07.20 - klo:13:14
Ei noita yksityisille varmastikaan ole suunnattu edes täällä myytävän, mutta ketjussa kun oli lievää epävarmuutta ison huoltoliikkeen osto- ja jälleenmyyntihinnoista niin tuosta saanee jotain osviittaa mitä se öljy oikeasti maksaa litraa kohti isolta tukulta / maahantuojalta ostettuna.
Sama pätee auton kokonaan. :)
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 30.07.20 - klo:12:38
Eikö enää löytynyt tupla tehosta/väännöstä mihin tarttua 😂?
Minkä takia pitää tahallaan provosoida? 😅
Lainaus käyttäjältä: Audivag1994 - 01.08.20 - klo:08:34
Minkä takia pitää tahallaan provosoida? 😅
Koska elämässä ei taida muuta sisältöä olla.
Trollannut eri palstoja jo vuosia.
Jaahas 🤔 ajattelinkin jo ensimmäisen viestin perusteella, ettei tarvitse varmaan ottaa tosissaan 😄
Ai Jönglööraaja on vanha taksisuhari :D
Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 01.08.20 - klo:10:35
Mobil Delvac oli halpaa öljyä 200 litran astioissa.
Täähän on kohta jo kuin eräällä mp-forumilla, mutta vielä odotellaan sen toisen klassikon mainintaa tässä ketjussa ja bingo! ;D
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 30.07.20 - klo:11:53Toiset juo pirkkaolutta ja syö pirkkamakkaraa. Toiset juo XO konjakkia ja syö sisäfilettä! Voit itse päättää mihin rahasi käytät ja mihin ne riittää.
Ei kannata yhtään väheksyä Pirkka-oluita. Saimaa Brewing Company tekee Keskolle monia oikein mallikkaita Pirkka-oluita. Konjakki ja sisäfile ei varsinaisesti ole erityisen houkutteleva paritus.
Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 29.07.20 - klo:11:18
Onko se hintaero todellakin niin iso, jotta kannattaa tuhlaa aikaa, aja jonnekin, hakea omat 4L öljyt, kun huollossa niillä on 200L tynnyrit, halpaa litrahintaista öljyä olemassa? En ole koskaan ottanut omia varaosia ym. huoltoon, mutta olen aina pyytänyt alennuksia ja ne kattaa kaikki "omien varaosien" mahdolliset säästöt.
Itseäni ainakin tympii maksaa jotain tähtitieteellisiä katteita mistään niinkin arkipäiväisestä palvelusta kuin bulkkiöljyn myymisestä. Jos huolto haluaa nyhtää sopimushinnoillaan ostamistaan öljyistä merkittävästi kovempaa hintaa kuin millä itse voin ostaa kaupasta öljyä pienissä astioissa, niin en periaatteestakaan tue huollon hinnoittelupolitiikkaa. Bonuksena saan vielä puhtaammat öljyt moottoriin.
Monesti säästö on useampia kymppejä ja aikaa sen öljypurnukan etsimiseen hyllystä menee maksimissaan minuutti. Jos oikein asiasta tehden poikkeaa johonkin liikkeeseen öljyt ostaakseen, niin silloin keikkaan voi mennä jopa 10 minuuttia. Joka tapauksessa tuntipalkka on satasista tonneihin. Se riittää mulle. Mitä,itse olen tilannut teollisuuden vaihteisto- ja hydrauliikkaöljyjä, niin niiden litrahinta on ollut parin euron luokkaa.
Jotku huollot hinnoittelevat öljyn kohtuullisemmin ja jos lisäksi käyttämänsä öljy miellyttää, niin silloin huolto saa kaupat öljystään.
Kysyin vajaa vuosi sitten merkkihuollosta öljynvaihdon hintaa Polo GTI:hin ja tarjouksessa Mobil 1 ESP:n litrahinnaksi ilmoitettiin 24,80e. Sama öljy Motonetissa maksaa 29,90e/4l.
Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 01.08.20 - klo:09:38
Koska elämässä ei taida muuta sisältöä olla.
Trollannut eri palstoja jo vuosia.
Kummasti se saa sinut aina kaivautumaan kolosta ;D.
Ei kai nyt 2dl takia tarvi litraa ostaa? Sehän on vaan pari milliä alle tikun ylärajan, ostat sitte sen litran jos/kun tarvii joskus lisätä.
Lainaus käyttäjältä: Breach - 03.08.20 - klo:13:16
Ei kai nyt 2dl takia tarvi litraa ostaa? Sehän on vaan pari milliä alle tikun ylärajan, ostat sitte sen litran jos/kun tarvii joskus lisätä.
Mikä huoltofirma tekee öljynvaihdon täyttämättä sitä ylärajaan saakka?
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 03.08.20 - klo:13:48
Mikä huoltofirma tekee öljynvaihdon täyttämättä sitä ylärajaan saakka?
Vaikka merkkihuolto.
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 03.08.20 - klo:13:59
Kerrotko lisää?
Valmistajan ilmotus omassa 4l, ja sen verran hanasta laitetaan. Tikun puolväli
Lainaus käyttäjältä: ram1 - 03.08.20 - klo:14:10
Valmistajan ilmotus omassa 4l, ja sen verran hanasta laitetaan. Tikun puolväli
Ja itse ostat litran purkin ja täytät ylirajaan?
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 03.08.20 - klo:14:26
Ja itse ostat litran purkin ja täytät ylirajaan?
En käytä merkkihuoltoa, mutta tämä esimerkki samamoottorisesta kaverin autosta. Sama on ollut muissakin foorumeilta luettuna. Oma auto tänää huollossa Virosta ostetuilla kamoilla. Litran purkit siellä samaa litrahintaan ku isommatkin. Ketjun aloittajalle olisi riittänyt taas yksi viesti. Huollosta tulee kamat, jos ei muuta sovita. Sieltähän ne katteet tulee.
Voithan sä soittaa sinne huoltoon ja kertoa asian ja/tai lappu jättää sitte apukuskin puolelle vielä huoltoon viedessä.