Vakavasti harkinnassa pienempi 4x4 diesel+dsg ja olen sitä päässyt ajamaankin.
Päässä pyörii kuitenkin ajatus, että alkaako "tehottomuus" harmittaa kuinka pian oston jälkeen.
Eihän tämä mikään urheiluauto ole, ajattelin lähinnä ohituskiihtyvyyttä, ylämäkipaikoissa.
Siellähän se alkaa harmittaa jos jossain.
Oletteko painineet samanlaisen ongelman kanssa ?
Vaikea tietenkin toisen puolesta sanoa, minkälaista kulkupuolta alleen hakee, mutta itselleni kyseinen kone on ollut täysin riittävä. Riittää arkiajoon hyvin ja ohitukset ovat hoituneet aina riittävällä ripeydellä. Tottakai auton massan huomaa jyrkissä ylämäissä, mutta vaihteiston hyvä toiminta tekee ajosta näissäkin tilanteissa vaivatonta.
Kyseessä ei siis tosiaan ole mikään urheiluauto, mutta Suomen olosuhteisiin ihan riittävä yhdistelmä.
Lainaus käyttäjältä: SUB18 - 23.07.20 - klo:08:47
Vakavasti harkinnassa pienempi 4x4 diesel+dsg ja olen sitä päässyt ajamaankin.
Päässä pyörii kuitenkin ajatus, että alkaako "tehottomuus" harmittaa kuinka pian oston jälkeen.
Eihän tämä mikään urheiluauto ole, ajattelin lähinnä ohituskiihtyvyyttä, ylämäkipaikoissa.
Siellähän se alkaa harmittaa jos jossain.
Oletteko painineet samanlaisen ongelman kanssa ?
Jos tuo jo nyt mietityttä ja meinaa harmittaa, niin osta se tehokkaampi. Ei tarvitse jälkikäteen harmitella!
Ei tuossa RS Kodiaqissakaan ollut yhtään liikaa tehoa.
Minulla on 150hp tsi ja ainoa mikä harmittaa on laiska kaasunvaste kaupunkiajossa. Muuten isommissa nopeuksissa ok peli.
Mulla on Tarracossa 190hp diesel eikä siinäkään maantieajoon ole yhtään liikaa tehoa, ohituksiin kaipaisi lisää kiihtyvyyttä erityisesti. Paljoon maantieajoon en kyllä itse tällä kokemuksella 150 heppaista ottaisi, sekalaisessa taajama-ajossa varmasti menee ihan ok, maantiellä varsin nahkea liikkumaan mielestäni tällä kokemuksella.
Näinhän se on.
"Liian" tehon kanssa yleensä pärjää.
Toisaalta lisätehosta turha maksaa, jos sitä ei voi käyttää.
Onhan sitä ennenkin pärjännyt pienempitehoisella, mutta onhan tässä massaa ja otsapinta-alaa aikalailla.
Tuumailu jatkuu...
Mun mielestä 190hp Kodiaq ei sekään etene mitenkään reippaasti maantieohituksissa. Totta kai vähemmälläkin teholla pärjää, mutta jos on mahdollista valita niin ottaisin kuitenkin sen tehokkaamman version.
Samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa. 190hp ei sekään mikään raketti ole. Voin vaan kuvitella kuin nuhaiselle 150hp tuntuu.
Softautin tuon 190 dieselin marraskuussa eikä se edelleenkään raketti ole vaikka tehoja ~240hp ja vääntöä ~470Nm. Ohituskiihtyvyys on nyt ihan jees tuon softauksen jälkeen.
Lainaus käyttäjältä: bustedi - 23.07.20 - klo:13:29
Minulla on 150hp tsi ja ainoa mikä harmittaa on laiska kaasunvaste kaupunkiajossa. Muuten isommissa nopeuksissa ok peli.
Tätä pystyy muuttamaan
https://forums.vwvortex.com/showthread.php?8988673-Throttle-Mod-Direct-Acceleration-Tweak#/topics/8988673
Niin ja joku ostaa tommosen dinosauruksen vielä 1.4 bensana 125 hv, sama kumlöis scaniaan 200 hv.
Lainaus käyttäjältä: dwntime - 24.07.20 - klo:12:27
Samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa. 190hp ei sekään mikään raketti ole. Voin vaan kuvitella kuin nuhaiselle 150hp tuntuu.
Softautin tuon 190 dieselin marraskuussa eikä se edelleenkään raketti ole vaikka tehoja ~240hp ja vääntöä ~470Nm. Ohituskiihtyvyys on nyt ihan jees tuon softauksen jälkeen.
Täytyy sitten vain ihmetellä, miten oma 150 hp ei tunnu Suomen oloihin nuhaiselta ::) Toki ikinä en ole kokenut tarvetta millekään raketeille näillä teillä ja maantiellä pääsee tälläkin helposti halutessaan ohi. Mutta kuten sanottu, niin nämä tietenkin osaltaan myös tottumiskysymyksiä sen suhteen, minkälaiseen tehoon ja kiihtyvyyteen on tottunut ja tietenkin jokainen näkee asian omalta kantiltaan ja senkin ymmärrän :)
Lainaus käyttäjältä: Ocu_Style - 24.07.20 - klo:18:15
Täytyy sitten vain ihmetellä, miten oma 150 hp ei tunnu Suomen oloihin nuhaiselta ::) Toki ikinä en ole kokenut tarvetta millekään raketeille näillä teillä ja maantiellä pääsee tälläkin helposti halutessaan ohi. Mutta kuten sanottu, niin nämä tietenkin osaltaan myös tottumiskysymyksiä sen suhteen, minkälaiseen tehoon ja kiihtyvyyteen on tottunut ja tietenkin jokainen näkee asian omalta kantiltaan ja senkin ymmärrän :)
No näinpä. Mun edellinen auto oli yli 400 heppainen neliveto niin toki 190hp tuntuu nuhaiselle ja niin tuntuu tuo 240hp myös.
Jos ajelee puhtaasti kaupungissa ja tekee satunnaisia pidempiä reissuja, miksei 150hp riittäisi. Orientoituu sen mukaan.
Jos enemmän maantieajopainotteista ajo niin katsoisin kyllä tuota isompaa dieseliä.
Lainaus käyttäjältä: dwntime - 24.07.20 - klo:12:27
Samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa. 190hp ei sekään mikään raketti ole. Voin vaan kuvitella kuin nuhaiselle 150hp tuntuu.
Softautin tuon 190 dieselin marraskuussa eikä se edelleenkään raketti ole vaikka tehoja ~240hp ja vääntöä ~470Nm. Ohituskiihtyvyys on nyt ihan jees tuon softauksen jälkeen.
No nythän sinä vallan masennat minut ;D
Vertailukohtana: Superbin 160 hp oli minulle aivan riittävä. Paljon kevyempi auto kylläkin.
Lainaus käyttäjältä: Ocu_Style - 24.07.20 - klo:18:15
Täytyy sitten vain ihmetellä, miten oma 150 hp ei tunnu Suomen oloihin nuhaiselta ::) Toki ikinä en ole kokenut tarvetta millekään raketeille näillä teillä ja maantiellä pääsee tälläkin helposti halutessaan ohi. Mutta kuten sanottu, niin nämä tietenkin osaltaan myös tottumiskysymyksiä sen suhteen, minkälaiseen tehoon ja kiihtyvyyteen on tottunut ja tietenkin jokainen näkee asian omalta kantiltaan ja senkin ymmärrän :)
Jos sinulle on sattunut moottori semmoisesta erikoiserästä, joista lähtee enempi tehoa kuin luvataan :)
Lainaus käyttäjältä: bustedi - 23.07.20 - klo:13:29
Minulla on 150hp tsi ja ainoa mikä harmittaa on laiska kaasunvaste kaupunkiajossa. Muuten isommissa nopeuksissa ok peli.
Tätä en itse huomannut koeajossa (laiska vaste), mutta toisaalta koeajossa ei ehdi kaikkia asioita rekisteröidä.
Ja nyt huomasin, että sinulla olikin tsi, eikä tdi....
...Winter paketilla mukavuutta lisää ..
T
ptr
Lainaus käyttäjältä: SUB18 - 24.07.20 - klo:20:49
Jos sinulle on sattunut moottori semmoisesta erikoiserästä, joista lähtee enempi tehoa kuin luvataan :)
Vag:ssa moottoreissa tuo on enemmän sääntö, kuin poikkeus. Jos vaggilaisesta löytyy vähemmän mitä tehdas luvannut, niin todennäköisesti autossa on vikaa.
Mutta ei se pari ylimääräistä heppaa tunnu ihmeelliseltä 1800kg autossa.
Nyt on hetken aikaa ajeltu kodiaqilla ja meno on ihan mukavaa.
Tavallisessa ajossa pienempikin diesel on ihan ok.
Ei tunnu myöskään säikähtävän peräkärrykuormaa.
Ohituspaikat pitää kyllä katsoa vähän tarkemmin kuin ennen, ettei mene liian tiukille.
Adaptiivisen vakkarin kanssa jaksaa kyllä ajella jonossakin helpommin kuin ilman.
DCC on mukava varuste. Comfort asetuksella meno on mukavan pehmeää, myös mukulakivikaduilla.
Tässä vaiheessa ihan positiiviset tunnelmat :)
Skodan connect mobiilisovelluksessa tuntuu äkkiseltään olevan viiveitä tietojen päivittymisessä.
Kattellaan, onko ohimenevä vaiva.
Lainaus käyttäjältä: dwntime - 24.07.20 - klo:12:27
Softautin tuon 190 dieselin marraskuussa eikä se edelleenkään raketti ole vaikka tehoja ~240hp ja vääntöä ~470Nm. Ohituskiihtyvyys on nyt ihan jees tuon softauksen jälkeen.
Itsellä sama suunnitelmissa. Voinko tiedustella missä softattu ja karkeasti paljonko kustanti ?
Lainaus käyttäjältä: OcuII - 13.08.20 - klo:14:45
Itsellä sama suunnitelmissa. Voinko tiedustella missä softattu ja karkeasti paljonko kustanti ?
Joo tottakai. Turbotecillä Oulussa käytin. Reilut 500â,¬ maksoi dynotuksen kanssa. Eikä ole mikään bulkkisofta vaan imaisivat auton oman softan ja sen päälle tekivät.
Oho, aika paljon lupaavat lisäystä tälle 150 hp versiolle.
150 hp -> 195 hp (+45 hp)
340 nm -> 430 nm (+110 nm)
Onkohan voimansiirron muut komponentit samat vakioissa 150 hp ja 190 hp versioissa ::)