VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Skoda => Superb II (08-15) => Aiheen aloitti: MikaelG - 17.02.20 - klo:09:57

Otsikko: Käsijarruvaijerin vahtaminen
Kirjoitti: MikaelG - 17.02.20 - klo:09:57
Moi!

Osaako joku auttaa miten saan käsijarruvaijerin tulemaan ulos tuolta auton sisältä? Vaijeri irroitettu molemmista päistä eli auton sisältä ja renkaan luota. En saa vaijeri tulemaan suojaputkesta pois. Pitääkö suojaputki jotenkin irroittaa ja suojapeltejä purkaa? Ohessa pari kuvaa remontista. Auto Superb 2010 TDI

(https://i.ibb.co/5KhXXZG/IMG-5353.jpg) (https://ibb.co/HhTLLZB)

(https://i.ibb.co/PmGvJ4s/7012-F8-C9-7-B55-45-D4-B938-37159-C11-E1-C9.jpg) (https://ibb.co/X2xr6pf)

(https://i.ibb.co/NFrGn4s/9854-DC44-11-FD-4491-AF65-81-EC6-F29-AAAF.jpg) (https://ibb.co/7SQ0N9X)

(https://i.ibb.co/2Ys0zSG/A60-B411-B-A68-A-4057-ACF0-E299-F87-A87-D1.jpg) (https://ibb.co/k69VLJN)

(https://i.ibb.co/Wfdzz6t/AF4-A8294-168-C-46-CC-B9-E4-DDE037234-B44.jpg) (https://ibb.co/RcM669y)

(https://i.ibb.co/2nV7wDY/IMG-5348.jpg) (https://ibb.co/TvjBZVq)
Otsikko: Vs: Käsijarruvaijerin vahtaminen
Kirjoitti: TDiih - 17.02.20 - klo:10:17
Ei tarttee peltejä purkaa. Kurkkaappa millainen uusi vaijeri on ja vertaa sitä siihen mitä olet irroittamassa. Nyt siis osa vaijerin kuorta on vielä putkessa kiinni, ja se täytyisi ottaa pois ensin. Jos ei muuten irtoa, niin kuumailmapuhaltimella voisi koittaa lämmittää putkea ja suihkia reiästä irroitusöljyä. Ite vedin kerran vaijerin poikki ja porasin poralla, moottorisahan viilakin voi olla ihan ok mutta näillä vasta kun muut keinot on koitettu.
Otsikko: Vs: Käsijarruvaijerin vahtaminen
Kirjoitti: MikaelG - 17.02.20 - klo:10:26
Tuossa

toisessa kuvassa näkyy vaijerin holkin pää mikä menee auton sisälle ja toisessa kuvassa muu kaapeli.

Näyttää, että metalliholkki ei mahdu tulemaan putkesta pois kun ulostulo reikä on niin pieni.
(https://i.ibb.co/wRtT9SW/Kuva6.jpg) (https://ibb.co/bPtxSsB)

(https://i.ibb.co/NYmDJRR/Kuva7.jpg) (https://ibb.co/cTCfZqq)
Otsikko: Vs: Käsijarruvaijerin vahtaminen
Kirjoitti: sprint - 17.02.20 - klo:10:37
Mielestäni kanssa tuosta suojaputkesta pitää saada tuo vanhan vaijerin musta muoviosa pois.
Otsikko: Vs: Käsijarruvaijerin vahtaminen
Kirjoitti: MikaelG - 17.02.20 - klo:10:50
(https://i.ibb.co/bsvFzZn/Kuva8.jpg) (https://imgbb.com/)
Tuossa kuvassa näyttää että kaapelin pää mahdu tulemaan reiästä uslos.
Otsikko: Vs: Käsijarruvaijerin vahtaminen
Kirjoitti: sprint - 17.02.20 - klo:11:03
Muovin sisällä on varmaan sellainen tukiholkki joka myös tulee sieltä ulos. Samanlainen kun tuossa sinun uudessa vaijerissa jossa suojamuovi ehkä pikkaisen erinäköinen.
Otsikko: Vs: Käsijarruvaijerin vahtaminen
Kirjoitti: MikaelG - 17.02.20 - klo:12:12
Eli tuo musta muovi pihdeillä irti ja kovasti nykimään kaapelia pois?

Otsikko: Vs: Käsijarruvaijerin vahtaminen
Kirjoitti: TDiih - 17.02.20 - klo:12:46
Juu, varot vaan ettet riko alumiinista ohjurisuojaputkea. Uutena kannattaa laittaa vaikka sipaus vaseliinia siihen tukiholkkiin, lähtee tarvittaessa helpommin ensi kerralla pois.