VAGarena.fi

Tekniikka => Moottori ja voimansiirto => Aiheen aloitti: pascat - 21.01.20 - klo:22:22

Otsikko: Alltrack eco mode?
Kirjoitti: pascat - 21.01.20 - klo:22:22
Tutustuminen Passat Alltrackiin jatkuu. Semmoinen kysymys että vaikuttaako tuo valittu eco mode asetus jotenkin nelivedon toimintaan? Tänään pysähdyin soratiellä ja siitä reippaasti lähtiessä etupyörät sutivat mutta takapää ei oikeastaan sutinut ollenkaan. Voiko tuo eco vaikuttaa jotenkin voimanjakoon?
Täytyy huomenna viedä auto emännältä salaa pellolle hieman testiin niin näkee onko tuo takapää hengessä mukana.
Otsikko: Vs: Alltrack eco mode?
Kirjoitti: jrinnes - 22.01.20 - klo:20:27
Ei vaikuta nelivetoon. Paljonko Passatilla on ajettu? Onko tietoa, onko Haldexin öljyjä vaihdettu milloin viimeksi ja onko Haldexpumpun imusihtiä putsattu? Ettei vaan olisi sihti tukossa ja auto muuttunut etuvetoiseksi...
Otsikko: Vs: Alltrack eco mode?
Kirjoitti: pascat - 24.01.20 - klo:06:42
150tkm ajettu eikä huoltokirjan mukaan ole vaihdettu. Tuohon on kuulemma tullut joku softapäivityskin mikä on asentamatta. Softapäivityksen sisältö ei ole selvillä.
Mistä muuten löytyisi tieto mitä huoltoja tuohon pitää milläkin kilometreillä tehdä? Huoltikirjassa on pitkä lista ruksattavia juttuja mutta missään ei ole mainintaa kilometreistä milloin nuo pitää tehdä.
Otsikko: Vs: Alltrack eco mode?
Kirjoitti: M_M - 24.01.20 - klo:07:44
Jos on 150tkm ajettu samoilla haldexin öljyillä ja imusihtiä putsaamatta, niin sieltä se syy takavedon puuttumiseen voi hyvinkin löytyä.

Voi olla myös haldexin softabugi, mulla on sen suuntaisia havaintoja omasta autosta että haldex voi lopettaa toiminnan ja vaatia uuden sopeutusajon pumpulle, vaikka mitään mekaanista vikaa ei vaikuta olevan. Olen tuota vahvasti epäillyt softaongelmaksi.
Otsikko: Vs: Alltrack eco mode?
Kirjoitti: Tos® - 24.01.20 - klo:14:00
Haldex5:ssä on kolme toimintamoodia, Standard, Increased traction ja Reduced noise.

En kuitenkaan tiedä vaihteleeko uudemmat autot moodia ajotilojen välillä, vcds:llä sitä kuitenkin saa vaihdettua.

Ja kuten aiemmin todettu, sihti on syytä putsata.
Tämä 68tkm ajettuna
(https://lh3.googleusercontent.com/_jXTmBDLgmqZcKqGntkdrfjSIpx5mCYVKsbvt7282k5D2EV5wZgRK8l36Z4_MJuAFyO1VhK_gl_oJwNmiK4CMRFYHvzgPVnsLPR5jeV-p5n7BJGUWDDcoUGHxJhfQntRU1X3elmFtGc7R3WeHgFNOLCzLkDNSiHZpi-3RPUQLSRE-rjxIuQttStSAuVNF5XNm0Xnzpyb45HUhKBI67KiTcbnrE6WJM1eR24I33Q3Q6G-e5vI-KNhliFnfHmpnRANjfirH9q60GNijRXX9q2gu-kToRLqY2Y5C88c1yi2wWZPFBurVYpqZWq1QpVY_Bh53srGd7iNKDJ20TxmR_ijeZG2pBniUK4UWra4N0KnoIm1I-lZo9Gy2vnpl7KV2ZOxvSI2_lVKUTShAI8vrh1l9LvA8e8dyf1GBeQF5oLpsN3VSqDLQkonqCRD_A6bBFS0crYB1R0CJ9bJA45H_6BS-Ho0TzQQw9WP4xbyoatiESQLAOhrGfg_3PeMfD8QqED0SwWKEmc0rLCIUXsnhgr9OSBWVsPRStQ7JIPKdjIa2JzzmucjkMKB9jVSnRc4QGx_ly5b0zdxja-tXQhWvZicxS0EjayV0IMVNzTvBkMeD69AxFTO6LBnGmipfXOuS5NX1xYgW3LiG14KPAeVsEuob2YKtHF854lJvncSyBz5Tz0gqe7DJmJCBNAMZO4z7TtqOZkFOP7el1_w9rVIbxieTH73rA=w1841-h1035-no)