Sportsvanissa 1,6 TDI polton huomaa, kun flekti jää pysäköitäessä käymään. Myös keskikulutuksen nousuna se näkyy jos katselee kulutusta. Millähän kriteereillä poltto käynnistyy. Määräytyykö väli ajettujen kilometrien perusteella vai jonkin anturin tiedosta? Entä polton pituuden määräytyminen?
Käytetty polttoaineen määrä, paine-ero suodattimen yli, noilla kai sitä lähinnä mitataan milloin tarvitsee polttaa. Ei ole suoraan sidoksissa kilometrilukuihin.
Polton pituuteen vaikuttaa myös ainakin paine-ero suodattimen yli, varmaan myös poltossa saavutetut lämpötilat.