VAGarena.fi

Tekniikka => Alusta, vanteet ja renkaat => Aiheen aloitti: irmeli - 19.10.19 - klo:12:28

Otsikko: Passat rengaskoon muutos
Kirjoitti: irmeli - 19.10.19 - klo:12:28
Terve,

Minulla on VW Passat Variant 2014.
Alla on kesärenkaat koossa 235/45-17". Nämä renkaat alkaa olemaan loppu, ja koska joka tapauksessa joudun ne uusimaan,
haluaisin samalla vähän mukavampaa ja mielellään myös hiljaisempaa kyytiä, Ajoa tulee jonkin verran huonokuntoisillakin hiekkateillä, joten luulisi, että hieman korkeamman profiilin rengas auttaisi siellä ajoa ja maavarakin hieman nousisi (?). Vannekokoa en viitsi lähteä muuttelemaan.

Osaatteko sanoa, palvelisiko tuota toivetta / onko järkeä / mahdollista muuttaa kooksi 235/50-17"?

Katselin alustavasti seuraavia:
https://www.autodoc.fi/renkaat/nokian-6419440247793-t430244 (https://www.autodoc.fi/renkaat/nokian-6419440247793-t430244)
https://www.autodoc.fi/renkaat/goodyear-5452000473585-532079 (https://www.autodoc.fi/renkaat/goodyear-5452000473585-532079)

Onko näistä kommentteja, tai osaatteko suositella muita vaihtoehtoja?

Ohessa vielä mitä auton tiedoissa liittyy renkaisiin ja akseleihin.


(https://i.ibb.co/H44bk0k/N-ytt-kuva-2019-10-19-kello-11-14-55.png) (https://imgbb.com/)

(https://i.ibb.co/cyYTD28/N-ytt-kuva-2019-10-19-kello-11-15-46.png) (https://ibb.co/3TRhBSF)
Otsikko: Vs: Passat rengaskoon muutos
Kirjoitti: Jultsu - 19.10.19 - klo:12:45
Mukavuuteen tuskin tulee suurta muutosta. Maavara nousee muutamalla millillä (en nyt jaksa laskea kuinka monella). Kiihtyvyys huononee hivenen, ja auto kulkee lujempaa ykkösvaihteella tyhjäkäynnillä (vaikeuttaa ruuhkissa matelemista entisestään)

Sopivat kyllä todennäköisesti auton alle ihan ok eivätkä ota mihinkään kiinni.