Passatissa sammunut takavalon ledeistä puolet. Takavalo on kahdessa osassa molemmilla puolilla ja se osa mikä on takaluukun puolella niin siitä toinen lediviiru on sammunut. Onko tietoa saako sen korjattua vai onko ainut vaihtoehto vaihtaa se uuteen? Uusi oli marmorilla 350e. Minkälainen on vaihtotyö, saako itse vaihdettua ja tuleeko jokin vikakoodi jos sen käy itse sieltä irroittamassa?
B6:sta raapustelin joskus jutun. Lieneekö sovellettavissa uudempiin ???
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=38440.msg628624#msg628624 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=38440.msg628624#msg628624)
Romikselta näyttäisi saavan 5tkm olevasta autosta 80e kpl valoja jos ei korjaus onnistu.
Lainaus käyttäjältä: Superkossu - 15.10.19 - klo:16:02
Romikselta näyttäisi saavan 5tkm olevasta autosta 80e kpl valoja jos ei korjaus onnistu.
Missähän tämä oli? Mistä yleensä ottaen kannattaa näitä ja muitakin osia lähteä etsimään?
Meinaan tilata Autodocista tämän valon, sillä romuttamoilla ei näytä juuri nyt olevan näitä valoja. Malli pitäisi olla siis Highline (vaalea viiva keskellä valoa) ja sedanin sisempi eli luukun puoleinen valo. Muihin varustelutasoihin ja farmareihin näitä löytyy kyllä mutta omani ostan siis Saksasta. Olisiko jollain tarkka OEM koodi tälle valolle saatavissa kätevästi? Haluaisin varmistaa sen vielä ennen tilausta.
Sitten vaihdosta. Ajattelin ensin, että saavat marmorilla vaihtaa sen tulevan huollon yhteydessä, mutta kun itselläkin intoa riittäisi niin voisin kokeilla vaihtaa itsekin. Pitääkö akun kenkä irroittaa tällaista operaatiota varten tai mitä muuta pitää huomioida? Fyysinen vaihto varmaan onnistuu tutkimalla vain miten vanha lähtee irti. Ainut on tuo johtojen kanssa pelailu. Tuleekohan siitä vikakoodia tms? Ne saan kuitattua kyllä siellä huollossa sitten viimeistään.
Laita VIN, niin yritän illalla katsoa varaosanumeron.
Tuskin tulee vikakoodeja, jos on orkkis osa. Liittimillähän ne johot aina on ja lamput on kyllä vaihdettavissa. Yleensä pulteilla kiinni.
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 24.11.19 - klo:12:13
Laita VIN, niin yritän illalla katsoa varaosanumeron.
Laitoin YV
Vasen sisempi takavalo on 3G5945307J. Hinta näyttäisi olevan 319â,¬.
Kiinnitys on ilmeisesti kahdella m5 mutterilla valaisimen takaa.
Auto on valmistettu 30.10.2015.
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 24.11.19 - klo:18:26
Vasen sisempi takavalo on 3G5945307J. Hinta näyttäisi olevan 319â,¬.
Kiinnitys on ilmeisesti kahdella m5 mutterilla valaisimen takaa.
Auto on valmistettu 30.10.2015.
Kiitos. Koitan löytää tuolla sopivan ehjän (Ebay näyttää olevan täynnä valoja joista puuttuu paloja nurkasta).
Jos tuo on helppo irrottaa, sen voisi ehkä yrittää purkaa ja korjata. Näyttäisi olevan ruuveilla kasattu. Onko sitten sen lisäksi liimattu, onkin jo eri juttu ???
Noniin, uusi valo tuli Saksasta. Ikäväksi huomasin, että halpa hinta johtui siitä että valon alareunassa lasin nurkka on saanut pienen osuman ja siitä puuttuu pala n. 5mm alueelta. :( onneksi se on kuitenkim alareunassa ja suht huomaamaton.
Meinasin vaihtaa sen illan huviksi, mutta miten tuo takaloodan kannen verhoilu lähtee irti? Sedan kyseessä
Kuvassa ohje B8 Passatille. Eli pitäisi löytyä luukku, jonka kautta sen saa vaihdettua.
Voisitko laittaa sen vanhan takavalon mulle tutkittavaksi? Voin toki palauttaa tutkimusten jälkeen mahdollisesti korjattuna.
(https://i.ibb.co/xMX3Pbk/B8-tail-lid-light-renewal.jpg) (https://ibb.co/dQj71vT)
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 17.12.19 - klo:20:53
Kuvassa ohje B8 Passatille. Eli pitäisi löytyä luukku, jonka kautta sen saa vaihdettua.
Voisitko laittaa sen vanhan takavalon mulle tutkittavaksi? Voin toki palauttaa tutkimusten jälkeen mahdollisesti korjattuna.
(https://i.ibb.co/xMX3Pbk/B8-tail-lid-light-renewal.jpg) (https://ibb.co/dQj71vT)
Kiitos, mutta en saa ihan kiinni tuosta kuvasta. Ei taida olla edes sedanin ohje? Ja onko se lokasuojassa olevan valon vaihtoon? Minä tarvitsen tiedon auki olevan peräluukun kanteen jäävän valon vaihtoon.
Lainaus käyttäjältä: Insinöörimies - 24.12.19 - klo:13:24
Kiitos, mutta en saa ihan kiinni tuosta kuvasta. Ei taida olla edes sedanin ohje? Ja onko se lokasuojassa olevan valon vaihtoon? Minä tarvitsen tiedon auki olevan peräluukun kanteen jäävän valon vaihtoon.
Voi saakeli, voisi joskus käydä ihan autollakin asti ennen kuin sanoo mitään. Eli oli siellä sittenkin tuollainen luukku, pimeässä ekan kerran ennen ohjeen saa tia katsellessa en huomannut sitä. Oletin siis että kuva on väärä. No nyt on siis luukun kautta onnistuttu vaihtamaan uusi valo. Meni helposti 10minuutissa. Ongelma on vain se, että edelleen on ylin LED-rivi rikki. Mitenköhän tuon nyt testaisi? Voiko johdoissa olla vika? Kuuluisiko ohjauspaneeliin tulla jokin ilmoitus rikkinäisistä ledeistä, ennen ei tullut eikä tule nytkään uudella lampulla? Itselle tuli mieleen vaihtoehdot, että joko tuo on ominaisuus, että valot on toispuoleiset, molemmat lamput on samalla tavalla rikki tai sitten johdoissa on vikaa. Mistä seuraavaksi lähtis etsimään vikaa ja miten nuo lamput olisi helpoin testata että onko ne edes rikki?
Tuolla on asiasta jotain, taitaa olla koodailusta kiinni
http://forum.obdeleven.com/thread/1873/tail-light-coding (http://forum.obdeleven.com/thread/1873/tail-light-coding)
Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 25.12.19 - klo:15:37
Tuolla on asiasta jotain, taitaa olla koodailusta kiinni
http://forum.obdeleven.com/thread/1873/tail-light-coding (http://forum.obdeleven.com/thread/1873/tail-light-coding)
Okei pitää vähän tutkia jos löytyisi jostain lähistöltä koodaria..
Ihmetyttää vain voiko se koodi olla toispuoleinen eli vain vasemmalta olisi sammunut.
Lainaus käyttäjältä: Insinöörimies - 25.12.19 - klo:17:21
Okei pitää vähän tutkia jos löytyisi jostain lähistöltä koodaria..
Ihmetyttää vain voiko se koodi olla toispuoleinen eli vain vasemmalta olisi sammunut.
Joo, ei se kaiken järjen mukaan vain toiselta puolelta sammu tai kukaan sillä tavalla koodaisi.
Lainaus käyttäjältä: Insinöörimies - 15.10.19 - klo:13:55
Passatissa sammunut takavalon ledeistä puolet. Takavalo on kahdessa osassa molemmilla puolilla ja se osa mikä on takaluukun puolella niin siitä toinen lediviiru on sammunut. Onko tietoa saako sen korjattua vai onko ainut vaihtoehto vaihtaa se uuteen? Uusi oli marmorilla 350e. Minkälainen on vaihtotyö, saako itse vaihdettua ja tuleeko jokin vikakoodi jos sen käy itse sieltä irroittamassa?
Selvisikö tämä?
Jossain nähnyt myös yhden B8:n jossa muistaakseni luukun puoleinen taka-ajovalo pimeänä. Joku sähkövika tulee mieleen, hiertänyt johtovyyhdistä jonkin johtimen poikki?
Lainaus käyttäjältä: symb - 13.02.20 - klo:19:34
Selvisikö tämä?
Jossain nähnyt myös yhden B8:n jossa muistaakseni luukun puoleinen taka-ajovalo pimeänä. Joku sähkövika tulee mieleen, hiertänyt johtovyyhdistä jonkin johtimen poikki?
Itse asiassa selvisi eilen. Auto oli merkkihuollossa tutkittavana. Kertoivat vian olleen vaikeasti löydettävä, mutta löytyi lopulta. Johtosarjan yhdessä liittimessä yksi pinni oli taittunut eikä ottanut kiinni vastapariinsa. Huoltoukko käänsi pinnin suoraan ja taas valo paloi. Eli helppo korjaus.