Rengasliikkeistä ja netistäkin on löytynyt vähän ristiriitaista tietoa TPMS-järjestelmän antureista. Onko nyt siis niin, että jos kesärenkaissa on erilliset paineanturit venttiileissä, on ostettava anturit myös talvirenkaisiin? Jos antureita ei toisissa renkaissa ole, saako TPMS-merkkivalon kuitattua helposti pois vai jäisikö se mittaristoon loimottamaan koko talveksi? Autona on -19 vuoden Passat.
Mulla ei ole antureita toisissa vanteissa. Merkkivalo palaa, mutta muuten ei ilmoittele antureisden puutteesta. Digimittarissa se on ainakin niin pieni symboli, että ei ole häirinnyt.
Lainaus käyttäjältä: Henkk-a - 28.09.19 - klo:07:41
Rengasliikkeistä ja netistäkin on löytynyt vähän ristiriitaista tietoa TPMS-järjestelmän antureista. Onko nyt siis niin, että jos kesärenkaissa on erilliset paineanturit venttiileissä, on ostettava anturit myös talvirenkaisiin? Jos antureita ei toisissa renkaissa ole, saako TPMS-merkkivalon kuitattua helposti pois vai jäisikö se mittaristoon loimottamaan koko talveksi? Autona on -19 vuoden Passat.
Juuri noin, toiset tarvii erillisille rengassarjoille.
Koska Volkswagen on siirtynyt pois ABS-perusteisesta TPMS:tä erillisiin antureihin?
Lainaus käyttäjältä: -ruoska- - 28.09.19 - klo:11:43
Koska Volkswagen on siirtynyt pois ABS-perusteisesta TPMS:tä erillisiin antureihin?
On kai sen painetta mittaavan saanut aina lisävarusteena, jos niin haluaa. Tai jos nyt ei kaikkiin malleihin, niin ainakin suurimpaan osaan. Vakiona on käsittääkseni edelleen se epäsuora malli ilman antureita.
Lainaus käyttäjältä: M_M - 28.09.19 - klo:11:54
On kai sen painetta mittaavan saanut aina lisävarusteena, jos niin haluaa. Tai jos nyt ei kaikkiin malleihin, niin ainakin suurimpaan osaan. Vakiona on käsittääkseni edelleen se epäsuora malli ilman antureita.
Suomeen virallisesti tuoduissa on aina ollut ABS-pohjainen järjestelmä. Muualta uitetuissa on voinut olla myös TPMS.
Tpms- anturit ei ole pakolliset talvirenkaissa, vaikka ensiasennusrenkaissa olisikin. Valo jää palamaan, mutta ei vaikuta katsastukseen.
Onko kukaan saanut merkkivaloa pois jos antureita ei toisessa rengassarjassa ole? Vai onko sellainen projekti että ei kannata edes yrittää?
Ja sitäkin jäin vielä miettimään, että olisiko kuitenkin mahdollista ettei kyseisessä autossa edes ole aktiivista TPMS:ää. Ajattelin automaattisesti että se on, kun rengasliikkeessä tästä oli puhetta ja nopealla googlauksella ulkomaan foorumeilla kaikki puhuivat nimenomaan tästä aktiivisesta järjestelmästä. Pystyykö tätä selvittämään muuten kuin ottamalla kumit pois vanteilta? ;D
Lainaus käyttäjältä: Henkk-a - 28.09.19 - klo:17:09
Ja sitäkin jäin vielä miettimään, että olisiko kuitenkin mahdollista ettei kyseisessä autossa edes ole aktiivista TPMS:ää. Ajattelin automaattisesti että se on, kun rengasliikkeessä tästä oli puhetta ja nopealla googlauksella ulkomaan foorumeilla kaikki puhuivat nimenomaan tästä aktiivisesta järjestelmästä. Pystyykö tätä selvittämään muuten kuin ottamalla kumit pois vanteilta? ;D
Eikös auton VIN-koodilla pitäisi selvitä kaikki varusteet jälleenmyyjän/huollon tiskillä tai viimeistään maahantuojan avulla. Tai näkyykö esim. Volkkarin kännykkäsovelluksessa varustelista?
Yleensähän suoralla TPMS:llä näkyy auton näytöllä yksittäisten renkaiden paineet ja mahdollisesti lämmötkin. Tosin tuokaan ei liene ihan pomminvarma keino. Kaverin Volvon renkaissa on anturit, mutta auto ei silti näytä paineita näytöllä. Osaa tosin sanoa, missä renkaassa on vajaa paine.
Lainaus käyttäjältä: Henkk-a - 28.09.19 - klo:17:09
Ja sitäkin jäin vielä miettimään, että olisiko kuitenkin mahdollista ettei kyseisessä autossa edes ole aktiivista TPMS:ää. Ajattelin automaattisesti että se on, kun rengasliikkeessä tästä oli puhetta ja nopealla googlauksella ulkomaan foorumeilla kaikki puhuivat nimenomaan tästä aktiivisesta järjestelmästä. Pystyykö tätä selvittämään muuten kuin ottamalla kumit pois vanteilta? ;D
Katso CAR-valikosta mitä sieltä löytyy rengaspaineista. Ensin siis CAR-valikko, napsuttelee CAR-näppäimellä ilmoitussivulle (jos ei ole valmiiksi) ja sitten nuoli oikealle tai vasemmalle löytyy rengaspaineideni tarkastus/resetointi.
Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 28.09.19 - klo:17:36
Katso CAR-valikosta mitä sieltä löytyy rengaspaineista. Ensin siis CAR-valikko, napsuttelee CAR-näppäimellä ilmoitussivulle (jos ei ole valmiiksi) ja sitten nuoli oikealle tai vasemmalle löytyy rengaspaineideni tarkastus/resetointi.
Siellä ei rengaskohtaisia paineita näy, sillä tätä aloin epäilemäänkin. Myös venttiilit ovat perinteisen näköiset ulospäin.
Youtubesta löysin videoita, jossa rengaspaineet näkyy näytöllä pyöräkohtaisesti, mutta itse en niitä saa näkymään. Ihmetyttää vain, kun rengasliikkeessä katsoivat rekisterinumeron perusteella auton tiedot ja meinasivat että autossa olisi aktiivinen TPMS.
Selviäähän tuo viimeistään kun vaihtaa talvirenkaat autoon ilman antureita.
Jos se on tavallinen ABS-pohjainen järjestelmä, niin paineet saa resetoitua ja merkkivalon siis pois päältä sieltä CAR-valikosta.
Lainaus käyttäjältä: Henkk-a - 28.09.19 - klo:17:45
Siellä ei rengaskohtaisia paineita näy, sillä tätä aloin epäilemäänkin. Myös venttiilit ovat perinteisen näköiset ulospäin.
Selviäähän tuo viimeistään kun vaihtaa talvirenkaat autoon ilman antureita.
Jos sulla on antureilla valvonta, niin ilman antureita näkyy - - renkaan kohdalla ja alapuolella (2.6). Antureiden kanssa siinä viivojen tilalla on sitten todellinen paine.
Noniin, eli vaikuttaa sitten siltä että Vianorin tieto aktiivisesta TPMS:tä oli väärä ja autossa on ABS-pohjainen järjestelmä. Kiitos tiedoista!
Lainaus käyttäjältä: Henkk-a - 30.09.19 - klo:07:44
Noniin, eli vaikuttaa sitten siltä että Vianorin tieto aktiivisesta TPMS:tä oli väärä ja autossa on ABS-pohjainen järjestelmä. Kiitos tiedoista!
Näin tilanne myös oli, autossa on ABS-pohjainen järjestelmä.