VAGarena.fi

Tekniikka => Elektroniikka => VCDS (VAGCOM) => Aiheen aloitti: niilopi - 22.09.19 - klo:21:34

Otsikko: Touareg -11 Eber koodaus + startstop pkseutu
Kirjoitti: niilopi - 22.09.19 - klo:21:34
Löytyisköhän täältä joku osaava pitäis 2011 touareg 3.0d koodata tehtaan eberi toimimaan moottorin esilämmittimenä. Lisäksi olisi mukava saada Startstop koodattua vakioasetuksella pois päältä. Asun espoossa joten pk seudulla mielellään? Korvausta vastaan tietysti
Otsikko: Vs: Touareg -11 Eber koodaus + startstop pkseutu
Kirjoitti: Guest-681365 - 22.09.19 - klo:21:41
RNS Hidden menu päälle, ja sitten:

Lainaa1 In Hidden menu check option car/cardevicelist - Auxiliary Heater
2 set option Auxiliary Heater to 5 in car / carmenuoperation
3 set enabled bit 4 in byte 1 of 08-AutoHVAC module.

S/S on vähän mutkikkaampi, minulla ei mennyt ihan ohjeiden mukaan, mutta periaate on tämä:

Lainaa30. Disable/memorize/invert Start & Stop:

- module 09-Cent. Elec.
- enter Security Code (20113)
- Adaptation on Channel 34:
subtract 4 to the value --> Start&Stop always disabled
add 32 to the value --> memorize last status (the Start & Stop status at engine startup will be the one at last engine shutdown)
- test & save
In addition of these values, if you add 64 to the value, the Start & Stop button light will be reversed: off if Start & Stop is disabled, and on if Start & Stop is enabled

Oma auto ei ole nyt pihassa, että tuon jälkimmäisen voisin tsekata mutta aivan tuon ohjeen mukaan ei numeroarvot menneet. Kokeilemalla löytyy...

...ja siis vähän turhan pohjoisesta olen suoraan auttamaan :D
Otsikko: Vs: Touareg -11 Eber koodaus + startstop pkseutu
Kirjoitti: o.b. - 22.09.19 - klo:23:16
Granista löytyy VCDS jos vaan löydät ohjeet, mitä pitää tehdä. YV tavoittaa.
Otsikko: Vs: Touareg -11 Eber koodaus + startstop pkseutu
Kirjoitti: niilopi - 24.09.19 - klo:22:40
Onko toi eber koodi oikeesti noin simppeli? Lämpeekö muuten moottori ja hytti?

Ss ois kyllä mukava kans saada skulaa


Lainaus käyttäjältä: DeletedUser - 22.09.19 - klo:21:41
RNS Hidden menu päälle, ja sitten:

S/S on vähän mutkikkaampi, minulla ei mennyt ihan ohjeiden mukaan, mutta periaate on tämä:

Oma auto ei ole nyt pihassa, että tuon jälkimmäisen voisin tsekata mutta aivan tuon ohjeen mukaan ei numeroarvot menneet. Kokeilemalla löytyy...

...ja siis vähän turhan pohjoisesta olen suoraan auttamaan :D
Otsikko: Vs: Touareg -11 Eber koodaus + startstop pkseutu
Kirjoitti: Guest-681561 - 24.09.19 - klo:22:53
Ei siinä montaa hetkeä mennyt saada ohjelmointia RNS:n näytölle ja sitten käyttökuntoon tuosta climasta... Ja nuilla ohjeilla juu. Sittemmin laitoin myös GSM-ohjaimen vielä kaukosäätimeksi, niin sai etänäkin lämpiään.

Muutamana aamuna vasta ehtinyt lämmitellä auton tuolla ja mielikuva on että molemmat motti ja hytti lämpiää ja siinä kun kaukosäätimen piuhaa ujuttelin sisälokasuojan puolella paikalleen, ihmettelin kun mielestäni sitä moottorin kierron katkovaa coolant shut off relayta ei löytynyt, että tuo lämmitin nimenomaa lämmittää koko kiertoa nyt eikä vain hyttiä.

Voin tsekata kun pääsen taas autoon käsiksi...
Otsikko: Vs: Touareg -11 Eber koodaus + startstop pkseutu
Kirjoitti: niilopi - 26.09.19 - klo:19:53
Käytiin tänään koodailemassa.

Startstoppia koitettiin noilla ohjeilla jotka ei oikein pitäny paikkaansa mut päädyttiin arvoon 0 jolla pitää nyt kokeilla miten toimii.

Hidden menu saatiin esille. Löysin noi ekat kaksi vaihetta sieltä jotka olivatkin jo ihan oikeissa arvoissa. mutta miten toi kolmas tehdään mistä löydän moduulit hidden menusta?

vagcomilla löytyi aux heater moduulista myös toi Coolant shut off valve joka oli mun autossa ruksattu. Ainakin järjellä ajatellen sehän pitäisi poistaa käytöstä jotta moottori lämpeää?
Otsikko: Vs: Touareg -11 Eber koodaus + startstop pkseutu
Kirjoitti: Guest-681931 - 27.09.19 - klo:23:04
Niin se kolmas vaihe pitää tehdä sillä VCDS:llä, mennä ilmastoinnin ohjainlaitteelle, koodauksista muuttaa yksi bitti yhden tavun kohdalta oikeaksi...