VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Passat B8 (14-23) => Aiheen aloitti: Late80 - 11.09.19 - klo:21:14

Otsikko: Passat 1.6tdi dsg mekatroniikka ongelmia
Kirjoitti: Late80 - 11.09.19 - klo:21:14
Niin tässä taisi käydä että kymmenes volkkari oli nyt se viimeinen. Auto luistatellut kytkintä 3. vaihteella n. 25tkm ajetusta asti. Lukuisten päivityskertojen jälkeen takuuseen vaihdettiin kytkin 57tkm ajettuna, jolloin luistattelu tuntui loppuvan. Sama vika palasi 10tkm. ajon jälkeen ja nyt syyksi kerrottiin mekatroniikka. Takuu kuitenkin ehtinyt mennä muutaman kuukauden pitkäksi ja minulta oltiin vailla 700e remontista. Neuvottelemalla oma osuus pieneni viiteensataan euroon, mutta siinäkin on mielestäni periaatteessa liikaa, onhan vika ollut alunperinkin tuossa mekatroniikassa joka aiheutti ennenaikaisen kytkimen vaihdon jo takuuaikana. Tehtaalla ovat sitä mieltä että auto on korjattu takuuaikana kytkimen vaihdolla ja tämä olisi nyt uusi vika. Pikkusen pistää ärsyttämään. 😞
Otsikko: Vs: Passat 1.6tdi dsg mekatroniikka ongelmia
Kirjoitti: Tonttu66 - 11.09.19 - klo:23:07
Joo ei kuulosta reilulta.
Otsikko: Vs: Passat 1.6tdi dsg mekatroniikka ongelmia
Kirjoitti: mfroberg - 12.09.19 - klo:00:43
Nyrkkiä pöytää saatesanoilla "mitä tuli sanottua?"
Otsikko: Vs: Passat 1.6tdi dsg mekatroniikka ongelmia
Kirjoitti: Nahkamajava - 12.09.19 - klo:06:47
Myyjän vastuu virheellisestä tuotteesta kestää paljon pidempään kuin valmistajan antama takuu. Jos et pääse neuvottelemalla tyydyttävään ratkaisuun, niin ei muuta kuin yhteyttä kuluttajariitalautakuntaan.
Otsikko: Vs: Passat 1.6tdi dsg mekatroniikka ongelmia
Kirjoitti: Late80 - 12.09.19 - klo:07:47
Jep. Laitoin vielä viestiä myyjäliikkeeseen. Ovat olleet sinne jo yhteydessä tuolta liikkeestä jossa korjaukset on suoritettu, mutta jospa nuo vähän suostuisivat enemmän tulemaan vastaan. Voisin mielelläni vaikka 100-200 maksaakin että saisin osalle takuun, mutta tuo 500 kuulostaa minusta kohtuuttomalle kun maalaisjärjellä ajattelee vian olleen tuo mekatroniikka jo sieltä 25tkm lähtien.
Otsikko: Vs: Passat 1.6tdi dsg mekatroniikka ongelmia
Kirjoitti: SlowMotion - 12.09.19 - klo:09:33
Meinaatko, että auton myyjän tulisi kustantaa korjaus jossain muualla, kuin valitsemassaan korjaamossa?
Otsikko: Vs: Passat 1.6tdi dsg mekatroniikka ongelmia
Kirjoitti: Late80 - 12.09.19 - klo:11:07
Samaa ketjuahan nuo ovat, tuli vaan haettua esittelyautona ollut paskatti silloin 400km päästä, koska sai mieleisillä varusteilla.
Otsikko: Vs: Passat 1.6tdi dsg mekatroniikka ongelmia
Kirjoitti: Late80 - 12.09.19 - klo:11:09
Olis vissiin kannattanut vielä etsiä 2.0 koneella ja 6 vaihteisella dsg:llä.
Otsikko: Vs: Passat 1.6tdi dsg mekatroniikka ongelmia
Kirjoitti: Topjanne - 17.09.19 - klo:15:31
Lainaus käyttäjältä: Late80 - 11.09.19 - klo:21:14
Niin tässä taisi käydä että kymmenes volkkari oli nyt se viimeinen. Auto luistatellut kytkintä 3. vaihteella n. 25tkm ajetusta asti. Lukuisten päivityskertojen jälkeen takuuseen vaihdettiin kytkin 57tkm ajettuna, jolloin luistattelu tuntui loppuvan. Sama vika palasi 10tkm. ajon jälkeen ja nyt syyksi kerrottiin mekatroniikka. Takuu kuitenkin ehtinyt mennä muutaman kuukauden pitkäksi ja minulta oltiin vailla 700e remontista. Neuvottelemalla oma osuus pieneni viiteensataan euroon, mutta siinäkin on mielestäni periaatteessa liikaa, onhan vika ollut alunperinkin tuossa mekatroniikassa joka aiheutti ennenaikaisen kytkimen vaihdon jo takuuaikana. Tehtaalla ovat sitä mieltä että auto on korjattu takuuaikana kytkimen vaihdolla ja tämä olisi nyt uusi vika. Pikkusen pistää ärsyttämään. 😞

Oliko vaihteistossa muita oireita? Minun GTE:ssä on huomattava viive kakkoselta kolmoselle vaihtuessa reippaammassa kiihdytyksessä. Normaaliajossa tuntuu pieni nykäisy kolmoselta kakkoselle tai neloselle vaihtuessa.
Otsikko: Vs: Passat 1.6tdi dsg mekatroniikka ongelmia
Kirjoitti: Late80 - 17.09.19 - klo:20:33
Lainaus käyttäjältä: Topjanne - 17.09.19 - klo:15:31
Oliko vaihteistossa muita oireita? Minun GTE:ssä on huomattava viive kakkoselta kolmoselle vaihtuessa reippaammassa kiihdytyksessä. Normaaliajossa tuntuu pieni nykäisy kolmoselta kakkoselle tai neloselle vaihtuessa.

Kyllä välillä vaihtaminen on hidasta. Kerkee kierrokset käydä aika korkealla pienemmillä vaihteilla ennenkuin saa seuraavaa pykälää silmään. Mutta enemmänkin rauhallisessa ajossa, reippaasti kiihdyttäessä toimii ok.