Onkohan tähän vaivaan kukaan saanu apuja? Eli 1.6tdi kyseesä, ja kytkinpoljinta saa tosissaan polkea. Lienee tyyppivika, koska ko. automallia hankittaessa sama "vika" oli useammassakin vastaavanlaisessa....
Perinteisesti jäykkään kytkimeen on auttanut kytkinpaketin vaihto. Vaijeria ei enää ole ja voideltavat nivelet aika vähissä.
Näinhän se tietenki on. Onko muilla ko. VW:n omistajilla samanlaisia kokemuksia, vai onko mulle vaan sattunu tuollasia? Kaikki aikasemmat VW:t 80-luvulta saakka ajaneena, ei tuommosta "ominaisuutta" ole sattunu kohalle, vaikka useimmilla ajettu se +500tkm....
Omassa 2.0TDI:ssä kytkin on kevyt käyttää. Mieluummin kuvailisin sitä löysäksi kuin jäykäksi. Mittarissa 211tkm ja alkuperäiset osat.
En ole ajanut 1.6TDI Passatilla, mutta konsernin muilla vehkeillä kylläkin ja en muista että kytkin olisi ollut mitenkään poikkeuksellisen jäykkä. Toki nämä ovat olleet yksittäisiä kertoja parilla Octavialla.
Eli jos veikata pitää niin eiköhän siellä ole jotain vikaa mutta tämä tietty ihan mutuilua.
1.6TDissä on kevyt kytkin ja notkea aski. Itse asiassa perillinen ajoi autokoulussa V60:a ja totesi, että Passatissa on kytkin ja aski helpommat / kevyemmät käyttää.... :D
Jos jotain positiivista pitäisi tästä 1.6tdi:stä sanoa, se olisi kytkin. Kevyt käyttää ja toimii hyvin.
Kait se on uskottava, ku noinki moni notkean polkimen puolesta antanu äänensä. En nyt kuiteska ihan ensimmäisenä ala kytkintä purkamaan, toimii muuten hyvin, eikä turhia ääntele. Kiitokset asiallisesta palautteesta antaneille!!👍