VAGarena.fi

Galleria => Autotalli => Skoda => Aiheen aloitti: Loungeliner - 09.02.11 - klo:22:00

Otsikko: Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -11
Kirjoitti: Loungeliner - 09.02.11 - klo:22:00
Tilattu 17.9.2010, luovutettu 9.2.2011, myyty 11.2.2013

Laurin & Klement -varustuksen lisäksi:
- Webasto
- Sound system
- 17" Pallas + Nokian Hakka 7, 225-45/17 talveksi
- 17" Zenith + Bridgestone Potenza RE050, 225-45/17 kesäksi
- 3-puolainen monitoimiratti vaihdelärpyttimillä
- MDI sovitin
- Tavaratilan ja matkustamon väliverkko
- Etu- ja takaspoileri
- RS -poljinpinnat ja vasemman jalan lepuutustuki

EDIT: 24.4.2011 lisätty kesäkuosikuva jossa myös takaspoileri asennettuna
EDIT: 11.7.2011 lisätty sisäkuva "jalkatilapäivityksen" jälkeen
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -11
Kirjoitti: ATM - 09.02.11 - klo:22:07
HIENO! L&K:ssa on kyllä kaikki kohdallaan ja nyt vielä ensimmäinen valkoinen näkemäni L&K. Parempaa pakettia saa Octavioista hakemalla hakea. Onnittelut uudesta autosta ja nautinnollista ajoa.

Psst! Laita vielä ne pilariteippaukset...
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -11
Kirjoitti: Loungeliner - 09.02.11 - klo:22:16
Juu, tarkoitus on tummentaa ikkunoitakin lisää joten samalla onnistunee pilarien mustaus. Tuli tuossa joku aika sitten katseltua mm. brittiläisiä Skoda-sivuja, eikä siellä muistaakseni L&K:n värivaihtoehtona edes ollut valkoista :)

Takaspoileri tuosta vielä jäi puuttumaan, mutta lätkitään paikalleen tuonnempana. Samoin madallus on vakavassa pohdinnassa. Tuntui tuohon entiseen Eleganceen verrattuna samaisilla Nokian nastarenkailla hieman hiljaisemmalta rengasäänien osalta. Liekö vuosikertapäivityksissä tehty asialle jotain?
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -11
Kirjoitti: clima - 09.02.11 - klo:22:29
Hienoa että joku tilaa Octaviaa myös hieman erikoisemmalla varustetasolla, onnittelut uudesta autosta!

Näyttäisi sisällä olevan samanlaista pianolakatun listan näköistä kuin omassa lisävarusteena, Skodan hinta tuolle on varmaan hippasen eri kuin Audilla.  ;) Vai pitääkö tuosta edes maksaa mitään lisää?
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -11
Kirjoitti: Loungeliner - 09.02.11 - klo:22:42
Kiitokset vaan ATM ja clima. Vaikka tuollainen perusperheauto onkin, niin kyllä jo pelkkä automaattilaatikko verrattuna edellisen manuaaliin antaa aivan eri fiiliksen ajamiseen. Harmi etten raaskinut DSG:tä ottaa jo kaksi vuotta sitten :-[

Kyllä noi pianolakatut mustat somisteet kuuluu tuohon L&K:hon vakiona.
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -11
Kirjoitti: weeman - 09.02.11 - klo:22:57
Ensinnä ottaisin tuon merkit pois. Varsinkin sivuvilkkujen kohdilla olevat mokkulat. Sit heti madallusta -50mm, ja kesäksi ehdottomasti isomat vanteet, ja kaikki  lasit tummaksi, muttei liian. muuten on hieno paketti.
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -11
Kirjoitti: Ocu_P - 09.02.11 - klo:23:19
Onnittelut upeasta ja yksilöllisestä Octaviasta! Hyviä ja turvallisia kilometrejä tulokkaalle.
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -11
Kirjoitti: Maximus - 09.02.11 - klo:23:26
On kyllä hieno pirssi, joten täältäkin onnittelut omistajalle! Vielä kun noihin Combeihin saisi taakse jonkin likaantumista estävän spoilerin. Itse olen niin täynnä tuota perän kuraantumisongelmaa, että se saattaa jättää seuraavan farkkumallin ostamatta. Jatkossa siis se spoileri tai sitten HB-malli...
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -11
Kirjoitti: Loungeliner - 09.02.11 - klo:23:29
Lainaus käyttäjältä: Maximus - 09.02.11 - klo:23:26
On kyllä hieno pirssi, joten täältäkin onnittelut omistajalle! Vielä kun noihin Combeihin saisi taakse jonkin likaantumista estävän spoilerin. Itse olen niin täynnä tuota perän kuraantumisongelmaa, että se saattaa jättää seuraavan farkkumallin ostamatta. Jatkossa siis se spoileri tai sitten HB-malli...
Kiitos vaan.

Tuossa edellisessä autossa oli tuo Skodan oma tarvikespoileri, mutta perä oli siitä huolimatta jatkuvasti joko kuran tai pölyn peitossa. Farkkumallit nyt vaan sotkevat takalistonsa, se pitänee hyväksyä. Toki jotkut mallit sotkeentuvat enemmän kuin toiset, mutta kuitenkin. Onneksi sitä peräluukkua ei tarvitse kovin paljoa itse katsella ;)
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -11
Kirjoitti: jojio - 10.02.11 - klo:02:26
Onnittelut täältäkin uudesta skoodasta.. Jota ei noilla varusteilla tuu joka marketin pihalla vastaan  ;) Mut toi valkonen jotenkin vaan tuntuu olevan hitti väri näissä..  ;)
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -11
Kirjoitti: roadZ - 10.02.11 - klo:07:27
Onnittelut Loungeliner uudesta kotterosta  :D en muista nähneeni yhtään L&K Candy Whiteä, ihme kyllä!
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -11
Kirjoitti: roadZ - 10.02.11 - klo:07:29
Lainaus käyttäjältä: Maximus - 09.02.11 - klo:23:26
Vielä kun noihin Combeihin saisi taakse jonkin likaantumista estävän spoilerin. Itse olen niin täynnä tuota perän kuraantumisongelmaa, että se saattaa jättää seuraavan farkkumallin ostamatta. Jatkossa siis se spoileri tai sitten HB-malli...

Omassa Combissa on Styling Kit spoileri takana, enkä ole huomannut mitään eroa. Paskaantuu silti helposti.
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -11
Kirjoitti: MVA - 10.02.11 - klo:08:29
Onnittelut todella hienosta Octaviasta. Samanlaista olen itselleni suunnitellut.
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -11
Kirjoitti: Peltzi - 10.02.11 - klo:10:11
Hieno pirssi! Enemmän sisusta kuvia. ;)
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -11
Kirjoitti: pepe - 10.02.11 - klo:10:13
onko tässä tehtaan sunset tummennukset? Minkä vahvuista kalvoa ajattelit laittaa?
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -11
Kirjoitti: Loungeliner - 10.02.11 - klo:21:56
Kyllä on tehtaan Sunset -tummennukset. L&K -versiota kun ei käsittääkseni ilman niitä valitettavasti edes saa :(

Edellisessä oli tummin saatava (liekö 5%?) Sunsetin lisänä ja se meni hieman turhan mustaksi. Pitää nyt miettiä, miten tummaksi nuo tulee laitettua. Tarkoituksena tummentaa myös nuo B- ja C-pilarit samalla.
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -11
Kirjoitti: MVA - 10.02.11 - klo:22:11
Oliko pitkä toimitusaika?
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -11
Kirjoitti: Loungeliner - 10.02.11 - klo:22:39
Vajaa 5kk kaikkiaan, kuten tuosta avausviestistäni voi lukea ;D

Tosin tästä noin kuukauden auto seisoi autoliikkeen pihalla odottamassa varustelu- ja luovutusvuoroaan. Tilausta tehdessä toimitusajaksi oli sovittu kevättalvi, ja puhuttiin arviolta 6kk odottelusta.
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -11
Kirjoitti: MVA - 10.02.11 - klo:22:49
Lainaus käyttäjältä: Loungeliner - 10.02.11 - klo:22:39
Vajaa 4kk kaikkiaan, kuten tuosta avausviestistäni voi lukea ;D

Tosin tästä noin kuukauden auto seisoi autoliikkeen pihalla odottamassa varustelu- ja luovutusvuoroaan. Tilausta tehdessä toimitusajaksi oli sovittu kevättalvi, ja puhuttiin arviolta 6kk odottelusta.
Aivan, laitoin juuri kyselyn jällenmyyjälle mahdollisesta vaihdosta ja toimitusajasta  8).
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -11
Kirjoitti: Tikka - 11.02.11 - klo:16:08
Onnea Loungelinerille hienosta Octaviasta upeilla varuteilla. Toivottavasti edessä paljon huolettomia ja turvallisia kilometrejä.
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -11
Kirjoitti: Loungeliner - 17.02.11 - klo:19:07
Tilannepäivitys:

Eilen tuli viikko täyteen, mittariin kertynyt lähes 500 km ja ensimmäinen kiven-/nastan iskemä "tähti" tuulilasissa >:(

Muutoin vaunu on vastannut täysin odotuksia, positiivisin yllätys on ollut vakioalustaisen auton mukavuus ja "hiljaisuus" verrattaessa -09 vuoden sport-alustaiseen Eleganceen. Saattaapi siksi olla, että tämä pysyykin alustan osalta vakiokorkeudella. Ohjauspyörä on aavistuksen vinossa oikealle suoraan ajettaessa, täytynee säädättää kulmat ja tuo ratti suoraan jossain vaiheessa, vaikkapa samalla kun takaspoileri liimataan paikalleen :)
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -11
Kirjoitti: Uppe - 17.02.11 - klo:21:22
Hieno on,vanteetkin passaavat kokonaisuuteen todella hyvin! Ja varusteitakin riittävästi :). Onko tuo etuspoileri Skodan oma vai tarvike?
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -11
Kirjoitti: Loungeliner - 17.02.11 - klo:21:32
Etuhelma on Skodan omaa valikoimaa, löytyy osanumerolla FAA600001. Taitaa esitteissä kulkea osana "styling kittiä" takaspoilerin tavoin.
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -11
Kirjoitti: Loungeliner - 11.04.11 - klo:20:04
Suvikumikausi käynnistyi tänään. Huoltoväliennuste pyytelee huoltoon vajaan vuoden päästä (reilu 15000 km). Nyt autolla siis ajettu vajaa 3000 km, reilu 2 kuukautta :(

Kesäkuosissa ja takaspoilerin kanssa kuvaa laittelen, kunhan saan vaunun pestyä.

Eilen tuli Tampereella havaittua jollain muullakin valkoinen L&K -farkku. "Ilmainen" väri siis on kelvannut jollekin muullekin ;D
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -11
Kirjoitti: Loungeliner - 11.07.11 - klo:22:57
Metallisomisteiset poljinpinnat sekä vasemman jalan lepuutustuki asennettu 5000 km rajapyykin kunniaksi. Kuva aloitusviestin liitteenä.

Teknisiä vikoja ei ole esiintynyt, ellei sellaisiksi lasketa pissapojan suutinten hienosäätöä ;D
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -11
Kirjoitti: pepe - 11.07.11 - klo:23:15
miten toi takaspoileri kiinnitetään? Paljonko spoileri maksaa?
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -11
Kirjoitti: Loungeliner - 11.07.11 - klo:23:18
Jaa-a, enpä nyt muista tarkalleen spoilerin hintaa. Kiinnitys tapahtunee käsittääkseni jonkinlaisella koriliimalla.

Omaan tuon tilasin samalla kuin itse autonkin, joten asennus siis tehtiin myyjäliikkeessä.
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -11
Kirjoitti: Loungeliner - 26.07.11 - klo:13:55
Alla olevassa liitekuvassa näkyvä lappunen löytyi siivouksen yhteydessä kuljettajan penkin selkänojassa olevasta taskusta. Päivätty meikäläiselle itsenäisyyspäivälle, jolloin kaiketi auto on ollut jo nipussa?

Osaisiko kukaan selventää tai kertoa, mitä tuloksia lapulta löytyy? ;D
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -11
Kirjoitti: TSo - 26.07.11 - klo:15:35
LainaaOsaisiko kukaan selventää tai kertoa, mitä tuloksia lapulta löytyy?

Googlehan osaa kaiken. Hyvä olla mustaa valkoisella siitä ettei autolla ole lordoosia eli notkoselkää heti uutena.

testimenettely Istuimet
Paikka: oikea (matkustaja)
Tulos: OK
Basic testi: OK
Airbag:
vyhrev:
Lukko:

Moottorin virta:
Opera:
Feed
Taka hissi:
Etupään joustovara
Lannelordoosi hor.
Lannelordoosi vert.

LÃ,,HETTÃ,,MINEN ASENNOSTAAN
********loppu********
Otsikko: Vs: Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -11
Kirjoitti: Loungeliner - 11.02.13 - klo:18:32
Yhteinen taival tämän valkoisen Octavian kanssa päättyi tänään 11. helmikuuta 2013 luovuttaessani Octavian Helsingin Seat Centeriin Herttoniemeen. Hyvin palveli melko tarkalleen kaksi vuotta. Toivottavasti tekee samoin seuraavalle omistajalleen :)