Auto on Touran 1.4 Tsi 2007. Ilmansuodatinta myydään sellaisena missä on "villa pohjassa" ja ilman. Mikä tarkoitus sillä villalla on ja onko väliä kumman laittaa?
2.0 TDI:ssä on vastaavat kaksi suodatinta. "Villalla" varustettu on kylmiin olosuhteisiin. Itse olen aina laittanut "tavallisen" suodattimen ilman villaa. Se on toiminut hyvin. Vaihdan ilmansuodattimen (kuten naftasuodattimenkin) 60 tkm välein.
Lainaus käyttäjältä: Tommi87 - 29.12.18 - klo:09:19
Mikä tarkoitus sillä villalla on ja onko väliä kumman laittaa?
Sen "villan" tarkoitus on estää lumen pääsy moottoriin. Mulla on myös pelannu kaikki autot ihan hyvin ilman sitä superlonin palasta.
Kiitos tiedoista ja kokemuksesta. Pärjään tuolla tavallisella myös. Edellisessä huollossa oli näköjään asennettu villa suodatin.