Hei,
Voipi olla stupid question, mutta antaa mennä kuitenkin.
Auto on VW Passat vm 2018, soitin Discover Media 8"
Puhelimia on Nokia 6/8 Android 8.x sekä iPhone 7 iOS jotain uusinta.
Miten saan auton lukemaan SMS-viestit ja Whatsapp-viestit ääneen?
En käytä yleensä Android Autoa, koska lyhyellä matkalla en jaksa kytkeä kaapelia 8).
Vaatiiko viestien luku Android Auton tai Apple Car Playn?
Ja mitä sitten: pitääkö hipelöidä kosketusnäyttöä, vai riittääkö jonkin napin painaminen ratista?
Vaatii Android Auton joka taas vaatii kaapelin. Nokia 8:lla homma toimii niin, että viestin saapuessa lähettäjä näkyy ruudun yläreunassa. Siitä painamalla AA/puhelin lukee viestin ääneen. Viestiin pystyy jopa vastaamaan, tätä en ole itse kokeillut. Carplaysta ei ole kokemuksia, mutta kaapelilla sekin toimii. Langaton AA on tulossa (julkistettu keväällä, eri asia koska tuotannossa). Puhelimen akku tyhjenee varmasti hyvää vauhtia langattomassa käytössä, vaatii nopeasti laturin joka vaatii taas sen piuhan. Ellei sitten satu olemaan langatonta lataustelakkaan ja sitä tukevaa puhelinta.
Kiitos Daatta!
Tämä oli luultavasti melko tyhjentävä vastaus, vaikkakaan ei se mitä toivoin :).
Zakarias