VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Passat B7 (11-14) => Aiheen aloitti: Henkk-a - 13.10.18 - klo:11:36

Otsikko: Passat B7, akkujen lataaminen
Kirjoitti: Henkk-a - 13.10.18 - klo:11:36
Passat B7 -12 2,0 TDI:tä ajatellen olen akkulaturia ostamassa, mutta mietityttää mikä olisi paras ratkaisu. Auto on tehdaswebastolla ja toinen akku on takakontissa. Sen verran tuon auton sielunelämään olen tutustunut, että molemmat akut on ilmeisesti ladattava erikseen. Konehoneesta ei myöskään löydy erillistä apuvirran antopistettä. Lataaminen tulisi siis tehdä suoraan akun + napaan kengän päältä ja - koriin. Onko autossa erillistä virranhallintajärjestelmää joka tulisi huomioida?

Kiinteää ylläpitolaturia en ole asentamassa, vaan älylaturi on hakusessa. Ajatuksena on ollut ostaa Defan SmartCharge 8A -versiona, vaikka onkin vähän kalliimpi. Taloyhtiön tolpasta kun saa virtaa 2 tuntia kerrallaan tämä 8A versio on päällimmäisenä ollut mielessä. Onko parempia ehdotuksia vai menenkö näillä kohti tulevaa talvea?
Otsikko: Vs: Passat B7, akkujen lataaminen
Kirjoitti: Enhancer - 15.10.18 - klo:11:53
Webaston oman akun lataamisen estää rele, eli pikkuakku latautuu vain silloin kun auto käskyttää sen lataamista. Irtolaturin kun kerran aiot hommata, voit toki välillä ladata erikseen sen pikkuakunkin.

Lataaminen juuri noin kun mainitsitkin, plus suoraan akkuun ja miinus runkoon.
Otsikko: Vs: Passat B7, akkujen lataaminen
Kirjoitti: Henkk-a - 15.10.18 - klo:15:08
Kiitos varmistuksesta. Talvella tulee luultavasti joitakin viikkoja ainoastaan pätkäajoa niin onpahan tarvikkeet valmiina, eikä vasta sitten kun akut on ensimmäisen kerran tyhjänä.
Otsikko: Vs: Passat B7, akkujen lataaminen
Kirjoitti: eki204 - 11.11.18 - klo:17:08
Minulla B7 vm-11 Tdi jossa tehdasasenteinen webasto. Lataan pakkasilla takakontissa olevaa akkua jatkuvalla pienellä virralla. Kolmenkympin pakkasillakaan ei ole ollut ongelmia kun moottori on käytännössä lämmin sitä käynnistettäessä. Akut ovat alkuperäiset. Aikomukseni on asentaa akkulaturi Weban akkuun ja ulostulo takapuskuriin sopivaan kohtaan.
Otsikko: Vs: Passat B7, akkujen lataaminen
Kirjoitti: kalakukko88 - 07.12.18 - klo:21:59
Lainaus käyttäjältä: eki204 - 11.11.18 - klo:17:08
Minulla B7 vm-11 Tdi jossa tehdasasenteinen webasto. Lataan pakkasilla takakontissa olevaa akkua jatkuvalla pienellä virralla. Kolmenkympin pakkasillakaan ei ole ollut ongelmia kun moottori on käytännössä lämmin sitä käynnistettäessä. Akut ovat alkuperäiset. Aikomukseni on asentaa akkulaturi Weban akkuun ja ulostulo takapuskuriin sopivaan kohtaan.

Mitä kautta nyt olet vetänyt piuhat ulos, kun olet ladannut weban akkua?

Laittele kuvia tekstien kera kun olet asentanut tuon laturin webaston akkuun. Itsekin olen yrittänyt tutkia millä saisi kontista mahdollisimman siististi ja järkevästi piuhat ulos, mutta en ole vielä keksinyt mitään paikkaa sille.
Otsikko: Vs: Passat B7, akkujen lataaminen
Kirjoitti: eki204 - 18.01.19 - klo:22:03
Minulla on siirrettävä iso laturi jonka laitan takakonttiin tarvittaessa. Verkkojohto kannen välistä ja kannen päälle pehmeä paino jotta kansi pysyy melkein kiinni.
Tämä on mahdollista paikassa jossa asutaan, eli metsän keskellä maalla, ei naapureita