VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Passat 3B/3BG (96 - 05) => Aiheen aloitti: h5ne - 02.10.18 - klo:22:45

Otsikko: Dieselin käry sisällä
Kirjoitti: h5ne - 02.10.18 - klo:22:45
Passat -01 avb koneella ja alkanut ilmetä seuraavanlaista vikaa, eli dieselin käry tulee sisälle liikennevaloihin pysähtyessä ja tyhjäkäynnillä. Tyhjäkäynti on tasainen ja auto lähtee käyntiin satoi tai paistoi.

Mistä kannattaa lähteä vikaa etsimään? Polttoainevuoto? suutin/tiivisteprikka?

Vanhempien diesel volvossa oli samanlainen käry mutta lisäksi moottorista kuului "pulputus" ääni käynnissä ollessa ja vika oli suuttimen prikassa/tiivisteessä joka oli korkannut. Itsellähän ei kuulu mitään sivuääniä koneesta..

Kiitos vastanneille.
Otsikko: Vs: Dieselin käry sisällä
Kirjoitti: Jultsu - 03.10.18 - klo:07:01
Turbolta alas lähtevästä pakoputkiston jousto-osasta etsisin ekana reikiä ja vuotoja.
Otsikko: Vs: Dieselin käry sisällä
Kirjoitti: Mikey - 03.10.18 - klo:07:54
Haiseeko siellä samalta kuin

- palamaton diesel ?
- pakokaasu ?
- kuumalla pinnalla käryävä diesel ?
Otsikko: Vs: Dieselin käry sisällä
Kirjoitti: Ile-H - 03.10.18 - klo:08:34
Ex-dieselautossani oli kerran pieni vuoto ruiskusuuttimen juuren tiivisteestä. Ei vielä pulputtanut eikä erottunut käyntiäänessä, mutta haju tuli sisään autoon esim. kun pysähtyi liikennevaloihin. En kyllä muista haisiko enemmän dieseliltä vai pakokaasulta. Suutinten ympäristöt kannattaa tähystellä yläpuolelta näkyykö märkää mustaa mönjää. Pumppusuutinkonetta en tarkemmin tunne miten sinne pääsee käsiksi.

Tiivisteen vaihto ja alueen puhdistus korjasi tilanteen.
Otsikko: Vs: Dieselin käry sisällä
Kirjoitti: h5ne - 03.10.18 - klo:14:32
Lainaus käyttäjältä: Mikey - 03.10.18 - klo:07:54
Haiseeko siellä samalta kuin

- palamaton diesel ?
- pakokaasu ?
- kuumalla pinnalla käryävä diesel ?

Pakokaasun haju mielestäni.
Otsikko: Vs: Dieselin käry sisällä
Kirjoitti: Mikey - 03.10.18 - klo:15:28
^Sitten Jultsun neuvomaan suuntaan....
Otsikko: Vs: Dieselin käry sisällä
Kirjoitti: h5ne - 03.10.18 - klo:22:20
Tarkoitat ilmeisesti tuota osaa? https://www.topautoosat.fi/varaosat/vw/pakoputken-jousto/passat-variant-3b6.html (https://www.topautoosat.fi/varaosat/vw/pakoputken-jousto/passat-variant-3b6.html)

Tuohon jousto osan päälle on turattu joku lämpöä kestävä teippi tms päälle. Ei ilmeisesti kuulu olla tuossa, entinen omistaja varmaan tehnyt "paikkauksia".. En tosin ymmärrä miksi, koska tuo osa ei montaa euroa maksa.
Otsikko: Vs: Dieselin käry sisällä
Kirjoitti: o.b. - 03.10.18 - klo:23:00
Osan saa Motonetistakin, mutta se pitää hitsata sinne putkistoon. Eli irrottaa se putkiston etuosa ja kiroilla katkeneita pinnapultteja yms. Ja sitten vielä hitsata tismalleen oikaan asentoon, sillä muutoin pakoputkiston loppuosa ei istu kunnolla paikoilleen.
Otsikko: Vs: Dieselin käry sisällä
Kirjoitti: jt - 04.10.18 - klo:09:58
Lainaus käyttäjältä: h5ne - 03.10.18 - klo:22:20
Tuohon jousto osan päälle on turattu joku lämpöä kestävä teippi tms päälle. Ei ilmeisesti kuulu olla tuossa, entinen omistaja varmaan tehnyt "paikkauksia".. En tosin ymmärrä miksi, koska tuo osa ei montaa euroa maksa.
Syyhän on ilmeinen kuten  o.b. toteaa, vaihto on äärimmäisen työläs ja jämähtäneet putken osat eivät helpolla irtoa, lähinnä kulmahiomakoneella katkaisemalla. Joten osta pari rullaa lämpöteippiä tai varaudu kunnon urakkaan. Joku specialistikorjaamo/pikkupaja joka rassannut näitä vanhempia ja tehnyt vastaavan aikaisemmin vois tehdä tuon järjellisellä kustannuksella