VAGarena.fi

Tekniikka => Elektroniikka => Aiheen aloitti: Leksa_1p - 18.08.18 - klo:13:00

Otsikko: Luin vikakoodit - - > ABS valo jäi palamaan
Kirjoitti: Leksa_1p - 18.08.18 - klo:13:00
Luin Obdeleven laitella koodit, ABS ja luistoneston valo jäivät palamaan, luulin että ne sammuvat kun käynnistän auton uudelleen. Eivät poistuneet. Luin koodit uudestaan ja saan tälläisen tuloksen:---------------------------------------------------------------
03 Jarruelektroniikka

    Järjestelmä kuvaus: ESP FRONT MK60
    Ohjelmisto numero: 1K0907379AC
    Softa versio: 0101
    Ohjelmisto numero: 1K0907379AC
    Koodata: 0004737

    Virhe koodit:
        02085 - Väärä ohjainlaite asennettuna
            staattinen

Mikä neuvoksi.

Auto Leon 08 1.9tdi
Otsikko: Vs: Luin vikakoodit - - > ABS valo jäi palamaan
Kirjoitti: Jultsu - 18.08.18 - klo:15:10
Etsi paikkakunnan VCDS-velho, katsotte hänen kanssaan antaako se täsmälleen saman vikakoodin kuin tuo kakka jota käytit, mitä virheitä muilta ohjainlaitteilta löytyy ja että auttaisiko esim. tuon koodauksen uudelleenkirjoitus tuohon ongelmaan. Myös can-väyläohjaimelta asennetut palikat tarkistukseen. Ai niin, ja tuon obdelevenin saa nakata järven pohjalle.
Otsikko: Vs: Luin vikakoodit - - > ABS valo jäi palamaan
Kirjoitti: M_M - 18.08.18 - klo:16:32
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 18.08.18 - klo:15:10
obdelevenin saa nakata järven pohjalle.

Aika jyrkkä arvio, en ole itse käyttänyt mutta olen käsittänyt niin että se on ihan ok softa, ehkä jopa seuraavaksi paras VCDS:n jälkeen. Ilmeisesti sulla parempaa tietoa?

Mitä tuohon vikaan tulee, niin ei pelkkä koodien lukeminen saa tuollaista aiheuttaa. Onkohan nyt ihan ihan ihan varma ettei ole mitään muutettu, millään ohjainlaitteella? Vahingossa edes?
Otsikko: Vs: Luin vikakoodit - - > ABS valo jäi palamaan
Kirjoitti: Jultsu - 18.08.18 - klo:21:59
Lainaus käyttäjältä: M_M - 18.08.18 - klo:16:32
Aika jyrkkä arvio, en ole itse käyttänyt mutta olen käsittänyt niin että se on ihan ok softa, ehkä jopa seuraavaksi paras VCDS:n jälkeen. Ilmeisesti sulla parempaa tietoa?

Näitä ketjuja lukemalla se tieto lisääntyy. Ei ole eka ketju jossa kysellään apuja OBDelevenin käytön jälkeen kun se softa onkin kivasti kirjoitellut vähän sieltä sun täältä bittejä uusiksi (käyttäjän tietämättä..)

Myös yhden A4 B7:n tai B8:n (en nyt jaksa muistaa kumpi) pelastin VCDS:llä kun omistaja oli kuulemma "lukenut vikakoodit autocomilla" ja se oli nollannut can-gw:n täysin, siinä hetken aikaa sitten arvottiin rasti ruutuun -menetelmällä.
Otsikko: Vs: Luin vikakoodit - - > ABS valo jäi palamaan
Kirjoitti: Leksa_1p - 21.08.18 - klo:07:09
Löysin vanhan lokitiedoston:
-------------------------------------------------------------
03 Jarruelektroniikka

    Järjestelmä kuvaus: ESP FRONT MK60
    Softa versio: 0101
    Ohjelmisto numero: 1K0907379AC
    Sarjanumero: CTA-00007.07.0
    Koodata: 0004737

    Virhe koodit:
        Vikakoodeja ei löytynyt

Otsikko: Vs: Luin vikakoodit - - > ABS valo jäi palamaan
Kirjoitti: Jultsu - 21.08.18 - klo:17:48
Ok, coding -kenttä ei ole siis muuttunut. Pystyykö obdelevenillä koodaamaan tuon koodauksen? Jos vaan siis uskallat kokeilla...